اخبار عمومی

میتسوبیشی اوتلندر با پلت فرم نیسان روگ

میتسوبیشی Outlander

حرکتی جدید در مشارکت سه گانه رنو – نیسان – میتسوبیشی

همانطور که میدانید کمپانی رنو (فرانسه) و نیسان (ژاپن) در سال ۱۹۹۹ به یکدیگر پیوستند و میتسوبیشی (ژاپن) نیز در سال ۲۰۱۶ به آنها ملحق شد. این همکاری و مشارکت خاصتا در مورد Nissan و Mitsubishi را می توان در فازهای اولیه درنظر گرفت. به همین دلیل این دو خودروساز احتمالا در آینده سطح همکاری و مشارکت خود را بیشتر و بیشتر خواهند کرد. از این رو به عنوان یکی از نخستین تحرکات دو سازمان می توان به میتسوبیشی Outlander اشاره کرد که قرار است در آینده بر روی پلتفرم نیسان Rogue سوار شود. نتیجه چه خواهد شد؟ روی کاغذ که حساب کنیم طبیعتا طول و عرض اوتلندر بیشتر می شود و این یعنی نسبت به سایر شاسی بلندهای (کراس اوور) خانواده یعنی میتسوبیشی اوتلندر اسپورت و میتسوبیشی اکلیپس کراس متفاوت تر خواهد بود.

میتسوبیشی Outlander

میتسوبیشی Outlander اولین عضو خانواده است که در مشارکت جدید نیسان – میتسوبیشی – رنو دچار تغییر و تحول می شود. شاید در آینده شاهد همکاری هایی از این دست بین رنو و میتسوبیشی نیز باشیم. پایان این پروژه برای سال ۲۰۲۰ یا مدل ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است. لذا از اکنون این دو خودروساز مشغول کار بوده و در حال آماده سازی اوتلندر مدل ۲۰۲۱ که بر پایه نیسان روگ می باشد هستند. خبرها حاکی از این است که اوتلندر ۲۰۲۱ دارای نسخه PHEV نیز خواهد بود. یعنی همانند میتسوبیشی اوتلندر PHEV کنونی که در کشور ایران نیز بواسطه آرین موتور ، نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن ، حضور دارد.

میتسوبیشی اوتلندر

البته خودروهای PHEV در وضعیت فعلی در کشور ایران به کار نمی آیند چراکه زیرساخت های لازم وجود ندارد. لذا اوتلندر پلاگین هیبرید یا همان PHEV در این مقطع زمانی در کشور بیشتر جنبه نمایشی دارد تا عملیاتی. اما طبق اطلاعیه های وزارت صنعت ، ایجاد زیرساخت های لازم خاصتا جایگاه شارژ یا ایستگاه شارژ در دستور کار است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا