تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی مدل ۲۰۲۰ نیسان ۳۷۰Z + نکات مثبت و منفی

نیسان 370Z

در این مقاله ۸ مورد از نکات مثبت و منفی تکنولوژی قدیمی نیسان ۳۷۰Z را بیان کرده‌ایم.

طراحی مجدد خودروهای اسپرت و معرفی مدل‌ جدید آنها مدت زمان زیادی به طول می‌انجامد، زیرا جبران هزینه‌ی تولید و کسب سود از فروش این خودرو‌ها زمان بر است. به طور مثال می‌توان از مدل ۳۷۰Z نیسان که نسخه‌ی قبلی آن به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد نام برد. صادقانه بگوییم، واقعا تعحب برانگیز بود که از سال ۲۰۰۹ تا به امروز این مدل بروزرسانی نشده بود و نسخه‌ی قبلی آن همچنان عرضه می‌شد.

مدل جدید ۳۷۰Z نیسان با تریم‌های Sport و NISMO عرضه می‌شود و دارای گیربکس دستی و اتوماتیک می‌باشد. بیشتر تغییرات صورت گرفته در این مدل شامل طراحی ظاهری آن می‌شود که بیانگر گذشت ۵۰ سال از تاریخ معرفی این خودروی ژاپنی در آمریکا می‌باشد. در ادامه‌ی مقاله ۸ مورد از نکات مثبت و منفی مدل ۲۰۲۰ نیسان ۳۷۰Z را بیان کرده‌ایم.

نیسان 370Z

۱- صدای اسپرت و مسابقه‌ای موتور ۶ سیلندری VQ نیسان:

موتورهای ۶ سیلندر VQ نیسان از سال ۱۹۹۴ بر روی محصولات این شرکت قرار می‌گیرند و ظرفیت آنها گستره‌ی ۲ تا ۴ لیتر را تشکیل می‌دهد. در حالی که این موتورها در گذشته بسیار کاربردی و منحصر به فرد محسوب می‌شدند اما قرار گرفتن آنها در سدان‌های جمع و جور امروزی مناسب ارزیابی نمی‌شود. با این وجود مجهز شدن نیسان ۳۷۰Z به این موتور بهترین اتفاق ممکن بوده است و صدای اسپرت آن با طبیعت این خودرو کاملا سازگار است.

۲- خبری از نمایشگر در داشبورد این خودرو نیست!

امروزه عجیب است که در داشبورد خودرو نمایشگری برای کنترل قسمت‌های گوناگون آن و ارائه‌ی اطلاعات مختلف وجود نداشته باشد. حتی صفحه‌ای برای نمایش دیجیتالی گیج‌های پشت فرمان این خودرو قرار نگرفته است. البته در مرکز داشبور نیسان قسمتی لحاظ شده که بنظر می‌رسد برای نمایشگر اطلاعات و سرگرمی خودرو است، اما در آخر در این اتومبیل خبری از نمایشگر نیست!!

نیسان 370Z

۳- نمایش اطلاعات مصرفی خودرو با نمایشگر دات ماتریس!

شاید تصور کنید که اینگونه نمایشگرها به تاریخ پیوسته‌اند، اما این خودرو اطلاعات میزان سوخت مصرفی، سرعت متوسط و مسافت طی شده را بوسیله‌ی این نمایشگرها به اشتراک می‌گذارد.

۴- ساعت دیجیتالی با رزولوشون بسیار پایین

کیفیت صفحه‌ی نمایش ساعت خودرو حتی از نمایشگر اطلاعات مصرفی آن نیز پایین‌تر است. حداقل می‌توان گفت که این نمایشگر در مکان مناسبی بر روی داشبورد خودرو قرار گرفته است.

۵- کلیومترشمار رادیو ساعت

به نظر می رسد که نمایشگر LED بکار رفته در کیلومترشمار اصلی و مسافرتی این خودرو مستقیماً از یک رادیو ساعت قدیمی برداشته شده است. البته خودروهای دیگری نیز وجود دارند که از این نمایشگرهای LED برای کیلومترشمارهای کوچک خود استفاده می‌کنند.

۶- جعبه‌ی دنده با شکوه

در دورانی که تمامی اتومبیل‌ها از مدل‌های کوچک اقتصادی گرفته تا ابرخودروها، پدال سوم را کنار گذاشته‌اند، نیسان ۳۷۰Z به جعبه‌ دنده‌ای دستی مجهز شده است. انجام عمل rev-matching نیز (هنگامی که دنده معکوس به خودرو می‌دهید قبل از رها کردن کلاچ کمی پدال گاز را می‌فشارید تا تعویض دنده نرم‌تر انجام شود و تغییری در سرعت و شرایط خودرو صورت نگیرد) با گیربکس دستی این خودرو بسیار لذت بخش است و با آن می‌توانید مهارت خود را در رانندگی به رخ دیگران بکشید.

۷- گیج LED دما و باک

برای گیج‌های دما و باک خودرو به جای عقربه از ۱۶ چراغ LED استفاده شده است که با وجود کلاسیک بودن ظاهر آنها جالب بنظر می‌رسند.

۸- استارت خودرو

این خودرو به استارت دکمه‌ای مجهز است، اما دکمه‌ی دیگری نیز برای روشن کردن اتومبیل در نظر گرفته شده است. این دکمه هنگامی که باتری سوئیچ خودرو تمام شده باشد به کمک شما می‌آید (برای استارت کی لس، خودرو باید در ابتدا سوئیچ شما را شناسایی نماید و در صورت تمام شدن باتری آن این اتفاق صورت نخواهد گرفت). البته امروزه باتری سوئیچ‌ها تا بیش از ۲ سال عمر می‌کنند.

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا