اخبار خودرو

بی ام و X6 تیونینگ منهارت با قدرت ۷۲۰ اسب بخار معرفی شد

بی ام و X6

منهارت به‌ سراغ بی ام و X6 رفته و پروژه‌ی جدید خود را با به‌کارگیری قطعات کربنی فراوان و رساندن قدرت X6 به ۷۲۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور معرفی کرده است.

تیونر منهارت نمونه‌ی تیون‌شده‌ای از بی‌ام‌و X6 M با تغییرات بصری فراوان و ارتقاء عملکرد معرفی کرد. نسخه‌ی مزبور MHX6 700 WB نام دارد و WB مخفف Wide Body به معنی بدنه‌ی پهن یا پهن‌پیکر است. خودروی تیونر مستقر در ووپرتال آلمان در مقایسه با نسل قبلی MHX6 800، یک گام فراتر رفته و ما شاهد به‌کارگیری عناصر کربنی در نمای بیرونی و محیط داخلی شاسی‌بلند شاهکار بی‌ام‌و هستیم.

منهارت از نمای بیرونی شروع کرده است و بلافاصله به لطف به‌کارگیری ۲۴ قطعه‌ی ساخته‌شده از کربن، تفاوت را احساس می‌کنیم. قطعات کربنی ساختار عجیبی دارند و به نظر می‌آید متعلق به میز آشپزخانه هستند (منهارت آن‌ها را شبیه به سنگ‌ مرمر یا گرانیت صیقلی می‌داند). این قطعات را می‌توان در جلوپنجره، ورودی‌های هوای کاپوت، اسپلیتر جلو، پوشش روی آینه‌های جانبی، فلاپ یا فندرهای گلگیر، ملحقات رکاب‌های آیرودینامیک در کناره‌ها، اسپویلر دوگانه‌ی عقب، ورودی‌های سپر عقب و دیفیوزر دید.

شاسی‌بلند پهن‌پیکر بی‌ام‌و با استفاده از روکش زغالی مات متالیک و نشان‌های ویژه و سیاه‌رنگ منهارت که روی کاپوت، کناره‌ها، سقف و درِ عقب می‌بینیم؛ تزئین شده است و یکی‌ دیگر از ویژگی‌های قابل ذکر آن را باید به‌کارگیری رینگ‌های ۲۲ اینچی فورج منهارت Concave One با رنگ سیاه اطلسی دانست. رینگ‌های مزبور را می‌توان با شش پره‌ی دوگانه در MHX5 800 هم دید. در کنار رینگ‌های بزرگ MHX6 700 WB از تایرهای پرفورمنس با اندازه‌های ۲۹۵/۳۰R22 در جلو و ۳۱۵/۳۰R22 در عقب استفاده می‌شود.

ارتفاع سیستم تعلیق به لطف به‌کارگیری مجموعه‌ای جدید از فنرهای H&R کاهش یافته و به همین خاطر X6 M تیونینگ‌شده ۳۰ میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر است. مشخصاً به‌کارگیری تایرهای مزبور به همراه کاهش ارتفاع و استفاده از اجزای آیرودینامیک، قابلیت‌های بیراه‌نوردی X6 را از بین خواهد بُرد؛ اما در درجه‌ی نخست اکثر مشتریان مهارت به طراحی و عملکرد خودرو در جاده‌ها اهمیت می‌دهند و به همین خاطر MHX6 700 WB برای آن‌ها بسیار عالی است.

در زیر کاپوت پیشرانه‌ی V8 توئین‌توربو بی‌ام‌و به جای قدرت ۶۱۶ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، اکنون ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید خواهد کرد. منهارت این کار را با به‌کارگیری سیستم کنترل کمکی MHtronic انجام داده است؛ اما باید توجه داشت که با ریمپ ECU هم می‌توان به نتیجه‌ی مشابهی دست یافت. نسخه‌ی MHX6 700 WB به‌اندازه‌ی منهارت MH5 800 (نسخه تیونینگ X5 M) قدرتمند نیست؛ اما به خاطر شکل و اندازه‌ی مناسب خود، به شکل حیرت‌انگیزی سریع خواهد بود.

منهارت از سیستم اگزوزی با جنس استیل ضد زنگ و چهار لوله‌ی خروجی ۱۰۰ میلی‌متری با پوشش سرامیکی یا روکش کربنی به شکل اختیاری و در صورت سفارش مشتریان استفاده خواهد کرد. سیستم اگزوز به فلپ مجهز شده و اگر کسی به‌ دنبال صدای بلند و تکان‌دهنده است؛ باید از لوله‌های مسابقه‌ای بدون مبدل کاتالیزور و OPF/GPF (موجود در نمونه‌ی صادراتی) استفاده کند.

در کابین از تزئینات کربنی برای ایجاد هماهنگی با نمای بیرونی استفاده شده است و می‌توان آن‌ها را روی داشبورد، کنسول میانی، فرمان، رو دری‌ها، پدال شیفت‌ها و حتی درِ صندلی‌های جلو و پوشش دوتکه‌ی پشت آن‌ها مشاهده کرد. علاوه بر این، نشان منهارت جایگزین لوگوی بی‌ام‌و شده است و شاهد استفاده از روکش چرمی مشکی با دوخت زردرنگ هستیم.

منهارت MHX6 700 WB در نمایشگاه IAA Mobility ۲۰۲۱ مونیخ و به‌ همراه MH5 GTR و MH4 GTR از ۷ تا ۱۲ سپتامبر نمایش داده خواهد شد. خودروی یادشده فقط یکی از پروژه‌های منهارت است و این شرکت بسیار خوشحال می‌شود که بی‌ام‌و X6 M را بر اساس مشخصات دلخواه مشتریانش تیونینگ کند.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا