خودروهای الکتریکی و برقی

پورشه تایکان بیش از تحمل راننده عمل لانچ سریع را انجام می‌دهد

پورشه تایکان

راننده پورشه تایکان ، قبل از خودرو  کم می‌آورد!

برد پورشه تایکان بر اساس استانداردهای WLTP تا ۴۵۱ کیلومتر تخمین زده شده است، صفر تا صد آن ۲٫۶ ثانیه می‌باشد و شارژ ۵ تا ۸۰ درصدی باتری‌های آن تنها ۲۲٫۵ دقیقه به طول می‌انجامد. همچنین مانند دیگر مدل‌های پورشه بازدهی و کارایی بالایی دارد. از قرار معلوم تایکان قادر است تا چندین لانچ سریع (استارت‌های سریع خودرو از نقطه‌ی توقف آن) را بدون کاهش در بازدهی خود انجام دهد.

پورشه تایکان به گونه‌ای استاندارد خودروهای الکتریکی اسپرت را تغییر داده که مدیر عامل کمپانی Daimler (یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان) نیز به آن معترف است. ممکن است که رقابت میان دو کمپانی تسلا و پورشه به پایان رسیده باشد، اما اینطور که بنظر می‌رسد این خودروساز آلمانی قصد ندارد تا از به رخ کشیدن قابلیت‌های اولین اتومبیل الکتریکی خود دست بر دارد.

پورشه تایکان

آقای Ingo Albers (مسئول توسعه‌ی شاسی پورشه تایکان) در مصاحبه با وبسایت خبری Motoring، در رابطه با قابلیت لانچ کنترل تایکان بیان کرد: “راننده زودتر از خودرو کم ‌می‌آورد!” او ادامه داد: “یکی از مهمترین اهداف ما در توسعه‌ی این مدل قابلیت تکرارپذیری آن است. شما می توانید عمل لانچ را تا زمانی که دوست دارید انجام دهید، از نظر ما بیش از ۱۰ بار! اینطور که بنظر می‌رسد، بیشتر راننده محدودیت را به وجود می‌آورد، نه خودرو.”

او همچنین اضافه کرد: “پس از ۲۰ یا ۲۵ بار لانچ خودرو تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت راننده قطعا خسته خواهد شد، این را به شما قول می‌دهم!” اینطور که بنظر می‌رسد رانندگانی که قصد دارند تا پا به پای پورشه تایکان ادامه دهند، باید به فعالیت‌های جسمانی قبل از سوار شدن بر این خودرو بپردازند!

خودروی هیبریدی چیست و چگونه کار می کند؟ آشنایی با انواع هیبریدی ها

پورشه به عملکرد تایکان افتخار می‌کند. این شرکت اخیراً خاطرنشان کرده است که تایکان احتمالاً در پیست Nurburgring سریع‌تر عمل می‌کند. همچنین این کمپانی تأیید کرده که مشتریان می توانند با مدل‌های فروشی تایکان تست سرعت و زمان را انجام دهند.

پورشه تایکان

پورشه تایکان

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا