تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۰

تویوتا کرولا 2020 LE

تویوتا کرولا، ‌یک انتخاب ایمن از هر لحاظ!

تویوتا کرولا، با تولید و فروش ۴۶ میلیون دستگاه یکی از پر تقاضا ترین خودرو های تاریخ است. یکی از دلایل این قضیه تولید کرولا در مدل های مختلف و متنوع از سال ۱۹۶۶ است. اما علت اصلی فروش این خودرو قیمت گذاری مناسب، طراحی کامپکت آن و ایده آل بودن این خودرو برای استفاده های روزمره و معمولی است. با کاریرا همراه باشید تا تویوتا کرولا ۲۰۲۰ را به چالش بکشیم.

کرولا ۲۰۲۰ دوازدهمین نسل از تویوتا کرولا محسوب می شود و همچنان اصالت این مدل توسط شرکت حفظ شده است و تویوتا اصل قیمت گذاری مناسب را در آن رعایت کرده است. علاوه بر این، مدل جدید کرولا به امکانات و آپشن های روز دنیا نظیر: نسخه‌ی هیبریدی و تعداد زیادی از تکنولوژی های ایمنی به عنوان آپشن های استاندارد، مجهز شده است.

قیمت اولیه تویوتا کرولا از ۲۰,۴۳۰ دلار شروع می شود. گران ترین تریم خودرو نیز به همراه تمامی آپشن های جانبی آن قیمتی برابر با ۲۷,۹۴۰ دلار دارد. تریم هایی در دسته بندی های اقتصادی، اسپورت و هیبریدی برای کرولا در نظر گرفته شده است. در هر صورت انتخاب یک تریم متداول کرولا به همراه آپشن های همیشگی آن، هزینه ای کمتر از ۲۴,۰۰۰ دلار را برای خریدار دارد.

طراحی داخلی و خارجی تویوتا کرولا ۲۰۲۰

تویوتا کرولا 2020 LE

از نظر طراحی ظاهر خودرو، تویوتا کرولا نیز مانند دیگر مدل های اقتصادی ژاپنی طراحی شده است، نه آنقدر زشت است و نه آنقدر زیبا که توجه همه را به خود جلب کند. پلتفرم جدید طراحی تویوتا که با نام TNGA شناخته می شود در این خوردو به کار گرفته شده است که البته یک مشکل اساسی نیز دارد، با وجود اینکه این پلتفرم فاصله محوری ۲٫۷ متری مدل های قبلی را حفظ کرده است اما ارتفاع سقف ۲ سانتی متر کاهش یافته است که تاثیر منفی بر ردیف دوم صندلی های خودرو دارد و بزرگسالان قد بلند برای استفاده از این ردیف خودرو به مشکل بر خواهند خورد.

یکی از بروز رسانی های صورت گرفته در پلتفرم TNGA کاهش صدای ورودی و تکانه ها به داخل کابین است. صدای جاده و باد کاملا در درون کابین بلوکه می شوند. البته صدای ورودی به کابین در نسخه‌ی دستی مدل SE نسبت به نسخه های هیبریدی و ۱٫۸ لیتری CVT آن بیشتر است.

در کابین خوردو، تویوتا تمام تلاش خود را کرده است تا این مدل را لوکس تر از قیمت تمام شده آن نشان دهد و موفق هم بوده است. پلاستیک های بکار رفته در داخل کابین نیز کیفیت مناسبی دارند و نرم هستند، همچنین در تریم های سطح بالاتر، کیفیت پلاستیک ها بهتر می شود. صندلی های خودرو نیز راحت هستند، البته ما امیدوار بودیم که تنظیم گودی کمر در تریم های رده‌ی میانی LE و SE نیز وجود داشته باشند، که اینطور نشد. البته در تریم های سطح بالای XSE و XLE این قابلیت وجود دارد.

فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان خودرو نیز مناسب است، دو بزرگسال با قدی در حدود ۱۸۵ سانتی متر می توانند به راحتی در صندلی های جلو خودرو قرار گیرند.

فضای در نظر گرفته شده برای صندوق عقب خودرو ۳۷۱ لیتر است. ردیف دوم صندلی ها نیز برای اضافه شدن فضای بیشتر به صندوق عقب جمع می شوند. لازم به ذکر است که رقیبان این خودرو با ۴۲۷ لیتر فضای بار برتری خود را نسبت به این مدل به رخ می کشند.

تکنولوژی های تویوتا کرولا ۲۰۲۰

در تریم های گران قیمت سیستم اطلاعات و سرگرمی به رادیو ماهواره ای و سیستم نویگیشن مجهز می شود، اما امکاناتی مانند GPS، Apple Car Play و Amazon Alexa به صورت استاندارد در تمامی تریم ها موجود هستند

از دلایل اصلی انتخاب تویوتا کرولا بر دیگر رقبای آن می توان از سیستم های دستیار راننده و ایمنی بکار رفته در آن نام برد. تویوتا در تمامی نسخه های جدید کرولا قابلیت Toyota Safety Sense 2 را اضافه کرده است که شامل آپشن هایی نظیر : کروز کنترل تطبیق پذیر، تشخیص عابران پیاده و دوچرخه سرواران و موتور سواران، دستیار تشخیص خطوط مسیر، چراغ نور بالای اتوماتیک و تشخیص تابلو های راهنمایی و رانندگی موجود در مسیر می شود. لازم به ذکر است که این آپشن ها در خودرو هایی که قیمتی ۲ برابر کرولا دارند مشاهده می شوند.

در قسمت داشبورد خودرو، بیشتر مدل های کرولا به نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و سیستم Entune تویوتا مجهز شده اند. تنها تریم پایه‌ی L دارای نمایشگر ۷ اینچی است که تفاوت قیمت آن با مدل LE تنها ۴۵۰ دلار است، بنابراین خریداری مدل گران قیمت تر به صرفه تر است. در تریم های گران قیمت سیستم اطلاعات و سرگرمی به رادیو ماهواره ای و سیستم نویگیشن مجهز می شود، اما در تمامی تریم ها دارای امکاناتی مانند GPS، Apple Car Play و Amazon Alexa است. با این وجود اما سیستم Android Auto برای کرولا در نظر گرفته نشده است. سیستم صوتی JBL نیز به صورت آپشن بر روی تریم های سطح بالا XLE و XSE و همچنین نسخه‌ی اسپورت تریم SE ارائه می شود.

یکی دیگر از تکنولوژی های بکار رفته در کرولا نمایشگر پشت فرمان است که در تریم های L، LE و SE 4.2 اینچ است و برای تریم های XLE و XSE 7 اینچ در نظر گرفته شده است.

تجربه‌ی رانندگی با تویوتا کرولا ۲۰۲۰

کرولا جدید به صورت دیفرانسیل جلو تولید می شود و به همراه سه نوع موتور عرضه می شود. تریم های L، LE و XSE اکونومی به موتور ۱٫۸ لیتری با قابلیت تولید ۱۳۹ اسب بخار نیرو و ۱۷۱ نیوتن متر گشتاور و یک گیربکس CVT مجهز شده اند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که در عمل، بازدهی و قدرت مدل های مختلف این خودرو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد

تریم های SE و XSE اسپورت نیز دارای موتور ۲ لیتری با توانایی تولید ۱۶۹ اسب بخار نیرو و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور هستند. همچنین مدل های اسپورت را می توان با گیربکس های CVT و یا گیربکس های ۶ سرعته دستی خریداری نمود.

در آخر نیز مدل های هیبریدی LE به یک موتور ۱٫۸ لیتری با ۱۲۱ اسب بخار نیرو و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور مجهز شده اند. قبل از اینکه درباره توان خروجی کم این مدل ها قضاوت کنید، این نکته را به خاطر داشته باشید که در عمل، بازدهی این مدل ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

درباره‌ی تجربه‌ی رانندگی با این خودرو می توان به صورت خلاصه گفت که کیفیتی عادی دارد. قدرت موتور کافی است، گیربکس CVT آن عملکردی مناسب دارد و میان این خودرو و رقیبان آن Honda Civic و Nissan Sentra تفاوت چندانی مشاهده نمی شود. اگر قصد انتخاب مدل دستی این خودرو را دارید، لازم به ذکر است که کار کردن با دنده و کلاچ خودرو به دلیل تکنولوژی rev-matching بکار رفته در آن حس عجیبی دارد.

در جاده ها، کرولا به خوبی به فرمان دهی پاسخ می دهد و کیفیت سواری آن نرم است. سیستم تشخیص خطوط مسیر خودرو عملکردی مناسب دارد اما هنوز هم جای کار برای آن باقی است. اساس کار این سیستم بر آن است که هنگامی که سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر فعال می باشد این سیستم خودرو را در مرکز خطوط مسیر نگه دارد اما هنگامی که خط کشی ها کم رنگ می شوند در عملکرد این سیستم به راحتی اختلال ایجاد می شود.

در کل می توان گفت که کرولا تجربه‌ی رانندگی خوبی را برای راننده به ارمغان می آورد، و خودروای شایسته است. میزان مصرف سوخت تخمین زده شده برای خودرو نیز مناسب است. این عدد در مدل ۱٫۸ لیتری خود ۸ و ۶ لیتر در شهر و جاده و در مدل ۲ لیتری دارای گیربکس CVT 7.5 و ۶ لیتر تخمین زده شده است. البته کسانی که بدنبال خودروای اقتصادی هستند باید مدل هیبریدی کرولا را انتخاب نمایند که با میزان مصرف سوخت تقریبی ۴٫۵ لیتری خود در شهر و جاده به عنوان یکی از کم مصرف ترین خودرو ها در این دسته شناخته می شود.

رقیبان تویوتا کرولا ۲۰۲۰

رقیبان اصلی تویوتا کرولا Honda Civic و Nissan Sentra در نظر گرفته می شوند. این سه خودرو در کنار یکدیگر جزو پر فروش ترین مدل های هر ساله محسوب می شوند، البته هیوندا النترا نیز رقابت نزدیکی با نیسان دارد و می تواند جایگاه آن را تصاحب کند.
هوندا Civic 2019 از نظر امکانات و قیمت گذاری شباهت بسیاری با کرولا دارد. قیمت این خودرو از ۲۱,۱۷۰ دلار شروع می شود و به گیربکس CVT نیز مجهز شده است. مانند کرولا، هوندا نیز دارای کروز کنترل تطبیق پذیر است، همچنین تمامی تکنولوژی های ایمنی پیشرفته و یک موتور ۱۵۸ اسب بخاری به صورت استاندارد بر روی Civic قرار گرفته است.

نیسان Sentra در تریم پایه S خود قیمت ارزان تر ۱۹,۳۷۵ دلاری را دارد. این مدل به همراه یک موتور ۱٫۸ لیتری ۱۲۴ اسب بخاری عرضه می شود. همچنین این خودرو به همراه سیستم اتوماتیک ترمز اضطراری ارائه می شود اما کروز کنترل تطبیق پذیر بصورت آپشن استاندارد برای آن در نظر گرفته نشده است.

نتیجه گیری

با وجود این که ساختاری کاملا جدید برای تویوتا کرولا ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است، اما با توجه به دریافت ۵ ستاره‌ی کامل توسط مدل ۲۰۱۹ این خودرو از موسسات تست تصادف، می توان این انتظار را داشت که مدل ۲۰۲۰ نیز ۵ ستاره کامل را دریافت کند.

کرولا همیشه به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه و استاندارد در نظر گرفته شده است. بنابراین زمانی که بحث کارایی و اقتصادی بودن خودرو مطرح باشد انتظار می رود که تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۰ در صدر پر فروش ترین ها قرار داشته باشد.

مشخصات تویوتا کرولا XLE 2020
شرحمقدار
موتور1.8 لیتری 4 سیلندر
توان خروجی139 اسب بخار / 171 نیوتن متر گشتاور
جعبه دندهCVT
نوع انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
مصرف سوخت8 لیتر در شهر / 6.3 لیتر در بزرگراه / 7.3 لیتر بصورت ترکیبی
تعداد سرنشینان5 نفر
فضای صندوق عقب371 لیتر
وزن1381 کیلوگرم
قیمت پایه19,500 دلار

منبع: motor1 digitaltrends

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا