Lexus ES 350 2019
تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی لکسوس ES 350 مدل ۲۰۱۹

لکسوس به آرامی در حال بروزرسانی خط تولید خود است، ابتدا با معرفی مدل‌های کوپه‌ی RC و LC و سپس کراس اوور جوان پسند UX. در حال حاضر نیز قصد دارد این تغییرات را بر روی مدل ES که مدت‌ها است به عنوان سدانی همه‌پسند و قابل قبول شناخته می‌شود انجام دهد.

لکسوس نسل جدید مدل ES را که به موتوری قوی تر مجهز شده است و نسخه‌ی جدید F اسپورت را در بر می‌گیرد در سال ۲۰۱۹ معرفی می‌کند. پس از بررسی مدل هیبریدی ES، برای ارزیابی میزان موفقیت لکسوس در تقویت محصولات جدید خود، به سراغ دو مدل ۶ سیلندر ES که یکی از آنها نشان F Sport را با خود یدک می‌کشد رفتیم. این شما و این لکسوس ES 350 2019.

اولین تغییر صورت گرفته در خودرو مربوط به طراحی ظاهری آن است. قطعا در اولین نگاه این خودرو را با چیزی غیر از لکسوس اشتباه نمی گیرید اما طراحی جلو پنجره خودرو تعییر کرده است و با مدل ساده و خسته کننده‌ی قبلی لکسوس تفاوت دارد. همچنین طراحی جلو پنجره‌ی مدل‌های F Sport الگویی مش مانند دارد و در عقب، این مدل به یک اسپویلر مجهز شده است.

طراحی پنجره‌ها در تمامی مدل‌ها تغییر کرده است و چراغ‌های جلو و عقب باریک تر شده‌اند. پلتفرم جدید در نظر گرفته شده برای لکسوس، سدانی طویل‌تر، پهن‌تر و با شاسی کوتاه‌تر نسبت به نسل‌های قبلی خود به ارمغان آورده است. فاصله محوری لکسوس به اندازه‌ی تویوتا Avalon در نظر گرفته شده است، و در پیچ‌های تند ابعاد بزرگ خودرو را حس خواهید کرد.

 

خودرو‌های بررسی شده توسط ما شامل مدل معمولی ES 350 که به پکیج Ultra Luxury مجهز شده است و مدل F Sport ES 350 می‌شود و لازم به ذکر است که هر دو مدل دیفرانسیل جلو هستند. همچنین هر دو خودرو به همراه موتور ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر عرضه می‌شوند که توانایی تولید ۳۰۲ اسب بخار نیرو و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور را دارد.

مجهز شدن ES F Sport به رینگ‌های ۱۹ اینچی بر خلاف نوع ۱۸ اینجی همیشگی، این مدل را متمایز کرده است، همچنین سیستم تعلیق این خودرو بصورت تطبیق‌پذیر و به عنوان آپشنی مخصوص این مدل طراحی شده است. چند حالت رانندگی جانبی نظیر Sport، Sport + و Custom نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

مدل F Sport ممکن است بر روی کاغذ امکاناتی را برای افزایش کارایی خود داشته باشد، اما در آخر اگر نگاهی به نتایج بیاندازید بازدهی آن تقریبا برابر با مدل ۶ سیلندر استاندارد لکسوس است. همچنین تفاوتی ندارد که کدام آپشن را برای خودروی خود انتخاب نمایید، در هر صورت سرعت و شتاب لکسوس با دیگر سدان‌های ۶ سیلندر هم رده‌ی خود یکسان است. ۰ تا ۱۰۰ مدل Ultra Luxury 6.1 ثانیه است، مدل F Sport نیز در ۵٫۹ ثانیه یه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ۰ تا ۱۰۰ رقیبان این خودرو مانند Acura TLX برابر ۶ ثانیه، Kia Cadenza 6.5 ثانیه و لکسوس ES 300h 7.8 ثانیه است، که البته در مدل آخر با توجه به ۴ سیلندر بودن خودرو و ۲۱۵ اسب بخار نیروی تولیدی آن، نتیجه قابل قبول است.

هر دو سدان عملکرد خوبی را در تست Figure eight (پیست مسابقه‌ای که بصورت عدد ۸ طراحی شده است) داشتند و زمان ۲۶٫۲ ثانیه را به ثبت رساندند که بهتر از Acura با ۲۵٫۸ ثانیه و کیا با ۲۷٫۶ ثانیه بود. نتیجه‌ی عملکرد لکسوس هیبریدی با ۲۸٫۴ ثانیه کمی پایین تر از دو مدل دیگر قرار می‌گیرد.

البته در کنار قابلیت‌های ذکر شده این دو خودرو معایبی نیز دارند، فرمان دهی لکسوس در هر دو مدل مشکلاتی دارد. همچنین تعدادی نقص دیگر نیز وجود دارد که به آن می‌پردازیم. تستر جاده ای ما کریس والتون تجربه‌ی بررسی هندلینگ مدل لاکچری لکسوس را افتضاح ارزیابی کرد! بنابر گفته‌ی او : “پرش قابل توجهی در هنگام ترمز گیری وجود دارد و هنگامی که وزن خودرو از روی تایر‌های جلویی برداشته می‌شود کم فرمانی بسیاری در پیچ ها، جایی که خودرو را نمی توان به خوبی کنترل کرد وجود دارد.

همچنین زمان پاسخگویی سیستم گاز خودرو نیز زیاد است و به جای استفاده از کسری از ثانیه می‌توان آن را با ثانیه اندازه گیری نمود.” او اضافه کرد مدل F Sport نیز همین مشکلات را دارد با این تفاوت که کنترل بدنه‌ی خودرو در این مدل بهتر است و در هنگام ترمز گیری خودرو کمتر پرش دارد.

مسافت مورد نیاز برای توقف کامل مدل Luxury 36.2 متر است و این در حالی است که مدل F Sport برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۰ به ۳۴ متر نیازمند است. مسافت توقف رقیبان این مدل مانند Acura 36 متر، برای مدل Cadenza 36.8 متر است. متاسفانه مسافت مورد نیاز برای توقف مدل‌های هیبردی لکسوس ۴۲٫۶ متر است.

پس از مقایسه‌ی کامل مدل ES با رقبای آن، زمان آن رسیده است که مدل F Sport را بررسی کنیم. این مدل سواری و شتاب بهتری در بزرگراه دارد و از موتوری پر سر و صدا تر بر خوردار است. اما هنگامی که خودرو در حال سرعت گرفتن است عملکرد سیستم گاز آن همراه با کمی تاخیر است. حالت Sport و Sport + باعث ایجاد تغییری جزئی در کیفیت فرمان دهی خودرو می‌شوند. سیستم انتقال قدرت خودرو حالت تهاجمی خود را در مدل F Sport بیشتر از مدل Luxury به نمایش می‌گذارد. البته فاصله‌ی زمانی موجود بین دنده‌های ۱ و ۲ و همچنین ۲ و ۳ توجه افراد تیم ما را در حین تست و بررسی خودرو به خود جلب نمود.

متاسفانه سواری لکسوس ES 350 2019 کمی پر و سر و صدا تر از میزان انتظار ما بود، مخصوصا مدل F که صدای ورودی به کابین را نیز مهار نکرده است. در هر دو مدل در سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت صدای جاده در درون کابین خودرو شنیده می‌شود. هر دو سدان از دید بسیار خوبی در جلو بر خوردار اند و ابعاد آینه‌های جانبی نیز در بهترین حالت ممکن است.

هر دو لکسوس نتوانستند میزان مصرف سوخت تخمین زده‌ی خود را بر آورده کنند اما در آخر اعداد بدست آمده بسیار نزدیک بود. مدل Ultra Luxury نتیجه‌ی ۱۱٫۶، ۶٫۵، ۹٫۳ لیتر را برای شهر/ بزرگراه/ ترکیبی بدست آورد که بیشتر از مقدار پیش بینی شده‌ی ۱۰٫۷، ۷٫۱، ۹ لیتر بود. مدل F Sport نیز اعداد ۱۱٫۶، ۷٫۳، ۹٫۶ لیتر را بدست آورد که متفاوت با مقدار تخمین شده‌ی ۱۰٫۷، ۷٫۶، ۹٫۴ لیتر بود.

علی رغم افزایش مصرف سوخت، معمولا ترجیح می‌دهم که در مسافرت‌های آخر هفته از خودرو‌های SUV نسبت به سدانها استفاده کنم. با این وجود مدل Ultra Luxury در سفر اخیر به من ثابت کرد که توانایی کامل را برای اینگونه سفرها دارد. فضای پای کافی برای دیگر سرنشینان خودرو وجود دارد و با اینکه خودرو در تمامی دست انداز‌های جاده نرم عمل نمی کند اما هنوز هم کیفیت سواری به قدری خوب است که متوجه زمان مسافرت نخواهید شد. فضای صندوق نیز برای چمدانها و وسایل چهار نفر مناسب است. این سفر طولانی بهترین زمان ممکن برای تست سیستم کروز کنترل بود. از قرار معلوم این سیستم پس از اتمام ترافیک و هنگام حرکت مجدد کمی کند عمل می‌کند، و مانند بسیاری از سیستم‌های کروز بحث زمان بندی حرکت را به خوبی اجرا نمی کند.

در این سفر من قادر بودم بدون اینکه احساس ناخوشایندی داشته باشم ۵ ساعت پی در پی رانندگی کنم، این در حالی است که تنها چند ساعت طول می‌کشد تا در صندلی‌های Volvo XC60 احساس آسایش نداشته باشید. مدلی که برای تست در اختیار ما قرار داشت به همراه صندلی‌های چرمی نیمه آنیلین بود که بر روی مدل Ultra Luxury بصورت استاندارد عرضه می‌شوند. همچنین صندلی‌های تقویت شده‌ی مدل F Sport نیز بسیار راحت هستند.

در هر دو مدل طراحی داخلی خودرو عالی است، مدل Ultra Luxry به همراه تریم چوبی و مدل F Sport به همراه تریم آلمینیومی عرضه می‌شوند. با وجود ۱۲٫۳ اینچی بودن نمایشگر اصلی خودرو سازگاری با آن دشوار است. همچنین کار کردن با تاچ پد این نمایشگر نیز مشکل بوده و منوها و کلید‌های میانبر کمی برای سیستم آن در نظر گرفته شده است و برای اجرای یک آهنگ ساده باید بین چندین صفحه جابجا شوید. بالاخره شاهد حضور سیستم Apple Car Play در لکسوس ES 350 2019 هستیم اما با این وجود هنوز هم Android Auto در دسترس نیست. البته اگر گوشی اندرویدی دارید می‌توانید توسط بلوتوث آن را به خودرو متصل نمایید، کیفیت تماس‌های برقرار شده نیز بالا بوده و صدا کاملا شفاف است. دوربین عقب خودرو دید وسیع و مناسبی را هنگام پارک کرد خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین نمایشگر خودرو در هنگام پارک به دو قسمت تقسیم می‌شود که یک طرف آن همان خطوط پارک همیشگی را نمایش می‌دهد و شما را راهنمایی می‌کند و در طرف دیگر آن تصویری از بالا و پایین خودرو در هنگام پارک به نمایش گذاشته می‌شود.

ممکن است که ما از هندلینگ خودرو ایراد بگیریم، اما لکسوس ES 350 2019 دارای امکاناتی است که حس لوکس بودن آن را کاملا به راننده انتقال می‌دهد. مدل F Sport کمی در زمینه‌ی سرعت، ترمز گیری و کنترل بدنه‌ی خودرو بهتر عمل می‌کند، در عوض صندلی ها، مصرف سوخت و کیفیت سواری را کمی قربانی کرده است. در آخر می‌توان گفت که مدل ES مانند گذشته، یکی از راحت ترین سدان‌های موجود است.

لکسوس ES 350 Ultra Luxury مدل 2019
شرحمقدار
قیمت پایه44,175 دلار
نوع انتقال قدرتموتور جلو، دیفرانسیل جلو
توان خروجی3.5 لیتری، 302 اسب بخار، 362 نیوتن متر، 6 سیلندر
جعبه دنده8 سرعته‌ی اتوماتیک
وزن1720 کیلوگرم
مصرف سوخت11.6/6.5/9.3 لیتر
صفر تا 1006.1 ثانیه
تعداد سرنشینان5 نفر

لکسوس ES 350 F Sport مدل 2019
شرحمقدار
قیمت پایه45,060 دلار
نوع انتقال قدرتموتور جلو، دیفرانسیل جلو
توان خروجی3.5 لیتری، 302 اسب بخار، 362 نیوتن متر، 6 سیلندر
جعبه دنده8 سرعته‌ی اتوماتیک
وزن1710 کیلوگرم
مصرف سوخت11.6/7.3/9.6 لیتر
صفر تا 1005.9 ثانیه
تعداد سرنشینان5 نفر

منبع: motortrend

نقد و بررسی لکسوس ES 350 مدل ۲۰۱۹
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا