خودروهای الکتریکی و برقی

نگهداری و تعمیرات خودروی برقی چقدر آب می‌خورد؟

خودروی الکتریکی

بر اساس اعلام فدراسیون AAA، مالکیت خودروی برقی  هزینه‌ی بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی دارد

خرج و هزینه‌ی نگهداری خودروهای الکتریکی ۶۰۰ دلار در سال بیشتر از خودروهایی است که به موتور درون سوز مجهز شده‌اند. این قضیه توسط نظرسنجی اخیر فدراسیون AAA مشخص شده است. این نظرسنجی طبق فاکتورهایی نظیر: هزینه‌های خرید، استهلاک، بیمه، بنزین، نگهداری و دیگر هزینه‌ها صورت گرفته است. البته AAA اعلام کرده که خودروهای الکتریکی در مورد هزینه‌ها‌ی نگهداری و بنزین به صرفه‌تر هستند.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

این مطالعه هزینه‌های خودروی برقی را پیرامون ۵ سال رانندگی یا طی مسافت ۱۲۰ هزار کیلومتری بررسی کرده که نتیجه‌ی آن نشان دهنده‌ی این است که در این مدت مدل‌های الکتریکی ۳۰۰۰ دلار بیشتر خرج خواهند داشت. بنابراین هزینه‌ی کمتر بنزین و نگهداری آنها آنچنان که باید کمک نخواهد کرد.

نرم‌افزار تسلا

چرا هزینه‌ی بیمه‌ی خودروهای تسلا بسیار بالاست؟

بیشترین مبلغ بیمه‌ی مدل‌های تسلا مربوط به تصادف آنها می‌باشد که چیزی میان ۵۷ تا ۶۵ درصد از قیمت خودرو را شامل می‌شود. به نظر شما دلیل این قیمت بالا در چیست؟ قیمت خودرو؟ استهلاک بیشتر؟ تمامی این معیارها در کنار یکدیگر؟ فدراسیون AAA هنوز علت اصلی را مشخص نکرده است.

خودروی برقی
AAA همچنین یک نکته‌ی مهم دیگر را نیز در میان بررسی‌های خود بیان کرده و آن این است که ۷۷ درصد از مالکان خودروی برقی دیگر نگران برد اتومبیل‌های خود نیستند. شارژ ۹۵ درصد از آنها هیچ وقت تمام نشده و همچنین ۷۵ درصد از آنها خودروی خود را در خانه شارژ می‌نمایند. و در آخر ۹۶ درصد از مالکان این خودروها حاضراند تا هنگامی که زمان آن فرا رسید مجددا یک مدل الکتریکی را اجاره و یا بخرند.

نظر شما چیست؟ آیا زمانی خواهد رسید که هزینه‌ی مالکیت خودروهای الکتریکی از مدل‌های بنزینی کمتر باشد؟ زیرا در نهایت هزینه‌های یک خودرو مهم‌ترین معیار در نظر خریداران است.

منبع: inside evs

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا