تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹ Limited

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2019

کراس اوور کامپکت تویوتا RAV4 بالاخره دوست داشتنی شد!

اینطور که به نظر می رسد رقابت در سگمنت کراس اوور های کامپکت از همیشه داغ تر است. به دلیل تقضای بالای مشتریان برای خرید خودرو های شاسی بلند ۵در (شاسی بلند کامپکت)، خودرو سازان نیز تمامی منابع و توجه خود را صرف ساخت کراس اوور های بهتر کرده اند. این به این معنا است که در کراس اوور های جدید تولید شده در آمریکای شمالی شاهد تکنولوژی های بیشتر، استایل و طراحی داخلی بهتر و زیباتر و همچنین پیشرفته ترین تکنولوژی های ایمنی هستیم. حالا بازیگر جدید این میدان یعنی تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹ را در کاریرا بررسی می کنیم تا نقاط قوت و ضعف آن را بشناسیم. با بررسی تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹ همراه باشید.

در گذشته با توجه به برتری رقبای RAV4، پیشنهاد کردن تویوتا برای خرید کار درستی محسوب نمی شد. اما تویوتا در آخرین محصول خود تلاش خود را دو برابر کرده است و با بکار گیری بازه‌ی متنوعی از تکنولوژی های ایمنی و طراحی کابین زیبا تر توانسته است جایگاه خود را در میان رقیبان خود ارتقا بخشد.

قیمت گذاری تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹

بررسی تویوتا RAV4 مدل 2019

قیمت پایه‌ی تویوتا RAV4 2019 از ۲۵,۰۰۰ دلار شروع می شود. که این مبلغ RAV4 را گران قیمت ترین کراس اوور کامپت بازار بر اساس قیمت اولیه آن می نماید. قیمت اولیه دیگر رقبای این خودرو از جمله جیپ چروکی برابر با ۲۵,۴۹۰ دلار، هوندا CR-V 24,350 دلار، مزدا CX-5 24,350 دلار، کیا اسپورتیج ۲۳,۷۵۰ دلار، فورد Escape 24,105 دلار، نیسان Rogue 24,920 دلار، شولورت Equinox 23,800 دلار و هیوندای سانتافه ۲۴,۲۵۰ دلار می باشد.

نسخه‌ی Limited که در اختیار ما بود با قیمت اولیه‌ی ۳۳,۵۰۰ دلار، گران قیمت ترین مدل RAV4 2019 است. انتخاب سیستم تمام چرخ متحرک و سیستم جدید هدایت گشتاور مبلغ۱,۴۰۰  دلار را به قیمت خودرو اضافه می نماید. همچنین مدل Limited شامل پیکج تنظیم دمای هوا که شامل گرمکن فرمان، گرمکن و تهویه صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب و سنسور های باران ۱۰۰۰ دلاری می شد. دیگر امکانات این خودرو نیز شامل سیستم نویگیشن ۵۸۰ دلاری Entune و سیستم صوتی JBL می باشد. همچنین پکیج پیشرفته‌ی تکنولوژی ۱۰۰۰ دلاری در برگیرنده‌ی امکاناتی نظیر : سیستم ورود بدون کلید، باز شدن در صندوق عقب بدون دخالت دست، دوربین ۳۶۰ درجه و شارژر وایرلس است. سقف پارنومیک نیز با قیمت متعادل ۲۰۰ دلار در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در آخر می توان تویوتا RAV4 Limited فول آپشن را با قیمت نهایی ۳۹,۰۳۴ دلار خریداری نمود.

طراحی تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹

طراحی RAV4 از نظر زیبایی حرف چندانی در مقابل رقیبان خود ندارد اما مانند نسل های گذشته‌ی این مدل، طراحی این خودرو نیز خاص است. RAV4 مدل ۲۰۱۹ با الهام از مدل های آف رود تویوتا دارای ظاهری خشن و تنومند است و تمام المان های طراحی بکار رفته در آن از کابین زاویه دار خودرو گرفته تا جلو پنجره‌ی مشبک آن، احساس قدرت را به خریداران منتقل می نماید.

ظاهر خودرو به گونه ای طراحی شده است که قدرتمند بودن و توانا بودن آن را به رخ بکشاند اما ظاهر ناامیدکننده‌ی آن شدیدا به چشم می آید

نمای نیم رخ خودرو نیز به لطف طراحی پیلار های خودرو و رینگ های آن مناسب و به روز است، همچنین چراغ های عقب این خودرو به صورت برجسته و بزرگ طراحی شده اند طوری که از بدنه‌ی خودرو خارج شده اند. می توان گفت به نوعی طراحی ظاهری این مدل یادر آور خودرو های لکسوس است. از طرفی دیگر حتی گران قیمت ترین مدل Limited RAV4 نیز دارای سپر های پلاستیکی است که کمی نا امید کننده و سطح پایین است. در کل ظاهر خودرو به گونه ای طراحی شده است که قدرتمند بودن و توانا بودن آن را به رخ بکشاند.

خودرو در طراحی داخلی کابین نیز عالی ظاهر می شود، صندلی های خودرو، مخصوصا صندلی راننده بسیار راحت هستند و از دسته دنده خودرو گرفته تا کنسول مرکزی و فرمان آن، همه چیز ظاهری مناسب دارد.

آسایش و راحت تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹

از نظر کیفیت و راحتی خودرو در جایگاهی مناسبی قرار دارد، صندلی های جلو کاملا بزرگ و راحت طراحی شده اند. البته اگر تنظیم وضعیت صندلی حالت های بیشتری داشت بهتر بود اما قطعا صندلی های موجود یک ارتقای واضح نسبت به صندلی های قبلی محسوب می شوند.

فضای در نظر گرفته شده برای ردیف دوم صندلی ها نیز با توجه به فضای کافی سر و پا بسیار مناسب است. در حالی که صندلی راننده برای شخصی با قد ۱۸۳ سانتی متری تنظیم شده بود اما با این حال هنوز هم فضای بسیاری در اختیار سرنشینان عقب خودرو قرار داشت.

ردیف عقب صندلی ها در سفر های جاده ای بسیار راحت هستند و سرنشینان شکایتی نخواهند داشت

همچنین در های خودرو به اندازی کافی باز می شوند، بنابراین سوار و پیاده شدن از آن کار آسانی است. در کل می توان گفت که ردیف عقب صندلی ها در سفر های جاده ای بسیار راحت هستند و سرنشینان شکایتی نخواهند داشت.

فضای در نظر گرفته شده برای صندوق عقب رقابتی است، در حالت استفاده از ردیف دوم صندلی ها این فضا ۱۰۶۲ لیتر تخمین زده می شود، اما با بستن ردیف دوم صندلی ها این فضا به۱۹۷۶  لیتر افزایش می یابد. این مقدار کمتر از هوندا  CR-V (1065/2146) و هیوندای سانتافه (۱۰۶۴/۲۰۱۹) است، اما بیشتر از فضای در نظر گرفته شده برای مزدا CX-5 (875/1688) و فورد Escape (963/1925) است.

صداهای ورودی به کابین و لرزش ها در کل کم هستند، البته تویوتا باید کمی موتور ۲٫۵ لیتری RAV4 را مهار کند زیرا در شرایطی که راننده گاز بیشتری بدهد صدای موتور وارد کابین خودرو خواهد شد، بنابراین تا جایی که می توانید از فشردن زیاد پدال گاز خودداری نمایید.

تکنولوژی و اتصالات تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹

یک نمایشگر ۸ اینچی که به به آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا با نام Entune مجهز شده است در بالای کنسول مرکزی خودرو به همراه دکمه های کنترل صدا و دسترسی سریع قرار گرفته است.

تم در نظر گرفته شده برای صفحه نمایش، سیاه رنگ است که مناسب استفاده در شب و روز است، همچنین ساختار سیستم اطلاعات و سرگرمی RAV4 بر اساس مدل های قبلی تویوتا است که مشتریان قدیمی نیز بتوانند به راحتی با آن کار نمایند. همچنین برای تسهیل کار با نمایشگر خودرو، دکمه هایی در کنار آن قرار گرفته است که دسترسی سریع به قسمت های مختلف سیستم اطلاعات و سرگرمی را فراهم می نماید. در کل می توان گفت که سازگاری و کار کردن با سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو آسان است.

در حال حاضر RAV4 2019 از Apple CarPlay به خوبی پشتیبانی می کند و این امکان بصورت استاندارد بر روی آن عرضه می شود. اما متاسفانه سیستم Android Auto در این خودرو حضور ندارد و دارندگان گوشی های اندرویدی باید از سیستم تویوتا استفاده کنند.

کارایی، قدرت و هندلینگ تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹

تویوتا RAV4 2019 از هر نظر خودروی بی آزاری است، قلب تپنده‌ی این خودرو را یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندری تنفس طبیعی تشکیل می دهد که توانایی تولید ۲۰۳ اسب بخار و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور را دارد.

مشخصات موتور نه هیجان انگیز است و نه کمبودی در آن مشاهده می شود، این موتور در ترافیک ها نیز عملکرد خوبی دارد. میزان گشتاور تولیدی مناسب است، اگر چه در بزرگراه ها و سرعت بالا به گاز بیشتری نیاز دارید. همچنین کمبود موتور توربوشارژ و توان خروجی بیشتر که در رقیبان RAV4 دیده می شود کمی محسوس است.

مشخصات موتور نه هیجان انگیز است و نه کمبودی در آن مشاهده می شود

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک RAV4 تقریبا عملکرد خوبی دارد. با این وجود در بیشتر مواقع سیستم گیربکس در حال کم کردن دنده است، همچنین در حالت سبک کردن دنده نیز کمی دیر عمل می کند و این مشکل حتی در حالت اسپورت نیز به چشم می خورد. برای RAV4 چندین حالت رانندگی در نظر گرفته شده است، البته ما حالت های برف، سنگ، صخره، شن و ماسه را بررسی نکردیم و دلیلی نیز نمی بینیم که بیشتر رانندگان نیازی به استفاده از آنها داشته باشند. به غیر از سیستم هدایت گشتاور و تمام چرخ متحرک، قابلیت آف رود دیگری در این خودرو وجود ندارد که بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم.

در کل RAV4 سرعت و چابکی هوندا CV-R، هندلینگ قدرتمند و فرمان دهی دقیق مزدا CX-5 را کم دارد. در عوض تویوتا در جاده های سخت و ناهموار راحت است و عملکردی مناسب دارد.

ایمنی تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹

مدل ۲۰۱۹ این خودرو هنوز در تست تصادف ارزیابی نشده است اما مدل ۲۰۱۸ آن توانسته بود بالاترین رتبه‌ی ایمنی  ۵ ستاره را از موسسات مختلف کسب نماید

این مدل یکی از ایمن ترین خودرو های تویوتا محسوب می شود. تمامی مدل های RAV4 با سیستم Toyota Safety Sense 2 عرضه می شوند که شامل امکاناتی نظیر: کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز اضطراری به همراه تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران (سیستم تشخیص عابرین پیاده حتی در شرایط کم نور نیز به خوبی عمل می کند)، دستیار فرمان دهی خودرو و تشخیص خطوط مسیر، سیستم باقی ماندن میان خطوط، چراغ نور بالای اتوماتیک که همزمان با چراغ های اصلی کار می کنند، می شود. در میان رقیبان تویوتا، تنها هوندا دارای امکاناتی مشابه است.

مدل ۲۰۱۹ این خودرو توسط هیچ کدام از موسسه های تست تصادف ارزیابی نشده است اما مدل ۲۰۱۸ آن توانسته بود بالاترین رتبه‌ی ایمنی و ۵ ستاره کامل را از موسسات مختلف کسب نماید، همچنین این مدل تنها در تست تصادف قسمت سرنشین کناری راننده دچار مشکل بود. به احتمال زیاد مدل ۲۰۱۹ نیز بالاترین رتبه ایمنی و ۵ ستاره کامل موسسه NHTSA را کسب می نماید.

مصرف سوخت تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹

مصرف سوخت مدل تمام چرخ متحرک RAV4 2019 9.4 لیتر در شهر، ۷٫۱ لیتر در بزگراه و ۸٫۴ لیتر بصورت ترکیبی با بنزینی که عدد اوکتان آن ۸۷ است تخمین زده می شود.

همچنین تویوتا بزودی یک مدل هیبریدی نیز برای RAV4 معرفی می نماید. مدل هیبریدی قبلی اعداد ۶٫۹ لیتر در شهر، ۷٫۸ لیتر در بزرگراه و ۷٫۳ بصورت ترکیبی را برای مصرف سوخت به ثبت رسانده است. انتظار می رود با توجه به بروز رسانی های صورت گرفته بر روی مدل جدید، RAV4 هیبریدی نیز کمی بهتر نسبت به مدل قبلی در مصرف سوخت عمل نماید.

رقبای تویوتا RAV4 مدل 2019
رقبای تویوتا RAV4 مدل 2019
مزدا CX-5هوندا CR-V
نیسان Rogueفورد Escapse
هیوندای سانتافهشورلت Equinox
کیا اسپورتیججیپ چروکی

 

مشخصات تویوتا RAV4 Limited 2019 AWD
شرحمقدار
موتور2.5 لیتر 4 سیلندر
توان خروجی203 اسب بخار / 249 نیوتن متر گشتاور
جعبه دنده8 سرعته‌ی اتوماتیک
نوع انتقال قدرتتمام چرخ متحرک
مصرف سوخت9.4 در شهر / 7.1 بزرگراه / 8.4 ترکیبی
تعداد سرنشینان5 نفر
فضای صندوق عقب1062 لیتر تا 1976 لیتر
وزن1640 کیلوگرم
توان حمل و کشش بار1588 کیلوگرم
قیمت پایه25,500 دلار

 

 

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا