رونمایی و جاسوسی

فرمان چند ضلعی ۲۰۲۱ BMW iNEXT که شبیهش را در محصولات BMW ندیده‌اید

فرمان چند ضلعی 2021 BMW iNEXT

تابحال فرمانی با این شکل را در محصولات BMW ندیده اید

در بهار امسال، BMW کابین محصول جدید خود یعنی ۲۰۲۱ BMW iNEXT را به نمایش گذاشت. در اواخر تیر نیز تصاویر جدیدی از این خودرو منتشر شد که طراحی متفاوت فرمان آن را نسبت به نسل‌های گذشته نشان می‌داد.

در تصاویر جاسوسی منتشر شده از این نمونه، داخل کایبن و ظاهر آن را کاملا مشاهده کردیم، نکته‌ی قابل توجه این است که در تمامی این تصاویر فرمان خودرو مانند مدل‌های سری ۳ و یا X5 نشان داده شده است، اما در نسخه ای از iNEXT که برای تولید آماده شده است فرمانی به کار رفته است که در قسمت‌های بالایی و پایینی بصورت تخت و در گوشه ها زاویه دار و در کل بصورت یک چند ضلعی طراحی شده است. BMW اعلام کرده است که این طراحی نه تنها به منظور نوآوری بلکه با هدف مشخص شدن بهتر وضعیت چرخ‌ها صورت گرفته است.

فرمان چند ضلعی 2021 BMW iNEXT

علاوه بر اینها، شکل چند ضلعی فرمان این مدل از نظر این خودروساز آلمانی، حالتی ایده آل برای خودرو ای است که هر دو قابلیت رانندگی خودکار و مرسوم همیشگی را ارائه می‌دهد. نکته‌ی اصلی در اینجا است که به محض غیر فعال شدن سیستم رانندگی خودکار اتومبیل، راننده می‌تواند با توجه به زاویه دار بودن فرمان کنترل بهتری بر روی خودرو داشته باشد و وضعیت آن را بهتر تشخیص دهد.

در قسمت‌های کناری این فرمان، الیاف نوری قرار گرفته است که در هنگامی که راننده باید کنترل خودرو را بدست گیرد یا سیستم هدایت خودکار در دسترس است روشن می‌شود. بنابر گفته‌ی BMW، لبه‌های کناری در خودرو به گونه ای طراحی شده اند که راننده در هنگام ورود و خروج به خودرو راحت‌تر باشد و در سفر‌های طولانی فضای پای مناسبی داشته باشد.

این قابلیت در سفر های طولانی هنگامی که سیستم کروز کنترل در طولانی مدت فعال است به راننده کمک می‌کند تا به راحتی به هر دو پای خود استراحت دهد. BMW جدیدترین پرچم دار تکنولوژی خود را در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌کند . همچنین ۲۰۲۱ BMW iNEXT از نسل پنجم سیستم رانندگی الکتریکی BMW بهره می‌برد.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا