اخبار عمومی

سقوط سنگین فروش هیوندای به خاطر کرونا

لوگو هیوندای

ویروس کرونا گریبان هیوندای و کیاموتورز را گرفت

به گزارش فارس، شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی امروز اعلام کرد که فروش این شرکت در ماه می به خاطر کاهش شدید تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

البته این میزان فروش که معادل ۲۱۷ هزار و ۵۱۰ دستگاه بوده است نسبت به ۱۶۷ هزار و ۶۹۳ دستگاه ماه آوریل ۳۰ درصد رشد کرده است. ارائه مدل‌هایی نظیر گرنجور، جنسیس و النترای جدید باعث شده است که طی ماه گذشته فروش هیوندای در بازار داخلی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته،‌ ۵ درصد رشد کند.

برخلاف افزایش فروش در بازار داخلی اما هیوندای در بیانیه خود اعلام کرده که فروش این خودروساز کره‌ای در بازار خارجی ۵۰ درصد سقوط کرده است. فروش کیاموتورز هم که شریک هیوندای به شمار می‌رود بنا به اعلام خود این خودروساز در ماه می ۱۶۱ هزار دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد سقوط کرده است.

کیا هم اعلام کرده که فروش این شرکت در بازار داخلی ۱۹ درصد رشد داشته اما صادرات آن ۴۴ درصد افت کرده است. کیا و هیوندای به همراه هم پنجمین گروه خودروسازی جهان هستند. در بیانیه هیوندای آمده است صادرات خودروی کره جنوبی در ماه می ۵۴ درصد افت داشته است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا