اخبار خودرو

تولید تسلا رودستر تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

تولید تسلا رودستر تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد

تولید تسلا رودستر باز هم با تأخیر مواجه شد و به گفته‌ی ایلان ماسک باید در سال ۲۰۲۳ منتظر عرضه‌ی آن باشیم.

بار دیگر تحویل تسلا رودستر با تأخیر مواجه شد و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، دلیل آن را کمبودهای دیوانه‌وار زنجیره‌ی تأمین عنوان کرده است.

محصول اسپرت، برقی و پُرقدرت تسلا در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در ابتدا قرار بود که تا اواسط ۲۰۲۰ به مشتریان تحویل داده شود؛ اما حالا ۱۷ ماه از زمان تعیین شده برای پیوستن رودستر به جمع وسائل نقلیه می‌گذرد.

ماسک دیشب با ارسال توییتی گفته است:

۲۰۲۱ سال کمبودهای شدید زنجیره‌ی تأمین بود و به همین خاطر اهمیتی ندارد که ۱۷ محصول جدید داشته باشیم؛ چون هیچ کدام تولید نمی‌شوند. اگر فرض کنیم که در سال ۲۰۲۲ با بحران بزرگی مواجه نیستیم، باید در سال ۲۰۲۳ رودستر جدید عرضه شود.

اگر تسلا روستر وارد بازار شود؛ بهترین مشخصات را در مقایسه با تمام خودروهای تولیدی جهان ارائه خواهد داد.

رودستر از سه پیشرانه برقی (دو پیشرانه‌ روی محور عقب و یک پیشرانه هم در جلو)  استفاده می‌کند. این خودرو ظرفیت حمل ۴ سرنشین را دارد و در شرایط یادشده ادعا می‌شود که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۲٫۱ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

به گفته تسلا، یک بسته‌ی غول‌پیکرِ باتری لیتوم‌یونی ۲۰۰ کیلووات ساعتی –که احتمالاً ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد – شعاع پیمایشی رودستر را به ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد رساند.

قیمت نهایی رودستر هنوز مشخص نیست؛ اما خریداران به‌طور میانگین برای پیش‌خرید نسخه‌ی پایه‌ی آن باید ۶۶ هزار دلار پرداخت کنند. در صورت انتخاب نسخه‌ی محدودِ سری Founders هم باید ۳۲۶ هزار دلار به شرکت تسلا پرداخت شود.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا