هیوندای
مقالات خودرویی

هزینه‌ی نگهداری از خودروهای هیوندای چقدر است؟

برند هیوندای علاوه بر قیمت مناسب آن، به دلیل کیفیت بالا و قابل اعتماد بودن نیز به سرعت در حال شناخته شدن است

بر اساس اظهارات کمپانی YouGov، در دنیا هیوندای به عنوان سیزدهمین خودروساز مشهور شناخته می‌شود و طرفداران آن را اکثرا جوانان تشکیل می‌دهند. دلیل تمایل آنها نیز قیمت مناسب و قابل اعتماد بودن این برند است. اما هر چقدر هم که یک خودرو قابل اعتماد باشد، همچنان هزینه‌ی تعمیر و رسیدگی خواهد داشت. کمپانی RepairPal هزینه‌های نگهداری هیوندای را بر اساس مدل آن، مسافتی که پیموده و موقعیت مکانی که در آن قرار دارد سالانه ۴۶۸ دلار ارزیابی کرده است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

هر مدل خریداری شده‌ی هیوندای به همراه گارانتی کارخانه عرضه خواهد شد که چند سال این خودرو را پوشش می‌دهد. اما علاوه بر اینها گارانتی‌های دیگری نیز وجود دارد که پوشش طولانی مدت را برای محصولات هیوندای ارائه می‌کنند.

در ادامه تعدادی از این گارانتی‌های معروف که پوشش طولانی مدت را ارائه می‌کنند با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

نگهداری کلی هیوندای

در مورد نگهداری از خودروهای هیوندای توصیه می‌شود که فاصله‌های زمانی پیشنهاد شده توسط کارخانه را در سرویس اتومبیل رعایت نمایید.

برای مدل‎هایی که تولید سال ۲۰۰۰ و یا بعد از آن هستند یک برنامه‌ی سرویس پیشنهادی بر مبنای نوع وسیله‌ی نقلیه، موتور، مسیر پیموده شده و دیگر فاکتور تهیه شده است. بر اساس دفترچه‌ی راهنمای هیوندای، این خودروها در هر ۹۶۰۰ تا ۱۲۰۰۰ کیلومتر به سرویس دوره‌ای نیاز دارند. سرویس کلی این خودروها شامل:

  • تعویض روغن موتور و فیلتر روغن
  • جابجایی تایر‌ها با یکدیگر
  • تعویض فیلتر هوای درون کابین
  • بررسی چند جانبه خودرو به منظور وارسی لنت‌های ترمز و فیلتر هوای موتور
  • چک کردن باد تایرها و برف‌ پاک‌کن خودرو
  • بررسی نشتی مایعات از اتومبیل
  • چک کردن بصری سیستم تعلیق و اجزا شاسی

میانگین هزینه‌ی نگهداری سالانه‌ی هیوندای

بر اساس اطلاعات ثبت شده در وبسایت Edmunds.com، میانگین هزینه‌ی نگهداری هیوندای در سال اول مالکیت آن در بازه‌ی ۵۰ تا ۲۹۴ دلاری برای مدل ۲۰۲۰ اکسنت و مدل ۲۰۱۹ سوناتا قرار می‎گیرد. این مبالغ تا ۱۳۰۰ و ۱۸۰۰ دلار در سال پنجم مالکیت این خودروها افزایش می‌یابد، که البته کاملا وابسته به مدل خودرو می‌باشد. این را در نظر داشته باشید که اعداد و ارقام ذکر شده نسبت به دیگر برند‌ها کمتر است.

به طور مثال در مقاله‌ای که از موسسه‌ی AAA در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، میانگین هزینه‌های سالانه‌ی وسایل نقلیه در حدود ۸,۴۶۹ دلار تخمین زده شده است، این عدد برای سدان‌های سایز کوچک ۶,۳۵۷ دلار می‌باشد.

نگهداری کم هزینه‌ی هیوندای

حتی با وجود اینکه هزینه‌ی تعمیر و نگهداری از خودروهای هیوندای کم است، اما همچنان این شرکت برنامه‌ای تهیه کرده‌ که امکان نگهداری از محصولات خود را آسان‌تر نموده است. بخشی از برنامه‌‌ی بیمه‌ی هیوندای شامل جدولی است که نگهداری از خودرو را تا ۳ سال یا ۵۸,۰۰۰ کیلومتر (هر کدام اول به وقوع بپیوندد) پوشش می‎دهد.

هر کدام از این سرویس‌های دوره‌ای شامل تعویض روغن موتور، فیلتر روغن، جابجایی تایرها، بررسی چند وجهی اتومبیل و چند سرویس دیگر است.

تعمیر و نگهداری‌ متداول هیوندای

هیوندای با کمترین نیاز به تعمیر و رسیدگی در بیشتر جهات، بسیار قابل اعتماد محسوب می‌شود. اگرچه مالکان محصولات هیوندای با مشکلاتی نیز مواجه شده‌اند. بر اساس وبسایت CarBrain مشکلات و مسائلی که مالکان این وسایل نقلیه در طی این سالها با آن برخورد کرده‌اند شامل:

مشکلات موتور: مسائل موتور اگر به درستی تشخیص داده نشود یا بر طرف نگردد منجر به از کار افتادگی و یا تعویض آن ‌می‌شود که می‌تواند تا ۴۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد.

مشکلات الکتریکی: سیستم‌های الکتریکی خودروهای هیوندای همیشه دچار کمی مشکل بوده‌اند. بیشتر مشکلات ذکر شده در زمینه‌ی کنترل پایداری و روشن شدن چراغ هشدار در حین رانندگی می‎باشد. هزینه‌ی تعویض قسمت‌های الکتریکی خودرو تا ۵۰۰ دلار می‌تواند هزینه داشته باشد.

روتورها و لنت‌های ترمز: بسیاری از خریداران هیوندای از تعویض مداوم لنت ترمز آنها شکایت می‌کنند که البته این مشکل به کارخانه مربوط می‎شود. تعویض لنت ترمز هزینه‌ای بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار دارد و احتمالا در طول عمر خودرو چند بار این کار را انجام خواهید داد.

مقایسه‌ی هزینه‌های تعمیر و نگهداری محصولات هیوندای

در این جدول اطلاعات میانگین هزینه‌ نگهداری سالانه‌ی مدل‌های گوناگون هیوندای بر اساس اطلاعات منتشر شده از RepairPal ارائه شده است.

میانگین هزینه‌ نگهداری سالانه‌ی مدل‌های مختلف هیوندای
مدلسگمنتهزینه‌ی نگهداری سالانه‌میانگین هزینه‌ی تعمیر سالانه‌
النتراکامپکت452 دلار526 دلار
توسانSUV کامپکت426 دلار521 دلار
سوناتاسایز متوسط458 دلار526 دلار
سانتافهSUV سایز متوسط515 دلار573 دلار

در سال ۲۰۱۹ وبسایت CarMD تعداد ۱۰۰ خودرو برتری که کمترین هزینه را در تعمیر و نگهداری موتور داشتند لیست کرده است که ۱۰ مدل مختلف از هیوندای در آن قرار دارند.

رتبه در 100 خودرو برتر که کمترین هزینه تعمیر و نگهداری موتور را دارند
رتبه در میان 100 خودرومدل هیوندایمیانگین هزینه تعمیر
3توسان 201779.12 دلار
8توسان 201696.69 دلار
27سانتافه 2017165.89 دلار
42سوناتا 2010181.26 دلار
47سانتافه اسپورت 2017187.19 دلار
57اکسنت 2009193.58 دلار
72اکسنت 2017201.20 دلار
79سوناتا 2014205.00 دلار
91النترا 2014210.31 دلار
92سوناتا 2013210.83 دلار

مقایسه‌ی هزینه‌ی تعمیرات هیوندای نسبت به دیگر برندهای مشابه

هیوندای به دلیل مقرون به صرفه بودنش در میان دیگر برندها شناخته شده است. در سال‌های گذشته این برند در میان کم هزینه‌ترین کمپانی‌ها در زمینه‌ی تعمیر و نگهداری بوده است. در جدول زیر که نتیجه‌ی مقایسه‌ی برند‌ها در سال ۲۰۱۹ می‌باشد مشاهده می‌کنید که هیوندای در جایگاه سوم با میانگین هزینه‌ی تعمیرات ۳۳۳ دلار در سال قرار گرفته که نتیجه‌ی بسیار مناسبی است.

مقایسه‌ی هزینه‌ی تعمیرات هیوندای نسبت به دیگر برندها
برندمیانگین هزینه‌ی تعمیر و نگهداری
کیا321.43 دلار
مزدا332.38 دلار
هیوندای333.01 دلار
کرایسلر347.73 دلار
دوج349.50 دلار

نتایج بدست آمده در جدول بالا کمی پایین‌تر از میانگین کلی ۳۸۰ دلار در سال می‌باشد و همچنین در مقایسه با نتایج خودروهای گران قیمتی نظیر آئودی، مرسدس بنز یا کادیلاک که هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه آنها تا ۱,۲۹۰ دلار می‌رسد بسیار قابل توجه است.

عمر خودروهای هیوندای چقدر است؟

علاوه بر قابل اعتماد بودن این محصولات این کمپانی و هزینه‌ی پایین نگهداری از آنها، هیوندای توسط کمپانی J.D.Power به عنوان سیزدهمین خودرو از نظر طول عمر در نظر گرفته شده است.
با در نظر گرفتن گارانتی هیوندای این نتیجه را می‌توان گرفت که این برند تمام تلاش خود را برای افزایش طول عمر محصولات خود بکار گرفته است.

گارانتی‌های طولانی مدت چگونه در هزینه‌ها تاثیر گذارند؟

تمام گارانتی‌ها یک هدف دارند و آن هم آرامش خاطر خریدار است. اگر قصد دارید که بیش از میزان تعیین شده‌ی کارخانه خودروی خود را گارانتی کنید حتما پیشنهاد می‌شود که از برنامه‌های طولانی مدت استفاده کنید.

این گارانتی‌ها شما را در برابر مخارج پیش آمده بوسیله‌ی از خرابی‌های سیستمی یا مکانیکی خودرو بیمه می‌کنند. آنها هنگام تعمیرات گران قیمت بسیار کاربردی خواهند بود.

همچنین نکته‌ی جالب درباره‌ی آنها این است که می‌توانید گارانتی را مطابق نیاز خود تنظیم کنید. بطور مثال می‌توانید تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در بیشتر خودروها یافت می‎شوند پوشش دهید، و یا اینکه زمان گارانتی و میزان مسافت طی شده در آن را به دلخواه خود تعیین نمایید.

منبع: motor1

هزینه‌ی نگهداری از خودروهای هیوندای چقدر است؟
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا