رونمایی و جاسوسی

باز تولید مکلارن‌های افسانه‌ای

مکلارن

ادای احترام به قهرمانی لمانز ۱۹۹۵

مک لارن F1 موفق شد با همراه تیم مسابقه‌ای لنزانته در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۹۵ به قهرمانی رسد و به مناسبت ۲۵ سالگی این اتفاق مهم و تاریخی این تیم قصد دارد تا از هر محصول امروزی مک لارن یک نمونه ویژه که یادآور قهرمانی این شرکت است را عرضه کند.

مکلارن

در همین راستا مک لارن می خواهد با کمک لنزانته ۷ مدل تک و ویژه را از روی محصولات مدرن و امروزی این شرکت انتخاب و آنها را تبدیل به یک نمونه خاص کند.

در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۹۵ میلادی در مجموع ۷ خودروی مسابقه‌ای مک لارن F1 GTR وارد مسابقه شدند که تعداد ۴ خودرو از آن‌ها توانست از خط پایان عبور کنند. هر ۴ خودرو مذکور موفق شدند در میان ۵ رتبه اول قرار گیرند. خودروی قهرمان نیز برای تیم لنزانته با شماره ۵۹ و رانندگی Yannick Dalmas، Masanori Sekiya و J.J. Lehto بود.

مدل‌هایی که مک لارن قصد دارد نموه ویژه آن‌ها را عرضه کند و در واقع به طراحی اختصاصی لنزانته مجهز خواهند بود شامل مک لارن سنا، سنا GTR، ۷۲۵LT، ۷۲۵ LT Spider، ۶۰۰ LT و ۶۰۰ LT Spider هستند. مدل هفتم اما هنوز مشخص نشده که به احتمال بسیار زیاد مدل جدید مک لارن خواهد بود که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

مکلارن

تمامی این مدل‌های ویژه به رنگ مشکی و خاکستری به همراه شماره ۵۹ طراحی و بازتولید خواهند شد.

چرخ‌ها نیز از نوع فیبرکربن با طرح ۵ پره (درست همانند مدل مسابقه‌ای) خواهند بود. استفاده از پیچ‌های تیتانیومی در این محصولات سبب خواهد شد که حدود ۷ کیلوگرم وزن چرخ‌ها نسبت به چرخ‌های فعلی محصولات مک لارن کمتر شود.

مکلارن

در داخل اتاقک خودروهای مذکور نیز از صندلی‌های مسابقه‌ای مشابه با مک لارن F1 GTR با کمربندهای قرمز و آبی استفاده خواهد شد که در حدود ۱۸ کیلوگرم وزن کمتری به نسبت صندلی‌های استاندارد مک لارن دارند. فیبرکربن نیز به صورت گسترده مورد استفاده طراحان قرار خواهد گرفت و پدال‌های گاز و ترمز به همراه پدال تعویض دنده نیز به رنگ طلایی کار خواهد شد تا حس و حال یک خودروی مسابقه ای را بیش از پیش تشدید کند. همچنین از رنگ طلایی برای خروجی اگزوز و کلیپرهای ترمز نیز استفاده می‌شود.

لنزانته برای تبدیل هر یک از مدل‌های مک لارن مبلغی در حدود ۱۴۴ هزار پوند دریافت خواهد کرد و برای انجام این تغییرات به ۳ ماه زمان احتیاج است.

منبع: caradvice

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا