خودروهای الکتریکی و برقی

۱۰ دلیل برای خرید خودرو برقی در سال ۲۰۲۰

خرید خودرو برقی

مزایای خرید خودرو برقی از معایب آن بیشتر است.

باتوجه به محبوبیت خودروهای برقی و روند افزایشی تعداد آنها در سال‌های اخیر، در این مقاله به مزایای خرید خودروی برقی در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

۱- مدل‌های بیشتر به معنای گزینه‌های بیشتر است

چند خودروی الکتریکی جدید در تمامی کلاس‌ها به زودی معرفی خواهند شد. خودروهای جدید ۲۰۲۰ شامل: مدل سه چرخ و کوچک Electra Meccanica، مدل مجددا طراحی شده‌ی kia Soul EV، کراس اوور مرسدس با نام EQC، مدل Mini Electric، پورشه تایکان و تسلا Roadster، تسلا مدل Y، کراس اوور XC40 و مدل Polestar 2 از ولوو می‌باشد.

تا پایان سال ۲۰۲۰ نیز شاهد پیکاپ تسلا، مدل‌های دیگری نظیر کراس اوور ID4 فولکس واگن و خودروهای سنگین استارت‌آپ بولینگر خواهیم بود. بنابراین در خرید خودرو برقی دستتان باز است.

۲- حتی خودروهای مقرون به صرفه‌ی الکتریکی می‌توانند با یک بار شارژ تا ۳۲۰ کیلومتر مسیر را طی نمایند

خرید خودرو برقی

در حالی که در مدتی نچندان دور اگر خودروای الکتریکی توانایی پیمایش ۱۶۰ کیلومتر را داشت عملکرد آن تحسین برانگیز ارزیابی می‌شد، امروزه همان مدل‌ها با میانگین قیمتی ۳۰,۰۰۰ دلار تا بیش از دو برابر برد دارند (میانگین قیمت برای خودروهای الکتریکی رده‌ی متوسط ۳۷,۰۰۰ دلار است).

برد مدل جدید نیسان Leaf Plus که به تازگی نیز معرفی شده است از ۲۴۰ کیلومتر به ۳۶۴ کیلومتر افزایش یافته است. شورلت Bolt EV نیز برای ۲۰۲۰ افزایش برد ۳۴ کیلومتری داشته. در این بین کیا Niro EV می‌تواند مسیر ۳۸۵ کیلومتری را با یک بار شارژ طی نماید.

همچنین خودروهای هیوندای کونا و مدل۳ تسلا به ترتیب ۴۱۵ و ۳۸۶ کیلومتر را طی می‌نمایند. مدل Kia Soul نیز با یک بار شارژ می‌تواند ۳۹۰ کیلومتر را طی کند.

۳- اکثر خودروهای الکتریکی مشمول تسهیلات دولتی می‌شوند

خودروی برقی

به غیر از مدل‌های تسلا و شورلت Bolt، برای خرید یا اجاره‌ی دیگر خودروهای الکتریکی تسهیلات دولتی ۷,۵۰۰ دلاری تعلق می‌گیرد. این تسهیلات دولتی برای کمپانی‌های جنرال موتورز و تسلا دیگر ارائه نمی شود زیرا فروش این شرکت‌ها از مرز ۲۰۰,۰۰۰ نسخه عبور کرده است. بنابراین با خرید خودرو برقی دولت هوایتان را دارد.

۴- خودروهای الکتریکی هزینه‌ی سوخت کمتری دارند

خودروی برقی

اگر خودروی الکتریکی خود را در پارکینگ خانه شارژ کنید مبلغ کمتری را نسبت به ایستگاه‌های شارژ شهری متقبل می‌شوید. به طور مثال بر اساس اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست، هزینه‌ی طی مسیر ۲۴,۰۰۰ کیلومتری با هیوندای کونا الکتریکی نزدیک به ۵۵۰ دلار در سال است اما طی همین مسیر با هیوندای توسان ۱,۵۵۰ دلار خرج خواهد داشت.

البته میزان هزینه‌های خودروی الکتریکی بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید متغیر خواهد بود. مثلا شخصی که در سیاتل زندگی می‌کند برای طی ۱۸,۷۰۰ کیلومتر مبلغ ۳۵۰ دلار را در سال پرداخت خواهد کرد. اما همین شرایط در لس‌ آنجلس ۶۰۰ دلار هزینه دارد.

همچنین برخی شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات، هزینه شارژ خودرو را در ساعات غیر اوج مصرف کمتر حساب می‌کنند که در صورت استفاده از آنها می‌توانید صرفه‌جویی بیشتری را در هزینه‌های خود داشته باشید.

۵- خودروهای الکتریکی هزینه‌ی نگهداری کمتری دارند

پژو برقی

منابع خبری اعلام داشته‌اند که نگهداری خودروهای الکتریکی یک سوم اتومبیل‌های معمولی خرج خواهد داشت. این به این دلیل است که خودروهای الکتریکی بیش از ۲۴ قطعه‌ی مکانیکی برای تعویض، رسیدگی و سرویس ندارند.

علاوه بر اینها مالکان خودروهای برقی نیازی به تعویض دوره‌ای روغن، فیلتر هوا و موارد مشابه ندارند و سرویس‌های دوره‌ای آنها شامل چک فنی، جابجایی تایرها، تعویض تیغه‌ی برف پاکن‌ها و فیلتر هوای درون کابین می‌باشد. بنابراین با خرید خودرو برقی خرج و مخارج ماشینتان کم می‌شود.

۶- باتری خودروهای الکتریکی بیش از آنچه فکر می‎‌کنید دوام خواهد آورد

هیوندای الکتریکی

پس از دغدغه‌ی برد خودرو، یکی دیگر از نگرانی‌هایی که مشتریان برای خرید مدل‌های الکتریکی دارند در رابطه با باتری آنها است. در حالی که ضعیف شدن باتری‌های این خودروها در طول زمان برای نگهداری شارژ امری حقیقی است اما در عین حال تدریجی و زمان بر نیز هست.

به طور مثال بنابر تست‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود که ظرفیت باتری مدلS تسلا پس از طی مسافت ۸۰,۰۰۰ کیلومتری تنها ۵ درصد کاهش یابد. همچنین این نکته را باید در نظر گرفت که باتری‌ خودروهای الکتریکی که در آمریکا به فروش می‌رسند تا ۸ سال/۱۶۰,۰۰۰ کیلومتر گارانتی ‌می‌شوند.

این درحالی است که خودروسازانی نظیر کیا و هیوندای به ترتیب گارانتی‌های ۱۰ ساله/ ۱۶۰,۰۰۰ کیلومتر و مادام‌العمر را ارائه ‌می‌دهند.

۷- تعداد خودروهای الکتریکی دست دوم رو به افزایش بوده و قیمت آنها نیز متعادل‌تر شده است

خودرو الکتریکی

از آنجایی که بازه‌ی گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی بصورت اجاره‌ای است، در نتیجه موجی از خودرو‌های دو و سه سال کارکرده در بازار وجود دارد. فروش این خودروها نیز افزایش یافته است، از این رو شمار مدل‌های دست دوم بیشتر شده است. مخصوصا خودروهای الکتریکی قدیمی‌تر که بردی محدود دارند اما هنوز هم قابل قبول‌اند بسیار ارزان قیمت هستند. همچنین گارانتی اصلی خودرو نیز در هنگام تغییر مالک آن منتقل خواهد شد که نکته‌ی مثبتی است.

۸- تعداد ایستگاه‌های شارژ عمومی در حال افزایش است

خودروی الکتریکی

صرف نظر از اینکه یک خودروی الکتریکی تا چند کیلومتر مسیر را بدون شارژ مجدد می‌تواند طی نماید، همیشه این امکان وجود دارد که قصد شارژ مجدد اتومبیل خود را در میان مسیر داشته باشید، از این رو آگاهی از این نکته‌ که تعداد ایستگاه‌های شارژ رو به افزایش است موجب دلگرمی است، مخصوصا تعداد ایستگاه‌های شارژ سریع که می‌توانند ظرفیت باتری را تا ۷۵ – ۸۰ درصد و در عرض نیم ساعت شارژ کنند.

بطور مثال، امسال در آمریکا ۱۲۰ ایستگاه شارژ سریع در ۳۴ ایالت نصب شده‌اند. همچنین تسلا ۱۴,۰۰۰ ایستگاه شارژ در اماکن عمومی و نمایندگی‌های این کمپانی در سراسر دنیا دارد.

۹- خودروهای الکتریکی برای محیط زیست بهتراند

خودروی برقی electric vehicle

به دلیل اینکه خودروهای EV از باتری‌های الکتریکی بعنوان جایگزین موتور‌های بنزینی استفاده‌ می‌کنند، در نتیجه‌ی هیچ گونه‌ آلودگی‌ای توسط اگزوز آنها تولید نمی‌شود. از این رو نیز شرکت آمازون ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه از ون‌های الکتریکی را برای تحویل مرسوله‌های خود سفارش داده است.

البته میزان تاثیری که خودروهای الکتریکی بر روی محیط زیست دارند بسته به نوع انرژی تولید شده آنها متفاوت است. ظاهرا انرژی الکتریکی که از سوخت‌های فسیلی بدست می‌آید تاثیر بیشتری بر محیط زیست نسبت به آنهایی که از انرژی هسته‌ای، باد و خورشیدی حاصل می‌شوند، خواهد داشت.

۱۰- می‌توان از انرژی خورشیدی برای شارژ خودرو استفاده کرد

خودرو برقی

می‌توانید بر روری سقف خانه‌ی خود پنل‌های خورشیدی نصب کنید و نیروی الکتریکی مورد نیاز شارژ آنها را از این طریق تامین نمایید، دولت فدرال آمریکا نیز ۳۰ درصد تسهیلات برای این پروسه در نظر گرفته است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که هزینه‌ی نصب این پنل‌ها کم نیست.

منبع: my ev

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا