رکورد

شکسته شدن رکورد فراری توسط رنجروور + فیلم

پیچ های خطرناک ۹۹ گانه!

و مجموعه کری خوانی های کمپانی لندروور کماکان ادامه دارد. همین یک ماه پیش بود که شرکت Land Rover برای اینکه توانمندی های خود را به رخ رقبا بکشد دست به کار عجیبی زد. شاهد این بودیم که رنج روور اسپرت پلاگین هیبرید (PHEV) از پله های کوهستان بالا رفت . اکنون همان راننده و همان کوهستان، اما خودرویی دیگر و رکوردی دیگر!

رنجروور اسپورت SVR

ابتدا مستقیم این سوال را می پرسیم که کدام برند و کدام خودرو است که رنجروور به جنگ با آن می رود؟ فراری ۴۵۸ ایتالیا خودرویی است که رنجروور اسپورت SVR قصد شکستن رکورد آن را دارد. اما کدام رکورد؟ سال ۲۰۱۶ بود که Ferrari 458 Italia جاده سرسخت و کوهستانی تیان من (Tianmen) را با پیچ های بسیار خطرناکش در زمان ۱۰ دقیقه و ۳۱ ثانیه پشت سرگذاشت. اکنون Land Rover با خودروی قدرتمند خود یعنی Range Rover Sport SVR می خواهد زمان تازه ای را در این جاده مخوف به ثبت برساند. این رکورد غیر رسمی که در غیاب رسانه ها و نمایندگان گینس به دست آمد در استان هونان (Hunan) کشور چین ثبت شد. جاده کوهستانی پر پیچ و خمی که محلی مناسب برای به چالش کشیدن مهارت راننده و توانایی خودرو است.

شکسته شدن رکورد فراری توسط رنجروور + فیلم carera.ir range rover sport svr 07

پرچم دار لندروور این مسیر صعب العبور سر بالایی ۱۱٫۳ کیلومتری را در زمان ۹ دقیقه و ۵۱ ثانیه پشت سر گذاشت و به پایین پله های معروف دروازه بهشت (Heaven’s Gate) رسید. یعنی همان پله های ۹۹۹ گانه ای که به آسمان متصل می شود و قبلا رنجروور PHEV آنجا هنرنمایی کرده است. میانگین سرعت رنجروور اسپورت SVR در این رکورد ۶۹ کیلومتر در ساعت بود. همان طور که اشاره کردیم ، قبلا در سال ۲۰۱۶ فراری ۴۵۸ ایتالیا زمان ۱۰ دقیقه و ۳۱ ثانیه را به نام خود ثبت کرده بود که اکنون این رکورد شکسته شد. رنجروور اسپورت اس وی آر قدرت ۵۶۷ اسب بخاری خود را مدیون موتور سوپرشارژ V8 خود است که موجب می شود این خودرو از حالت سکون در زمان ۴٫۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. هرچند آقای Ho-Pin Tung راننده این خودرو که قبلا هم در همین جا رکورد پله ها را ثبت کرده است نتوانست به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتری رنجروور Sport SVR دست پیدا کند ولی این خودرو چنین قابلیتی را دارد. البته امکان رسیدن به چنین سرعتی در این جاده بسیار خطرناک و پر پیچ و خم ناممکن است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا