اخبار عمومی

بررسی طراحی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

سوناتا 2020

اظهار نظر هیوندای در رابطه با استایل جسورانه‌ی سوناتا ۲۰۲۰ را در این مقاله بخوانید

به ندرت پیش می‌‌آید که در دنیای سدان‌های سایز متوسط و خوش قیمت، طراحی منحصر به فرد و جسورانه در اولویت قرار گیرد. برای اثبات این قضیه کافی است نگاهی به طراحی ساده Subaru Legacy بیاندازید. البته در مورد هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ این قضیه متفاوت است.

این مطالب در باره هیوندای سوناتا هم احتمالا برای شما جذاب خواهند بود.

در حین پروسه‌ی طراحی، تیم هیوندای ظاهر نسل ششم سوناتا یعنی مدل ۲۰۱۰ را مجددا مورد بررسی قرار داده‌اند. در نتیجه‎‌ی این عمل آنها متوجه شدند که عاملی که یک خودرو را متمایز می‌نماید هزینه و زمانی است که خودروساز برای طراحی آن مدل صرف می‌کند. از این رو تیم طراحی هیوندای در مدل سوناتا ۲۰۲۰ تمام تلاش خود را کرده‌اند تا به این امر به خوبی بپردازند.

پلتفرم خودرو:

سوناتا 2020

هنگامی که طرح اولیه سوناتا ۲۰۲۰ را ترسیم می‌کنید، قانون کلی این است که از چرخ‌ها شروع کنید. هر چقدر فاصله‌ی محوری چرخ‌ها بیشتر باشد ظاهر خودرو نیز بهتر است. از این رو تعجبی ندارد که Kevin Kang (مدیر ارشد طراحی هیوندای در آمریکای شمالی) برای نسل هشتم سوناتا فاصله‌ی محوری بزرگتری را درنظر گرفته است.

سوناتا 2020

فاصله‌ی محوری مدل ۲۰۲۰ سوناتا ۲٫۸ متر است که ۳٫۵ سانتیمتر نسبت به نسل قبلی خود افزایش یافته است. به گفته‌ی Kang: “بزرگترین پیروزی ما در طراحی خودرو کاهش ارتفاع کمک فنرهای آن بود که موجب شد بتوانیم ظاهر این خودرو را از طراحی سه‌ جعبه همیشگی سدان‌ها متمایز نماییم.”

طراحی ظاهری:

سوناتا 2020

در رابطه با ظاهر سوناتا ۲۰۲۰، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند کاپوت اتومبیل است که تا جلو پنجره آن امتداد یافته. چنین طراحی‌ای در رده‌ی سدان‌های سایز متوسط نادر می‌باشد و تنها مدل مشابهی که دارای این طراحی است فولکس واگن پاسات است. در عوض در خودروهای گران قیمتی نظیر BMW سری ۳، آئودی A4 و A5 این سبک طرحی بسیار رایج است. در مدل‌های مرسدس بنز نیز برای دستیابی به این سبک از طراحی باید مبلغی نزدیک به ۱۰۰,۰۰۰ دلار بپردازید و به سراغ کلاس S این کمپانی بروید.

سوناتا 2020

دومین موردی که در طراحی ظاهری این خودرو به چشم می‌آید، نوار کرومی کشیده شده در سراسر خودرو است. چراغ‌های LED جلوی خودرو نیز با نوار کرومی بدنه ترکیب شده‌اند و ظاهر منحصر به فردی را به گونه‌ای که فراتر از بازه‌ی قیمتی این خودرو می‌باشد برای آن به ارمغان آورده‌اند.

کابین خودرو:

سوناتا 2020

در مرکز داشبورد خودرو، صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر پشت فرمان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در نگاه اول پیوسته به نظر می‌رسند اما در اصل نمایشگر گیج‌های خودرو با عمق بیشتر در درون داشبورد قرار گرفته است.

سوناتا 2020

جایگاه استراحت دست خودرو ۲۵ سانتی متری است و قسمتی که در زیر دستگیره‌ی در اتومبیل قرار گرفته است بزرگ و طویل است که در نتیجه‌ی آن دستگیره‌های در نیز بزرگ‌تر شده‌اند. ممکن است که این آپشن‌ها در نگاه اول مهم به نظر نرسند اما در میان دیگر رقبای سوناتا، این امکانات آن را متمایز می‌سازد.

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا