BMW 840i
معرفی خودرو

نقد و بررسی BMW 840i کانورتیبل مدل ۲۰۲۰

BMW 840i کانورتیبل مدل ۲۰۲۰ خودرویی که بیشتر برای گشت و تفریح در شهر طراحی شده تا مسابقه و سرعت‌های بالا

اکثر اوقات خودروهای کانورتیبل به عنوان مدل‌های اسپورت در نظر گرفته می‎شوند اما با این تفاوت که سقف آنها کروکی است. این در حالی است که بیشتر این مدل‌ها در سرعت‌های پایین جذاب‌اند. بطور مثال، ۸۴۰i BMW کانورتیبل بیشتر برای گشت و تفریح در شهر و سرعت‌های زیر ۷۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده تا مسابقه و سرعت‌های بالا.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

علاقه شدید ما به این خودرو تعجبی ندارد، البته مدل ۸۴۰i گرن کوپه نیز قابلیت‌های بسیاری دارد اما بر خلاف مدل‌ ۴ در این خودرو، جمع شونده بودن سقف آن حس آرامش خاصی را منتقل می‌نماید.

شاسی سفت‌وسخت، فرمان‌ دهی و صفر تا صد ۵ ثانیه‌ای آن نیز به نسبت مدل گرن کوپه قابل قبول‎تر است. از طرفی در این مدل کروکی صدای موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ آن بهتر به گوش می‌رسد و با سقف جمع شده خود ظاهر بهتری دارد.

سقف مدل ۸۴۰i تنها در ۱۵ ثانیه باز و بسته می‌شود و تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت بدون مشکل کار می‌کند. این نتیجه در میان سریع‌ترین سقف‌های جمع شونده قرار نمی‌گیرد اما به دلیل اینکه در حرکت اتفاق می‌افتد می‌توان از سرعت آن چشم پوشی کرد. هنگامی که سقف خودرو بسته است کابین آن کاملا در سکوت قرار دارد و با جمع کردن آن همچنان امکان مکالمه با صدای طبیعی وجود دارد. همچنین می‌توانید برای این خودرو یک بادگیر تهیه کنید که اگر با سرعت بالا حرکت نمی‌کنید نیازی به آن نخواهید داشت.

اینها امکاناتی است که از یک خودروی کانورتیبل انتظار می‌رود، البته BMW در این خودرو یک قدم فراتر رفته و قابلیتی در آن گنجانده که امکان باز و بسته کردن سقف را از خارج اتومبیل فراهم می‌کند. تنها کافی است که دکمه‌ی قفل را بر روی سوئیچ نگه دارید و مکانیزم به کار رفته در سقف ۸۴۰i مابقی کار را انجام خواهد داد. حتی امکان بالا و پایین دادن شیشه‌ها از بیرون نیز در این مدل مهیا است. لازم به ذکر است که BMW تنها کمپانی نیست که این قابلیت را در محصول خود تعبیه کرده، اما با این وجود آنقدر کم یاب هست که بتوان از حضور آن تعریف نمود.

BMW 840i

خودروی تست ما به رنگ خاکستری مات بود که البته برای انتخاب این رنگ ۵,۰۰۰ دلار باید بپردازید، همچنین رینگ‌های آن ۱۹ اینچی مدل M Sport بود. این خودرو با چراغ‌های جلوی خشن و پنجره‌ مشبک سایز متوسط خود، مخصوصا هنگامی که سقف آن جمع شده باشد ظاهری عالی و ابعادی متناسب دارد.

این زیبایی در داخل خودرو نیز رعایت شده و صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی مرکزی و نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی دیجیتالی پشت فرمان آن اولین آیتم‌هایی هستند که چشم را به خود جلب می‌نمایند. چرم با کیفیت صندلی‌ها، قسمت‌های آلومینیومی و دسته دنده‌ی الماس برند سواروسکی آن نیز حاکی از فوق لوکس بودن این خودرو است.

ردیف اول اتومبیل بسیار جادار م‍ی‌باشد، اما در قسمت پشتی حتی با وجود اینکه طول این خودرو ۴٫۸ متر در نظر گرفته شده، سرنشینان آنچنان احساس راحتی نمی‌کنند. فضای پا در ردیف دوم ۸۴۰i تنها ۷۵ سانتی‌متر است که در مقایسه با خودروای نظیر تویوتا ۸۶ (۷۶ سانتی‌متر فضای پا) کم می‌آورد!

BMW 840i کانورتیبل مدل 2020
مشخصهتوضیحات
موتورتوربوشارژ 3 لیتری 6 سیلندر
توان خروجی335 اسب بخار/ 499 نیوتن‌متر
گیربکس8 سرعته‌ی اتوماتیک
0 تا 1005 ثانیه
مصرف سوخت10.7 لیتر در شهر/ 8.1 لیتر در بزرگراه/ 9.8 لیتر بصورت ترکیبی
نوع دیفرانسیلدیفرانسیل عقب
وزن1910 کیلوگرم
تعداد سرنشین4 نفر
قیمت پایه97,400 دلار

منبع: motor1

نقد و بررسی BMW 840i کانورتیبل مدل ۲۰۲۰
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا