خودروهای الکتریکی و برقی

پنل خورشیدی هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۲۰

هیوندای سوناتا هیبریدی

ظاهر هیوندای سوناتا هیبریدی ثابت کرد که خودروهای اقتصادی نیز می‌توانند طراحی معمولی داشته باشند

اوایل امسال، نسل جدید هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ با موتور بنزینی مرسوم خود معرفی شد. در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۹ این خودروساز کره‌ای اعلام داشت که نسخه‌ای هیبریدی نیز از این خودرو عرضه خواهد شد. همچنین بیان کرد که به همراه آن مدل سری N این کمپانی که ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد نیز ارائه خواهد شد. در نهایت زمان آن فرارسیده است تا نگاهی به هیوندای سوناتا هیبریدی بیاندازیم زیرا این مدل به تازگی در سئول معرفی شده است.

هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۲۰ دارای همان طراحی ظاهری نسخه‌ی بنزینی خود است و اثباتی بر این قضیه که طراحی خودروهای هیبریدی نیز می‌تواند به خوبی مدل‌ بنزینی آنها باشد، است. LEDهای بکار رفته در جلوی خودرو به همراه جلو پنجره‌ی آن که از طراحی منحصر به فردی برخوردار می‌باشد جلوه‌ای خاص را به ظاهر آن بخشیده اند.

هیوندای سوناتا هیبریدی

همچنین یک اسپویلر ظریف و کوچک نیز برای محور عقبی خودرو در نظر گرفته شده است. تفاوتی میان ظاهر نسخه‌ی هیبریدی و بنزینی این خودرو وجود ندارد و تنها راه تشخیص آنها از یکدیگر نشان BlueDrive مدل‌ هیبریدی می‎باشد.

سوناتا هیبریدی ۲۰۲۰ اولین خودروای است که از پنل‌های خورشیدی هیوندای در سقف خود استفاده می‌کند. این پنل‌ها وظیفه‌ی شارژ باتری خودرو را بر عهده دارند و از خالی شدن آنها جلوگیری می‌کنند. هیوندای مدعی است که اگر این پنل‌ها بوسیله‌ی نیروی خورشیدی ۶ ساعت در روز شارژ شوند، می‌توانند برد سوناتا را ۱۳۰۰ کیلومتر در سال افزایش دهند.

هیوندای سوناتا هیبریدی

در زیر کاپوت هیوندای سوناتا هیبریدی پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر از خانواده‌ی موتورهای SmartStream هیوندای قرار گرفته است که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. همچنین این موتور با یک پیشرانه‌ی الکتریکی ۳۸ کیلوواتی که توان خروجی را تا ۱۹۲ اسب بخار افزایش می‌دهد همراه شده است.

قابلیت جدید بکار برده شده در این خودرو مربوط به گیربکس ۶ سرعته‌ی اتوماتیک آن است که مجهز به سیستم تعویض دنده‌ی فعال (ASC) می‎باشد، این سیستم یک نرم‌افزار است که بر روی واحد کنترلی هیبریدی این خودرو قرار گرفته و بوسیله‌ی یکسان سازی و تنظیم سرعت موتور و سیستم انتقال قدرت، تعویض دنده‌ را تا ۳۰ درصد نرم تر می‌نماید.

هیوندای سوناتا هیبریدی

همچنین بنابر گفته‌ی هیوندای ASC موجب ارتقای عملکرد سیستم گاز خودرو، بهینه سازی در مصرف سوخت و افزایش طول عمر قطعات با کاهش اصطکاک در هنگام تعویض دنده‌ها می‌شود.

هیوندای سوناتا هیبریدی در هنگام فروش به آخرین آپشن‌های موجود بر روی نسخه‌های بنزینی این مدل مجهز خواهد شد که شامل: کلید دیجیتال و بازه‌ی گسترده‎‌ای از آپشن‌های کمکی راننده می‎باشد. سسیستم تعویض دنده‌ی فعال همچنین بر روی مدل‌های هیبریدی دیگری نظیر هیوندای Ioniq، کونا هیبریدی، Niro هیبریدی و کیا اپتیما حضور خواهد داشت.

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا