مقالات عمومی

۱۰ خودرو که پس از گذشت یک سال از زمان خرید، چنگی به دل نزدند و واگذار شدند!

10 خودرو که در کمتر از یکسال واگذار شدند

بیشتر خودرو‌های این لیست متعلق به شرکت‌های لاکچری هستند!

خرید خودرو تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. اما گاهی اوقات مدتی پس از خرید، زمانی که هیجانات به اتمام می‌رسند، ممکن است احساس شک و پشیمانی به خریداران دست دهد. وبسایت iSeeCars تحقیق جدیدی را در این زمینه انجام داده است و سعی داشته ۱۰ خودرو را که در ۱۲ ماه اول خرید خود فروخته شده‌اند و یا توسط خریداران خود کنار گذاشته شده‌اند را در لیستی جمع‌آوری کند.

لیست تهیه شده نتیجه‌ی تحقیق بر روی بیش از ۴۶ میلیون سدان و SUV است، همچنین تفسیر اطلاعات آن نیز کمی پیچیده است. آمار و ارقام، تفکیکی میان خودرو‌های اجاره‌ای و فروشی قائل نشده است و در نتیجه ممکن است برخی از خودرو‌های موجود در لیست مدت زمان ۱۲ ماهه اجاره را به اتمام رسانده اند و توسط خریداران کنار گذاشته شده باشند. همچنین ممکن است که قرارداد ۲ ساله اجاره در مدت یکسال فسخ شده باشد. محققان در سایت iSeeCars نگاهی دقیق‌تر به آمار و ارقام انداخته‌اند و به این نتیجه رسیده اند که بهترین گزینه ها مواردی هستند که در بین ۴ تا ۱۲ ماه کنار گذاشته شده‌اند و رهن‌های یک ساله و مواردی که قبل از ۲ سال فسخ شده‌اند ممکن است بر دقت و نتایج لیست تاثیر منفی گذارند.

این تحقیق نشان می‌دهد که هشت وسیله نقلیه ذکر شده در لیست از برند‌های لوکس هستند

چه عوامل دیگری باعث می‌شود افراد به سرعت ماشین‌های جدید خود را کنار بگذارند؟ عدم اعتماد و اطمینان به خودرو می‌تواند یکی مسائل باشد – این تحقیق نشان می‌دهد که هشت وسیله نقلیه ذکر شده در لیست از برند‌های لوکس هستند، که بر اساس نظر سنجی مصرف کنندگان بعضی از آنها دارای اعتباری کمتر از حد متوسط هستند. در برخی موارد، ممکن است که خود وسیله ی نقلیه عملکردی کاملا ناامید کننده داشته باشد.

تنها ۳٫۴ درصد از خریداران خودروهای جدید در سال اول خرید خود آنها را کنار گذاشته اند، بنابراین آمار و ارقام بدست آمده آنچنان هم نتیجه‌ی چشمیگیری به حساب نمی‌آیند. با این حال نگاهی به وضعیت تک تک مدل‌ها در این آزمایش خالی از لطف نیست. لیست تهیه شده‌ای که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم بیانگر آمار خودرو‌هایی است که در یک سال اول خرید خود کنار گذاشته شده و یا به فروش رسیده‌اند. با ما همراه باشید.

۱۰ – Nissan Versa : 8.7 درصد

نیسان ورسا

امروزه نیسان نسخه‌ی جدیدی را از مدل Versa در خط تولید خود دارد که قابلیت‌های استاندارد بیشتری را نسبت به نسل گذشته ی خود ارائه می‌دهد. از این رو ممکن است که خریداران مدت زمان بیشتری را با این مدل سپری نمایند. البته این قضیه کاملا درست است و تنها ۸٫۷ درصد از خریداران مدل جدید Versa را پس از یک سال کنار گذاشته اند.

۹- Jaguar XF : 8.8 درصد

جگوار ایکس اف

مدل XF سدانی خوش قیافه است، اما هزینه‌ی حفظ و نگهداری آن می تواند کمی بالا باشد. با وجود اینکه پوشش گارانتی خودرو میزان هزینه‌ها را کنترل می‌کند، اما چکاپ‌های دوره ای هنوز هم می‌تواند هزینه‌های هنگفتی برای مالک آن داشته باشد. تنها ۸٫۸ درصد از خریداران XF به اندازه‌ای ناراضی بودند تا خودرو را بعد از یک سال کنار بگذارند، با این حال، این نتیجه تفاوت بسیاری با خودرو‌های رده بالای این لیست دارد.

۸- Nissan Versa Note : 9 درصد

نیسان ورسا

بله، نیسان تنها خودرو ساز غیر لاکچری این لیست است و مدل Versa یک بار دیگر در میان اعضای آن مشاهده می‌شود. مدل Versa Note، خودرو‌ای نسبتا ساده است که از قابلیت و آپشن‌های کمی برخوردار است. به زودی انتظار می‌رود که مدلی تازه از Versa معرفی شود که می‌تواند نظر خریداران ناراضی را به خود جلب کند.

۷- BMW X3 : 9 درصد

بی ام وی ایکس 3

باید از طرفداران برند BMW عذرخواهی کنیم اما این تنها زمانی نیست که سازنده مورد علاقه‌ی شما در این لیست ذکر می‌شود. آمار بدست آمده برای X3 با ۹ درصد Versa Note برابری می‌کند، اما این خودرو با وجود محبوبیتی که دارد در برخی جوانب امتیاز پایینی دریافت می‌کند. تحقیق صورت گرفته همچنین نشان می‌دهد که برخی از نمایندگی‌ها، این مدل را به منظور اجاره دادن خریداری کرده‌اند و پس از مدتی به عنوان خودروی کارکرده با تخفیف به فروش می‌رسانند. در این تحقیق تلاش شده است تا خودرو‌هایی که کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کرده‌اند مستثنی کنند اما با این وجود ممکن است هنوز هم تعدادی از آنها در نتیجه‌ی منتشر شده حساب شده باشند.

۶- BMW X1 : 10.4 درصد

بی ام وی ایکس 1

همان تئوری مطرح شده در رابطه با خرید مدل X3 توسط نمایندگی‌ها نیز می‌تواند در رابطه با مدل X1 صدق کند، مخصوصا زمانی که این مدل به عنوان یک SUV ارزان قیمت دسته‌بندی می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که پس از گذشت یک سال خریداران به این نتیجه برسند که مدل X2 انتخاب بهتری است.

۵- Mini Cooper Clubman : 10.7 درصد

مینی

سه مدل از برند BMW در این لیست قرار دارند، هر چند شما می‌توانید خودروی Mini Clubman را از آنجایی که در مونیخ تولید می‌شود به عنوان مدل چهارم این برند فرض نمایید. اغلب خریداران Mini از خودروی خود راضی هستند، اما مدل Clubman برای طرفداران مدل‌های کراس اوور بسیار کوچک است، همچنین افرادی که تجربه‌ی رانندگی با خودرو‌های جمع و جور و کوچک Mini را دارند نیز از این مدل راضی نیستند. اگر چه این مدل در جایگاه میانی لیست با ۱۰٫۷ درصد قرار گرفته است، اما ما می‌توانیم آن را به عنوان بزرگترین پشیمانی خریداران در نظر گیریم.

۴- Range Rover Evoque : 10.9 درصد

رنجرور

محصولات Land Rover زمانی که بحث هزینه‌های تعمیر و نگهداری و اطمینان به خودرو مطرح باشد، تاریخی پر فراز و نشیب دارند. به همین دلیل است که ۱۰٫۹ درصد از خریداران Range Rover Evoque در طی ۱۲ ماه اول مالکیت آن برای فروش اقدام می‌کنند. همچنین ممکن است خریداران Evoque به زودی دریابند که مدل Discovery را شاید بیشتر ترجیح دهند.

۳- Land Rover Discovery Sport : 11.8 درصد

لندروور

بله، ظاهرا ما درباره‌ی اینکه صاحبان Evoque بخواهند خودروی خود را با مدل Discovery Sport تعویض نمایند اشتباه کرده بودیم. همانطور که مشاهده می‌کنید آمار فروش مدل Discovery تقریبا ۱ درصد بالاتر از Evoque است. باز هم، iSeeCars به میزان اطمینان پایین این خوردو به عنوان دلیل کنار گذاشته شدن آن پس از ۱۲ ماه اشاره می‌کند.

۲- BMW سری ۳ : ۱۱٫۸ درصد

بی ام وی سری سه

آخرین مدل قرار گرفته از BMW در لیست نتیجه‌ای برابر با مدل Discovery دارد. با توجه به محبوبیت ۳ سری، تعجب‌بر‌انگیز است که آن را در ابتدای این لیست مشاهده کنیم، اما همانند مدل‌های X1 و X3، ممکن است که آمار خودرو‌های اجاره‌ای نمایندگی‌ها نیز در این لیست قرار گرفته باشد. همچنين بر هیچ کس پوشیده نیست که هزینه‌های تعمیر و نگهداری سری ۳ کمی بالا است و میزان اطمینان به خودرو پس از مدتی کاهش می‌یابد.

۱- مرسدس بنز کلاس C : 12.4 درصد

مرسدس بنز کلاس سی

این مورد قطعا برای ما نیز تعجب‌برانگیز است. مرسدس بنز کلاس C قطعا یک ماشین محبوب است، اما ما اغلب بر روی مدل‌های لاکچری‌تر و مدل‌های AMG تمرکز می‌کنیم. مانند BMW، ممکن است برخی از مدل‌های تشکیل دهنده ی ۱۲٫۴ درصد به خودرو‌های خریداری شده توسط نمایندگی‌ها تعلق داشته باشد. اما این مورد به تنهایی نمی‌تواند توضیح دهد که چرا آمار کنار گذاشته شدن کلاس C در سال اول مالکیت آن سه برابر میانگین نتایج بدست آمده است. شاید خریداران کلاس C به دنبال ارتقاء و بروز رسانی در این مدل هستند، یا ممکن است که اطمینان به این خودرو مشکل باشد. در هر صورت تاسف انگیز است که این مدل از این برند معروف را در ابتدای این لیست مشاهده کنیم.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا