لوگو فراری
اخبار عمومی

رانندگی مجانی با فراری ۲۸۸ GTO ، دزدی مثل آب خوردن

دزدیده شدن فراری‌ای که تنها ۲۷۲ عدد از آن تولید شده است

عموما تمامی سرقت ها نیاز به یک نقشه پیچیده ندارند و در موردی همچون سرقت یک خودروی کلاسیک با ارزش، تنها جلب کردن اعتماد مالک خودرو کافی خواهد بود. در این سرقت گران قیمت، سارق خود را به عنوان خریدار این مدل نادر و ارزشمند فراری که اولین محصول توربوشارژ شده این کمپانی است جا می زند. در حال حاضر ۲۸۸ GTO ارزشی بیش از ۲ میلیون یورو دارد. این مدل نادر برای فروش آگهی شده و این سارق با نشان دادن علاقه خود به خرید توانست رضایت مالک را برای امکان تست خودرو و بررسی پیش از خرید آن جلب کند.

سارق به همراه مالک برای تست این خودرو رفته و از آن جا که این سوپرخودرو ۲ نفره است قصد تعویض جای خود را داشته اند که سارق به سرعت با قرار گیری در پشت فرمان شروع به فرار با سریع ترین خودرو عرضه شده در جهان در اواسط دهه ۸۰ میلادی می کند.

فراری

مالک پیشین این خودرو Eddi Irvine راننده سابق فرمول یک بوده است اما در حال حاضر خودرو مذکور از نظر قانونی در تملک یک میلیونر آلمانی است. این فراری در یک نمایشگاه فروش خودرو در Neuss آلمان که خارج از شهر دوسلدرف است قرار داشته و دزد پیش از وقوع جرم در محل نمایشگاه حاضر شده بوده است و طبق گفته کارکنان این نمایشگاه لهجه فرانسوی داشته است.

فراری

تنها ۲۷۲ دستگاه از این سوپر خودرو توربوشارژ شده موتور وسط فراری ساخته شده است. بنابراین مشخصات تک به تک مدل های این خودرو موجود است و در صورت قرار گرفتن خودرو مذکور برای فروش این خودرو توسط انجمن صاحبان ۲۸۸ GTO شناسایی می شد که البته لازم به ذکر است که در نهایت پلیس توانست این فراری ارزشمند را در یک گاراژ در نزدیکی محل سرقت پیدا کند. پلیس همچنان به دنبال یافتن سارق خودرو است.

فراری

فراری ۲۸۸ GTO به عنوان یک خودروی مسابقه ای بر پایه مدل ۳۰۸ GTB ساخته شده و قرار بود با رقبای همچون پورشه ۹۵۹ در سری رقابت های گروه B به رقابت بپردازد. مسابقه مذکور به دلیل قدرت بسیار بالای این خودروها و خطرناک بودن آن ها هرگز برگزار نشد. در قوانین این رقابت ها هر خودروساز باید بیش از ۲۰۰ دستگاه از خودروی مسابقه ای خود تولید کند و فراری نیز در مجموع ۲۷۲ دستگاه از این خودرو را تولید کرد. موتور ۲٫۹ لیتری V-8 دو توربو این فراری توانایی تولید حداکثر قدرت ۳۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۹۶ نیوتن متر را دارد. همچنین فراری در ساخت این سوپرخودرو از کولار و فیبرکربن استفاده کرده است که آن را جز اولین خودروهای شهری ساخته شده با این مواد تبدیل می کند.

منبع: jalopnik

رانندگی مجانی با فراری ۲۸۸ GTO ، دزدی مثل آب خوردن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا