اخبار عمومی

۱۷ تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

اگر ماشین پلیس رولزرویس باشد، حاضرید دستگیر شوید؟

خودروهای پلیس باید در طول عمر خود هزاران کیلومتر در جاده‌های مختلف هر کشور طی کنند. معمولاً مدل‌های تولید داخل هر کشور یا انواع سدان‌ها و شاسی‌بلندهای برندهای معتبر خارجی به‌عنوان خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی انتخاب می‌شود ولی در کنار مدل‌های معمولی و قابل پیش‌بینی، گاهی اوقات چند خودروی متفاوت هم در ناوگان پلیس دیده می‌شود. انواع خودروی کوپه، سوپراسپرت و قدرتمند از برندهای پورشه، فراری، لامبورگینی و … جزو افتخاری ناوگان پلیس برخی کشورها هستند. برای مثال نیروهای پلیس دوبی مجموعه‌ای ارزشمند از خودروها و موتورسیکلت‌های دنیا را در اختیار دارند. استون مارتین One-77، لامبورگینی اونتادور، فراری لافراری، بوگاتی ویرون، بنتلی بنتایگا، شورولت کوروت، مرسدس‌بنز SLS AMG، پورشه ۹۱۸، لایکان هایپراسپرت، نیسان GT-R و حتی موتورسیکلت‌های یاماها R1 و R6 در ناوگان پلیس دوبی استفاده می‌شوند.

این مطالب را هم از دست ندهید:

 

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

به نقل از زومیت، اگر بخواهیم فهرستی از جذاب‌ترین خودروهای پلیس دنیا تهیه کنیم، بدون شک تمام خودروهای این فهرست را باید از ناوگان پلیس دوبی انتخاب کنیم. به‌همین دلیل دوبی را از این فهرست خط می‌زنیم و به سراغ مناطق دیگر کره‌ی زمین می‌رویم. باید اعتراف کرد که دیدن این خودروها با طرح پلیس در جاده و حتی متوقف شدن توسط آن‌ها لذت خاص خودش را دارد. در ادامه ۱۷خودروی پلیس جذاب دنیا معرفی شده است.

پلیس اتریش – پورشه ۹۱۱

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

از سال ۲۰۱۷ یک دستگاه پورشه ۹۱۱ به خودروهای پلیس اتریش (پلیتزای، Polizei) اضافه شده است. البته این اولین‌بار نیست که اتریشی‌ها از محصولات پورشه به‌عنوان خودروی پلیس استفاده می‌کنند و سابقه‌ی همکاری مقامات پورشه و پلیس اتریش به دهه‌ی ۱۹۶۰ برمی‌گردد. دو افسر پلیس راهنمایی و رانندگی خوش‌شانس اتریش هر روز پشت فرمان ۹۱۱ مجهز به تمام سیستم‌های مرسوم خودروهای پلیس شامل رادیو بی‌سیم، آژیر و چراغ پلیس و طرح پلیس روی بدنه، در تعقیب متخلفان جاده‌های این کشور هستند؛ یکی از جذاب‌ترین شغل‌های دنیا.

پلیس جمهوری چک – بی‌ام‌و i8

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۷ بود که قراداد اجاره‌ی یک دستگاه بی‌ام‌و i8 بین پلیس چک و خودروسازان باواریا امضا شد. بر اساس این قرارداد i8 به‌مدت ۶ ماه یا محدودیت کارکرد ۲۰ هزار کیلومتر در اختیار پلیس چک قرار گرفت. هنوز یک ماه از قرارداد نگذشته بود که بی‌ام‌و i8 پلیس چک تصادف کرد و این پروژه کاملاً کنسل شد. پلیس دوبی و استرالیا در حال حاضر از این مدل در ناوگان خود استفاده می‌کنند.

پلیس ایتالیا، میلان – فراری ۴۵۸ اسپایدر

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

فراری ۴۵۸ پلیس میلان پیش از آراسته شدن به طرح پلیس این شهر در سال ۲۰۱۵، در اختیار یک خلاف‌کار و عضو مافیای این کشور بود. البته این مدل در نیروی پلیس و جاده‌های میلان استفاده نمی‌شود و نقش آن فقط نمایش بی‌نتیجه بودن خلاف‌کاری است. پلیس میلان در تبدیل خودروهای خلاف‌کاران به خودروهای با طرح پلیس نقش فعالی دارد.

پلیس ایتالیا، بولونیا – لامبورگینی هوراکان

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

سوپراسپرت لامبورگینی هوراکان در نیروهای پلیس ایتالیا (پولیزیو دیستاتو، Plizia di stato) نقش مهمی ایفاء می‌کند. این کوپه‌ی اسپرت ۶۰۲ اسب بخاری در اختیار پلیس بزرگراه بولونیا قرار گرفته است تا در مأموریت‌های امدادی به‌خصوص انتقال اعضای بدن استفاده شود. هوراکان برای این‌منظور، به یخچال و دفیبریلاتور مجهز شده است.

کارابینیری ایتالیا – جیپ رنگلر

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

نیروهای ویژه‌ی کارابینیری (Carabinieri)، زیرنظر مستقیم وزرات دفاع فعالیت می‌کنند. به‌لطف سرجیو مارکیونه قرارداد تحویل ۵۰۰ دستگاه نسخه‌ ویژه جیپ رنگلر با کارابینیری ایتالیا امضاء شد تا سواحل رومانیا (Romagna) در امنیت کامل باشد. نسخه‌ی کارابینیری جیپ رنگلر در مقایسه با مدل استاندارد ۵ سانتی‌متر افزایش ارتفاع تعلیق دارد و از تایرهای ۳۲ اینچ مخصوص آف‌رود استفاده می‌کند.

پلیس بریتانیا، ساسکس – رولزرویس گوست، سری بلک بدج

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

هیچ‌کس دوست ندارد که توسط پلیس دستگیر شود و سفری کوتاه در صندلی‌های عقب خودروی پلیس داشته باشد. اما اگر این خودرو محصول رولزرویس باشد، احتمالاً همه به‌دنبال خلاف‌کاری خواهند بود تا تجربه‌ی سفری کوتاه حتی با دست‌بند را در پشت این سدان فوق لوکس داشته باشند.

سال ۲۰۱۷ مقامات رولزرویس به‌مناسبت بازگشایی پاسگاه شهر چیچستر، یک دستگاه رولزرویس گوست بلک بدج (Ghost Black Badge) را با طرح پلیس به‌نمایش گذاشتند. البته درست بعد از پایان همایش، رولرزرویس به کارخانه بازگردانده شد تا پس از حذف تجهیزات پلیس آن، دوباره برای فروش گذاشته شود.

پلیس بریتانیا، نورفک – پورشه کیمن GT4

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

همانند رولزرویس، پورشه کیمن GT4 نیز در جاده‌های بریتانیا به‌دنبال خلاف‌کاران نیست ولی حداقل کوپه‌ی پورشه همچنان در اختیار پلیس است. این مدل توسط مؤسسه‌ی خیریه‌ی Lind Trust به پلیس تقدیم شد تا در همایش‌های مختلف خودرو، دانشجویی یا دانش‌آموزی به‌نمایش گذاشته شود. نیروهای پلیس امیدوار هستند که با نمایش این خودرو در گردهمایی‌های خودرو، توجه جوانان را جلب کنند و ارتباط بین پلیس و مردم نزدیک‌تر شود.

پلیس سوئد – ولوو V90

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

ولوو V90 به‌عنوان یک خودروی خانوادگی لوکس فروخته می‌شود تا سفرهای جاده‌ای در کمال راحتی و ایمنی امکان‌پذیر باشد. احتمالاً دیدن یک خودروی استیشن لوکس در قالب خودروی پلیس در جاده جذابیت خاصی داشته باشد. دپارتمان محصولات ویژه‌ی ولوو، استیشن زیبای V90 را با شاسی تقویت‌شده، ترمزهای قدرتمندتر و سیستم تعلیق بهینه‌شده به‌طور ویژه برای نیروهای پلیس سوئد تولید می‌کند.

پلیس ژاپن، توچیگی‌کِن – نیسان GT-R

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

احتمالاً هیچ خودرویی به اندازه‌ی گودزیلای ژاپنی‌ها، شایسته‌ی پلیس این کشور نباشد. نکته‌ی جالب این است که نیسان GT-R توسط یک شهروند ژاپنی به پلیس توچیگی‌کن اهداء شده است. نیروهای پلیس این منطقه همانطور که انتظار می‌رود، در یک مراسم ویژه، به‌گرمی از این خودرو استقبال کردند. برخلاف بیشتر خودروهای این فهرست، نیسان GT-R به‌صورت کامل در اختیار پلیس ژاپن قرار دارد و به‌دنبال قانون‌شکن‌ها خواهد رفت.

پلیس آینده ژاپن – نیسان GT-R

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

در نمایشگاه خودروی توکیو، مقامات نیسان مدلی ویژه از خودروی پلیس خیالی آینده‌ی ژاپن با نام «کاپ‌زیلا» رونمایی کردند. طراحی فوق‌العاده تهاجمی نیسان GT-R کافی است که قانون‌شکنان بدون هیایو توقف کنند و نیازی نیست GT-R از پیشرانه‌ی V6 ارزشمند خود استفاده کند. این خودروی پلیس تک‌نمونه به یستم تعلیق قابل تنظیم مجهز بود تا به‌راحتی ظرف چند ثانیه به سطح زمین بچسبد.

پلیس آمریکا، کالیفرنیا – موستانگ سالین S302

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

همانند پورشه کیمن GT4 فورفک، پلیس کالیفرنیا نیز از یک دستگاه فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ) سالین S302 با قدرت ۷۳۰ اسب بخار برای جلب توجه در گردهمایی‌ها و همایش‌های خودرویی استفاده می‌کند. بدون شک آمریکایی‌ها با دیدن این پونی‌کار در طرح پلیس آن هم در همایش‌های خودرو، بیشتر به پلیس حس نزدیکی خواهند کرد.

پلیس استرالیا، کوئینزلند – کیا استینگر

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸
پس از اینکه شرکت‌های هولدن و فورد خط تولید خود در استرالیا را متوقف کردند، نیروهای پلیس باید خودرویی جدید جایگزین هولدن کمودور و فورد فالکون داشته باشند. مقامات ایالت کوئینزلند استرالیا، سدان اسپرت کیا استینگر را انتخاب کردند تا در تعقیب و گریز و امنیت بزرگراه‌ها از آن استفاده شود. بر اساس قرارداد تنظیم شده، ۲۰۰ دستگاه خودروی پلیس کیا استینگر با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۳ لیتری توئین‌توربوشارژ و ۳۶۵ اسب بخار قدرت در اختیار پلیس این ایالت قرار می‌گیرد.

پلیس پلیس استرالیا، ویکتوریا – بی‌ام‌و ۵۳۰d

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

به‌نظر می‌رسد که پلیس استرالیا پس از قطع امید از محصولات هولدن و فورد، جایگزین‌های جذابی انتخاب کرده است. درحالی که کیا استینگر در جاده‌های کوئینزلند گشت میزند، مدل پایه سری ۵ بی‌ام‌و در اختیار پلیس ایالت ویکتوریا خواهد بود. همانطور که مشخص است، تیپ ۵۳۰d سری ۵ در اختیار پلیس استرالیا قرار گرفته است؛ این مدل به پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۶۵ اسب بخار مجهز است و خبری از تیپ‌های گران‌قیمت و لوکس در پلیس این کشور نخواهد بود.

پلیس استرالیا، ویکتوریا – مرسدس‌ AMG E43 4MATIC

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

پلیس ایالت ویکتوریا سنگ تمام گذاشته و در کنار سدان باواریایی‌ها، از اشتوتگارتی‌ها هم کمک گرفته است. مرسدس AMG E43 4MATIC با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری بای توربوشارژ و قدرت ۳۹۶ اسب بخار، مسئولیت توقف قانون‌شکنان بزرگراه‌های ایالت ویکتوریا را دارد.

پلیس آمریکا، نیویورک – اسمارت فورتو

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

شاید جریمه شدن توسط پلیس آن هم با خودروی شهری اسمارت فورتو (ForTwo) بسیار تحقیرآمیز باشد. پلیس نیویورک به صدها دستگاه اسمارت فورتو مجهز شده است تا خیابان‌های شلوغ این شهر در امنیت کامل باشند. باتوجه به ابعاد این مدل و خیابان های شهر نیویورک، فورتو انتخابی ایده‌آل برای پلیس این شهر است. علاوه بر این اسمارت فورتو در مقایسه با سه‌چرخه‌های نسل پیش پلیس هم پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

پلیس ایتالیا – جیپ رنگید و آلفارومئو جولیا

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

شاید پلیس ایتالیا پس از پلیس دوبی، جذاب‌ترین ناوگان را در اختیار داشته باشد. علاوه بر هوراکان، فراری و جولیتا، جیپ رنگید و مدل زیبای آلفارومئو جولیا ولوچه نیز در اختیار پلیس‌های این کشور قرار دارد. شاید پلیس ایتالیا با دراختیار گرفتن خودروهای ساخت داخل به‌دنبال ایجاد تعادل با سوپراسپرت‌های پرقدرت مافیا است.

پلیس اوکراین – میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

17 تا از جذاب ترین ماشین پلیس های جهان در سال ۲۰۱۸

کراس‌اور سایز متوسط پلاگین هیبرید میتسوبیشی اوتلندر (Outlander) یکی از خوش‌ساخت‌ترین خودروهای خانوادگی است که شاید عملکرد فنی آن چندان برای پلیس قابل توجه نباشد؛ با این‌حال بدون شک از محصولات برند روسی AvtoVAZ بهتر است. در سال ۲۰۱۶ پلیس اوکراین ۶۵۱ دستگاه میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید خریداری کرد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا