رونمایی و جاسوسی

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ که برگزار نشد!

بهترین خودروهای نمایشگاه لغو شده ژنو 2020

کرونا نمایشگاه ژنو را تعطیل کرد اما خودروسازان دست روی دست نگذاشتند و خودروهای خود را به صورت دیجیتال معرفی کردند

شیوع کرونا در سراسر جهان دغدغه‌هایی را ایجاد کرده، از این رو امسال دولت سوئیس نمایشگاه بین‌المللی ژنو را که در آن به طور معمول بیش از ۱۰۰۰ نفر شرکت می‌کنند به علت مسائل بهداشتی کنسل کرده است. ظاهرا از جنگ جهانی دوم این اولین باری است که نمایشگاه ژنو تعطیل می‌شود. در هر صورت خودروسازان دست روی دست نگذاشتند و طرح‌های مفهومی و مدل‌های خود را بصورت دیجیتال معرفی کردند. این لیست بهترین خودروهای این نمایشگاه را شامل می‌شود با ما همراه باشید.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

کانسپت پولستار پریسپت

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! Polestar Precept Front Three Quarter

پولستار پریسپت مدلی کاملا الکتریکی خواهد بود، طراحی تر و تمیز و زاویه‌دار آن نیز بسیار به دل می‌نشیند. از ترکیبات خاصی در طراحی داخلی خودرو استفاده شده، همچنین در کابین آن تکنولوژی‌های روز دنیا قرار گرفته و بر اساس اطلاعات منتشر شده پولستار پریسپت به یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های خودروان مجهز شده است. ظاهرا رانندگی با این خودرو در طبیعت و جاده بسیار لذت بخش خواهد بود!

فولکس واگن گلف GTI MkV3 مدل ۲۰۲۱

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! 2021 Volkwagen Golf GTI 01

فولکس واگن گلف مدلی نمادین در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود و به زودی قرار است که نسل هشتم آن نیز عرضه شود. براساس داده‌هایی که از این مدل در دسترس قرار دارد می‌توان گفت که در طراحی ظاهری آن ضعف‌هایی وجود دارد و قدرت موتور خودرو نیز قطعا از آن چیزی که قبل از معرفی آن شایعه شده بود ضعیف‌تر است. البته این نواقص دلیلی برای کاهش محبوبیت گلف در میان طرفداران آن نمی‌شود. لازم به ذکر است که تعادل مناسبی میان کاربری خودرو و قدرت و بازدهی آن برقرار شده و برای سفرهای بین شهری بسیار مناسب است.

کانسپت BMW I4

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! BMW Concept i4 29

بدون شک ظاهر این خودرو کمی عجیب و غریب است، در هر صورت طراحی جلوپنچره‌ی منحصر به فرد این مدل متعلق به خود کمپانی BMW است و می‌توانند آن را مطابق میل خود تغییر دهند. اما مسئله‌ای که در رابطه با این خودرو از اهمیت بیشتری برخوردار است الکتریکی بودن آن و چگونگی عملکرد کانسپت I4 در تولید این نیرو می‌باشد، زیرا با در نظر گرفتن رقبای سرسخت بازار جهانی و انتظاراتی که از این برند وجود دارد، مدل الکتریکی این شرکت باید قدرتمند باشد.

مک‌لارن ۷۶۵LT مدل ۲۰۲۰

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! 2020 McLaren 765LT 18

موتور این خودرو ۷۵۵ اسب بخار نیرو تولید می‌نماید و نهایت سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی این خودرو ظاهر آن می‌باشد زیرا ارگونومی خودرو مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفته است و زاویه‌هایی که در بدنه‌ی آن مشاهده می‌کنید تنها برای زیبایی طراحی نشده‌اند. این خودرو که بر اساس مک‌لارن ۷۲۰S تولید شده، موتوری قدتمندتر دارد و وزن آن کاهش یافته است. همچنین ایرودینامیک، سیستم تعلیق و تایرهای آن ارتقا یافته است. بنابراین می‌توانید بر اساس سابقه‌ی مدلی که ۷۶۵LT از آن الگو برداری شده نتیجه گیری کنید که این خودرو تجربه‌ی رانندگی بی‌نظیری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

آلفارومئو GTA / GTAm مدل ۲۰۲۱

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! 2021 Alfa Romeo Giulia GTA 21

این خودرو که نسخه‌ی اصلاح شده‌ی مدل جولیا کوادریفوگلیو می‌باشد، ۵۴۰ اسب بخار قدرت دارد و به لطف فیبر کربن بکار رفته در بدنه‌ آن ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است. یک اسپویلر بزرگ نیز در عقب این خودرو قرار گرفته است. با انتخاب مدل GTAm این خودرو از امکانی مانند صندلی‌های اسپورت و کمربند‌های ایمنی مسابقه‌ای بهره‌مند خواهید شد. همچنین سیستم لانچ کنترل جدیدی برای این مدل درنظر گرفته شده که امکان صفر تا صد ۳٫۶ ثانیه‌ای را برای آن فراهم می‌نماید.

کونیگزگ جمیرا

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! Koenigsegg Gemera 11

نهایت سرعت کونیگزگ جمیرا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و پیشرانه‌ی هیبریدی بنزینی-الکتریکی آن توانایی تولید ۱۶۷۷ اسب بخار نیرو را دارد. طراحی داخلی این خودروی اسپرت ۴ سرنشین نیز بسیار تحسین برانگیز است. ابعاد ۲ در کونیگزگ جمیرا به گونه‌ای بزرگ طراحی شده است که سرنشینان عقب بدون جابجایی صندلی‌های جلو می‌توانند به راحتی از خودرو سوار و پیاده شوند. همچنین با توجه به تصاویر منتشر شده از این مدل می‌توان بیان کرد که چرم بکار رفته در صندلی‌ها و در کل طراحی داخلی آن با کیفیت می‌باشد.

دیگر آپشن‌های قرار گرفته در کابین این خودرو شامل: شارژر بیسیم تلفن‌ همراه در جلو و عقب خودرو، ۴ چراغ مطالعه، صندلی‌های حافظه‌دار و نصب نمایشگر در جلو و عقب می‌شود. این مدل به موتوری ۲ لیتری و ۳ سیلندر و همچنین ۳ موتور الکتریکی دیگر مجهز شده است. صفر تا صد آن ۱٫۹ ثانیه می‌باشد و تا ۴۸ کیلومتر را می‌تواند تنها با نیروی موتور الکتریکی خود طی نماید. لازم به ذکر است که تنها ۳۰۰ نسخه از این خودرو تولید خواهد شد.

بنتلی مولینر بکلار ۲۰۲۱

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! 2021 Bentley Mulliner Bacalar 22

بنتلی مجددا مدلی بی‌نظیر را در نمایشگاه ژنو امسال معرفی نمود، کیفیت مواد بکار رفته در این خودرو بسیار بالاست، همچنین مانند دیگر مدل‌های بنتلی در ساخت اجزای کابین آن، دست انسان دخیل بوده است. بنتلی مولینر بکلار ۱٫۹ میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

مورگان پلاس فور

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! 2021 Morgan Plus Four 3

این خودرو تمامی ویژگی‌های یک خودروی کلاسیک را با تکنولوژی روز دنیا ترکیب کرده است. بله! ظاهر این خودرو ۵۰ سال قدمت دارد اما در زیر کاپوت آن موتور BMW توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر قرار دارد. نهایت سرعت این خودرو با قدرت ۲۵۵ اسب بخاری آن ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

کانسپت هیوندای پرافسی

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که برگزار نشد! Hyundai Prophecy EV Concept 4

کمپانی هیوندای مرتبا در حال توسعه‌ی طراحی‌های خود در مدل‌های جدید است، این قضیه درباره‌ی طرح مفهومی پرافسی این کمپانی نیز صدق می‌کند. در طراحی این مدل، از خودروهایی نظیر مرسدس CLS، پورشه پانامرا و تسلا مدل ۳ الهام گرفته شده است. هیوندای پرافسی نماینده‌ی نسل بعدی خودروهای الکتریکی، سیسیتم‌های خودران و تکنولوژی‌های آینده می‌باشد.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا