اجزا و قطعات

معرفی چراغ هشدار یا فلاشر و مواقعی که باید از آنها استفاده کنیم

معرفی چراغ هشدار یا فلاشر و مواقعی که باید از آنها استفاده کنیم

مطمئن نیستید چه زمانی باید از چراغ هشدار خودروی خود استفاده نمایید؟ با کاریرا همراه باشید تا برای شما زمان و مکان مناسب برای استفاده از فلاشر ها را توضیح دهیم.

به منظور ایمنی بیشتر و رانندگی آسان تر، امروزه تمامی خودرو ها به چراغ های راهنما و هشدار دهنده مجهز شده اند. اخیرا نیز شرکت های خودروسازی ای مانند آئودی، سیتروئن و فورد تکنولوژی های جدیدی را در زمینه چراغ های خودرو بکار گرفته اند. یک خودرو به طور معمول به ۴ چراغ هشدار دهنده در ۴ زاویه خود مجهز است همچنین در برخی مدل ها چراغ های جانبی ای نیز بر روی آینه بغل ها نصب شده اند.

چراغ های هشدار از همان لامپ هایی استفاده می کنند که درون چراغ های راهنما قرار گرفته اند، تنها تفاوتشان در این است که در چراغ های هشدار دهنده تمامی لامپ ها در یک لحظه با هم روشن می شوند و همانطور که از اسمشان مشخص است در مواقع اضطراری و برای هشدار دادن از آنها استفاده می شود.

قوانین در رابطه با زمان استفاده و عدم استفاده از از چراغ های هشدار کاملا مشخص است.

معرفی چراغ هشدار یا فلاشر و مواقعی که باید از آنها استفاده کنیم

شما ممکن است از چراغ های هشدار دهنده ی خود در شرایطی خاص مانند توقف در جاده به دلیل تصادف، تمام شدن بنزین، خرابی خودرو و یا سنگین شدن ناگهانی ترافیک مسیر و غیره استفاده نمایید.

چراغ های هشدار دهنده تنها باید در مواقعی که در بزرگراه ها، مسیر های دوطرفه و … ترافیک سنگین می شود و یا انسدادی ایجاد می شود که خودرو های پشت سر نیاز به اطلاع رسانی دارند مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این چراغ ها باید به مقداری روشن بمانند که مورد توجه دیگران قرار گیرند و پیام مورد نظر را انتقال دهند و نه بیشتر و این به این معنا است که نمی توانید از چراغ های هشداری برای زمانی که خودروی شما در حال حمل با جرثقیل است استفاده نمایید مگر اینکه در بزرگراه و یا مسیر های دو بانده باشید.

هرگز از چراغ های هشدار دهنده و فلاشر برای پارک در مکان های ممنوعه استفاده نکنید. همینطور بدیهی است که از فلاشر ها برای تشکر از دیگر رانندگان نیز نباید استفاده کرد!

طبق قوانین بزرگراه، تنها زمانی که رانندگان اجازه ی استفاده ی طولانی مدت از چراغ های هشدار دهنده را دارند هنگام خرابی خودرو و یا ترافیک سنگین است. و زمانی که در حرکت هستید تنها می توانید به شرط اینکه در بزرگراه یا مسیر های دو بانده باشید به صورت لحظه ای از آنها استفاده نمایید.

معرفی چراغ هشدار یا فلاشر و مواقعی که باید از آنها استفاده کنیم

در نهایت برای کار کردن با چراغ های هشدار دهنده ابتدا مکان دکمه های فعال کننده ی این چراغ ها را در کابین خودرو شناسایی کنید، به طور معمول این دکمه ها به رنگ قرمز یا سیاه با طرح حک شده ی دو مثلث سفید، سیاه و یا قرمز رنگ در خودرو تعبیه شده اند. برای فعال کردن این چراغ ها نیز اگر در حرکت هستید دکمه را فشار داده و سپس به مدت ۵ ثانیه صبر کنید تا آن را غیر فعال نمایید، برای شرایط توقف یا خرابی خودرو نیز پس از فشردن دکمه تا زمانی که مجددا خودرو حرکت نکرده است یا با جرثقیل حمل نشده است دکمه را به حالت فعال رها کنید.

تا کنون با رانندگانی که قوانین مربوط به چراغ های هشدار را زیر پا می گذارند بر خورده اید؟ با ما در کامنت ها در میان بگذارید.

منبع: autoexpress

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا