رونمایی و جاسوسی

۳۰ خودرو از آینده، ماشین هایی که به زودی رونمایی می شوند (قسمت دوم)

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

در قسمت اول این مطلب با ۱۰ خودرویی که انتظار داریم به زودی و در حوالی سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی شوند آشنا شدیم. در این قسمت با ادامه همان لیست، ۱۰ خودروی دوم را معرفی می کنیم. 

این مطالب را هم از دست ندهید:

۱۱- ۲۰۲۰ Genesis GV80

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه : اوایل ۲۰۱۹
بین سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ جنسیس برنامه معرفی ۳ عدد کراس اوور را دارد تا به طور موثری خط تولید محصولات لاکچری را دوبرابر کند. GV80 که یک کراس اوور با سایز متوسط است اولین محصول خروجی این شرکت است و طرح آن بسیار شبیه به طرح مفهومی ای است که در نمایشگاه اتوموبیل نیویورک دیده شد. GV70 که براساس مدل سال قبل خود طراحی شده، دومین محصول خروجی این شرکت است و یک کراس اوور به حساب می آید. انتظار می رود که تمام این مدل ها در سال ۲۰۲۰ عرضه بشوند. همچنین مدل GV80 روی سایت جنسیس قرار گرفته است ولی اطلاعاتی درباره قیمت آن در دسترس نیست.  اگر مطلب بیشتری از این مدل های جدید جنسیس بدست آوریم شما را مطلع می کنیم.

۱۲- ۲۰۲۰ GM Electronic Crossovers

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه : نامشخص
در ماه آپریل شورلت طرح مفهومی FNR-X را در نمایشگاه خودرو شانگهای ارائه داد. در ماه نوامبر Mary Barra مدیر جنرال موتورز به طرح هایی برای کراس اوور الکتریکی که برای سال ۲۰۲۰ در حال آماده سازی است اشاره کرد. در این مرحله جزئیات ناقص هستند اما ظاهرا قرار است که هر دو یا یکی از این وسیله های نقلیه از پلتفرم شورلت Bolt بهره بگیرند و این احتمال وجود دارد که سیستم انتقال قدرت ماشین هم به همان صورت باقی بماند. همچنین این خودرو توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار نیرو و تا ۳۸۳ کیلومتر طی مسیر را دارد. طرح مفهومی شورلت FNR-X هنوز به طور رسمی برای تولید تایید نشده است اما اگر قرار باشد این کراس اوور ها برای سال ۲۰۲۰ آماده شوند بزودی باید جزییات بیشتری دراختیار ما قرار گیرد.

۱۳- کراس اوور های سال ۲۰۲۰ هیوندا

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه : نامشخص
هیوندا کمی در زمینه ی خودرو های کراس اوور و SUV عقب مانده است. به طوری که فروش امسال این شرکت نیز کاهش پیدا کرده و برای جبران این قضیه کمپانی با تمام توان وارد عمل شد است و اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۰، ۸ کراس اوور تولید خواهد کرد. و شامل مدل هایی است که ما درحال حاضر با آنها آشنایی داریم مانند کونا و حتی شاید در برگیرنده‌ی مدل های طراحی مجدد شده مانند توسان، سانتافه و سانتافه اسپورت باشد. ما همچنین به دقت اخبار را برای کراس اوور های سگمنت A ( مینی کراس اوور ) و SUV هایی که قابلیت حمل ۸ نفر را دارند و همچنین دارای سیستم انتقال قدرتی که از تکنولوژی های پیل سوختی (Fuel Cell) ،دیزلی و اتصال برقی بهره می برند بررسی می کنیم. اطلاعات بیشتر همزمان با نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه ممکن است در دسترس قرار گیرند.

۱۵- ۲۰۲۰ Hyundai Santa Cruz Pickup

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه : سال ۲۰۲۰
در سال ۲۰۱۵ هیوندا همراه با محصولی کراس اوور، که خودرویی پیک آپ محور بود و سانتا کروز نام داشت به نمایشگاه خودرو دیترویت قدم گذاشت. این تابستان هیوندا اعلام کرد که به سانتا کروز مجوز تولید داده شده و به خط تولید این برند در سال ۲۰۲۰ می پیوندد. تولید سانتا کروز بر اساس کراس اوور سانتافه میباشد اما هیوندا هیچکدام از گزینه های سیستم انتقال قدرت سانتافه را در این خودرو استفاده نکرده است. طرح مفهومی این خودرو دارای یک موتور ۲ لیتری توربو دیزل است که به احتمال بسیار زیاد تغییر خواهد کرد (مگر اینکه هیوندا تصمیم بگیرد که از موتور توربو دیزل در بقیه ی کراس اوور های خود که در اسلاید قبل دیدید استفاده کند). ما پیگیر جزئیات بیشتر خواهیم بود.

۱۵– ۲۰۲۰ jaguar F-Type

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه : نامشخص
جگوار قبلا اعلام کرده بود که برنامه دارد تا تمام مدل ها را تا سال ۲۰۲۰ برقی کند و به همین دلیل است که F-type از آن زمان تا به امروز در حال طراحی مجدد است (حتی با وجود اینکه در سال ۲۰۱۸ فیس لیفت داشت) ممکن است طرفداران ماشین های اسپورت به این امر اعتراض کنند اما جگوار حاضر نیست که وقار یا کارایی خودرو را در خط تولید هیبریدی جدیدش قربانی کند. زمان عرضه و قیمت فعلا در دسترس نیست اگرچه بعید به نظر میرسد که F-Type زود تر از سال ۲۰۲۰ معرفی بشود .

۱۶- ۲۰۲۰ jeep wrangler

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه : نامشخص
دو سال بعد از طراحی مجدد jeep wrangler، مدل ۲۰۱۸ این خودرو همراه با یک مدل اتصال برقی (plug-in hybrid) در نمایشگاه ها عرضه خواهد شد. جزئیات کمی درباره ی این Wrangler جدید هست اما در عوض تعداد زیادی حدس و گمان وجود دارد. برای مثال این احتمال وجود دارد که سیستم انتقال قدرت خود را از Chrysler Pacificia هیبریدی قرض بگیرد و اگر این اتفاق بیفتد ما احتمال میدهیم که تا ۵۳ کیلومتر را بتواند با موتور الکتریکی خود طی کند. همچنین یک مدل اکو دیزل هم در دست ساخت است. با ما برای اخبار مربوط به قیمت و زمان عرضه که درماه آینده اعلام می شود همراه باشید.

۱۷- لند روور Road Rover مدل ۲۰۲۰

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه : سال ۲۰۱۹ میلادی
لندروور شایعات تایید شده ی بسیاری درباره ی سدان در راه خودش دارد. که به طور موقت به Road Rover ها نامگذاری شده. حس خوبی است که اجازه بدهیم تصوراتمان گسترش پیدا کنند اما ما غافلگیر هم نمی شویم اگر Road Rover با چهره ای شبیه به جگوار عرضه شود. با توجه به اینکه پلتفرمی شبیه به جگوار مجددا طراحی شده ی Xj دارد. Road Rover براساس اعلام لندروور که قرار است خط تولیدش در سال های آینده فقط شامل خودرو های الکتریکی باشد از سیستم تعلیق الکتریکی برخوردار است. و همیچنین تولید خودروی هایی با قابلیت نیمه آفرود محتمل است. اطلاعات درباره ی قیمت هنوز در دسترس نیست.

۱۸- SUV جمع و جور مازراتی مدل ۲۰۲۲

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

در برنامه ۵ ساله مازراتی، برند ایتالیایی قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ خودروی کراس اووری طراحی کند که از لحاظ ابعاد در رده ای پایین تر از مازراتی لاوانته قرار می گیرد . جزئیات و دانسته های ما هنوز اندک هستند، اما مازراتی ادعا می کند که این SUV کوچک دارای توزیع وزن ۵۰/۵۰ (بهترین حالت قدرت نسبت به وزن) و هندلینگی برتر خواهد بود. سیستم پیشرانه اتصال برقی ((Plugin Hybrid) هم یکی از انواع مختلف قابل عرضه موتور این خودرو است.

۱۹– ۲۰۲۰ Mazda3

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه : سال ۲۰۱۹ میلادی
در اوایل سال جاری مزدا اعلام کرد که موفق به توسعه ی یک موتور اشتعال تراکمی سوخت همگن (که دیگر رقبا هم برای دستیابی به آن تلاش می کردند) شده است. نسخه ی تولید شده ی این موتور که توسط مزدا Skyactiv-X نام گذاری شده، سوپر شارژ است و انتظار می رود که مصرف سوخت را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. همچنین تولید این موتور تا دوسال دیگر برنامه ریزی شده است. همینطور مزدا تا به حال در مورد امکان توسعه‌ی خودرهای ارزشمند اقدام نکرده بود، اما به تازگی طرح مفهومی Kai در نمایشگاه خودرو توکیو ارائه شده و ما انتظار داریم که این طرح، مزدا ۳ هاچ بک آینده باشد. Kai یک مثال خیره کننده از زبان طراحی Kodo این برند است. و ما نمی توانیم صبر کنیم تا آن را در خیابان ها ببینیم.

۲۱- ۲۰۲۰ Mazda Rx-9

ماشین هایی که در چند سال آینده انتظارشان را می کشیم

زمان عرضه: نامشخص
تولید مزدا RX-9 جدید، مدت هاست که انتظار می رود، اما اخیرا بعد از معرفی طرح های مفهومی مزدا RX این شایعات بیشتر به حقیقت پیوستند. با استفاده از این طرح مفهومی، طراح ما ماشین اسپورت مزدا RX-9 را در آینده تصور کرد و با استفاده از زبان طراحی Kodo و یک موتور Wankel این طرح بدست آمد که امیدواریم به وقوع بپیوندد.

ادامه دارد …

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا