مشخصات خودروها

سانگ یانگ تیوولی

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی
خودرو
نام خودرو سانگ یانگ تیوولی
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2016
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1597 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده تیپ ترونیک Aisin
شتاب 0 تا 100 12 ثانیه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن 1300 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4202 طول - 1798 عرض - 1590 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2600 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 47 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 6
میزان تولید CO2 167 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری EBD - ABS - ترمز های دیسکی در محورهای عقب و جلو - سیستم فعال ضد واژگونی ARP -سیستم پایداری الکترونیکی ESP - کمک ترمز الکترونیکی HBA - سیستم کمک حرکت در سربالایی HSA – سیستم ضد لغزش خودرو در شتاب گیری ASR – سیستم ضد هرزگردی TCS
کیسه هوا ایربگ راننده و سرنشین جلو - ایربگ های پرده ای - ایربگ های جانبی – مجموعاً 6 کیسه هوا در 10 نقطه مختلف - سیستم فعال شونده پشت سری ها در هنگام تصادف
سیستم صوتی سیستم پخش DVD و MP3 به همراه 6 بلندگو و 2 آمپلی فایر
دیگر تجهیزاترینگ های 18 اینچی - سنسور عقب جهت پارک خودرو - دوربین دید عقب - شیشه های دودی ردیف عقب - شیشه های جلو ضد اشعه - شیشه ها برقی و مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع (سمت راننده) – فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - دی لایت چراغ های جلو و چراغ های عقب LED - تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو - مدیریت برق باطری - آینه های کناری برقی تاشو - آینه جلو حساس به نور ECM - صندلی های ردیف جلو و عقب چرم-گرم کن صندلی های جلو – سیستم تهویه مطبوع دستی – کروز کنترل - برف پاکن های مجهز به سنسور باران و برف – شیشه های دودی درب های عقب – بال عقب – ورود بدون کلید Smart Key – فرمان برقی سه حالته

تیوولی از سوی رامک خودرو در دو تیپ Elite و Sport عرضه می شود: تیپ Elite سانروف و ریل سقفی دارد و تیپ Sport سانروف ندارد ولی سقف دو رنگ دارد و شیشه های دودی و بال عقب نیز دارد
قیمت و نمایندگی

تصاویر سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی TIVOLI 2

بررسی سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور کامپکت کره‌ای است که در سال ۲۰۱۵ برای بازار کره جنوبی معرفی شد و در حال حاضر هم بر روی خط تولید کمپانی کره‌ای قرار دارد. تیوولی یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای سانگ یانگ به شمار می‌رود و کار را برای رقبای خود در این کلاس، بسیار سخت کرده است.

سانگ یانگ تیوولی در سال ۲۰۱۶ توسط رامک خودرو وارد بازار ایران شد و به سرعت به محبوبیت بالایی بین خریداران ایرانی دست پیدا کرد و به همین دلیل رامک خودرو در تحویل خودروها هم دچار مشکلاتی شده. البته این خودروساز اعلام کرد که قصد دارد تا تیوولی را در ایران به تولید برساند تا از ممنوعیت واردات خودرو به سلامت عبور کنند اما باتوجه به اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان، این اتفاق به نظر ناممکن می‌رسد.

نکات مثبت سانگ یانگ تیوولی

طراحی جذاب – امکانات بالا – خدمات مناسب شرکت وارد کننده – مصرف سوخت اقتصادی – شتاب گیری مناسب نسبت به رقبا

نکات منفی سانگ یانگ تیوولی

فاصله کم خودرو با زمین

امنیت سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی در تست های تصادف KOREAN NCAP موفق به اخذ ۵ ستاره ایمنی شده است. البته تیوولی توسط موسسه یورو انکپ هم مورد آزمایش قرار گرفته و ۴ ستاره ایمنی را از آن دریافت نموده است.

نقد کارشناسی سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور کامپکت کره‌ای است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. البته تیوولی یک سال قبل از آن یعنی در سال ۲۰۱۴ در مدل کانسپت با نام پروژه X100 به معرض دید عموم درآمده بود. سانگ یانگ یک نسخه از تیوولی به نام Air به تولید رساند که تفاوت‌های ظاهری با مدل معمولی داشت و فضای بار بیشتری را در اختیار مالک قرار می‌داد. به دلیل استقبال نه چندان خوب، کره‌ای‌ها تولید این مدل را در سال ۲۰۱۷ متوقف کردند.

سانگ یانگ تیوولی موفق شده تا چند جایزه معتبر خودرویی را هم به نام خود ثبت کند و در سال ۲۰۱۸ هم در یک نسخه کاملا تحول یافته، در مسابقات رالی داکار حضور پیدا کرد. البته باتوجه به اینکه هم تیوولی و هم رانندگان آن نخستین تجربه رالی داکار را داشتند، جایگاهی بهتر از ۳۲ برای این تیم کسب نشد.

در حال حاضر بخش عمده‌ای از سهام سانگ یانگ در اختیار ماهیندار، خودروساز هندی قرار دارد و تیوولی هم نخستین محصولی است که پس از آغاز همکاری میان این دو شرکت روانه بازار شده. سانگ یانگ اکنون یکی از خودروسازان بزرگ کره‌ای است ولی در حال حاضر تنها به تولید خودروهای شاسی بلند می‌پردازد.

تیوولی از سال ۹۴ و یا ۲۰۱۶ توسط رامک خودرو در بازار کشورمان عرضه شد تا رقیب قدرتمندی برای پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر باشد. التبه تیوولی در بازارهای جهانی نیسان جوک را هم به عنوان رقیب در مقابل خود می‌بیند. تیوولی نه تنها در ایران، بلکه در بازارهای جهانی هم به عنوان پرفروش‌ترین خودرو سانگ یانگ شناخته می‌شود و همچنان هم مشتریان ایرانی علاقه زیادی به خرید آن دارند.

استقبال از تیوولی به حدی بوده که رامک خودرو در تحویل خودروهای ثبت نامی با مشکل مواجه شده است. این نکته را هم در نظر بگیرید که تیوولی به صورت وارداتی عرضه می‌شد که اکنون با ممنوعیت واردات خودرو، دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد. البته رامک قصد داشت تا خط تولید تیوولی را در ایران راه اندازی کند ولی باتوجه به شرایط جدید حاکم، بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد. پس از اجازه ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک، تعدادی تیوولی از گمرک وارد بازار شد و به دست خریداران رسید.

سانگ یانگ تیوولی طراحی ظاهری خوبی دارد و تناسب زیادی میان اجزا بدنه دیده می‌شود. به علاوه استفاده از رنگ مشکی در برخی بخش‌ها، موجب ایجاد تفاوت شده و طراحی تیوولی به هیچ وجه خسته کننده نیست. باید بگوییم انتخاب میان تیوولی، پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر برای طراحی بدنه به سلیقه شما بازمی‌گردد و هر سه خودرو نمره قابل قبولی در این بخش دریافت می‌کنند.

طراحی داخلی سانگ یانگ تیوولی هم همانند طراحی بیرونی، هماهنگ و زیبا به نظر می‌رسد و یک نمایشگر در مرکز داشبورد جای گرفته و ورودی‌های هوای عمودی در دو طرف آن تعبیه شده‌اند. باید بگوییم پژو ۲۰۰۸ طراحی مدرن‌تر و به‌روزتری در داخل دارد ولی طراحی کابین هر دو خودرو خوب و قابل قبول ارزیابی می‌شود. متریال به کار رفته در کابین کیفیت متوسطی دارند و صندلی‌های عقب، نسبتا راحت هستند و انتظار شما از یک کراس اوور کوچک را برآورده می‌کنند.

سانگ یانگ تیوولی از نظر تجهیزات رفاهی عملکرد مطلوبی دارد و ویژگی‌هایی چون ۶ عدد کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESP, HBA, HAS, TCS, ASR، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، فرمان D کات و سانروف در نسخه‌های الیت و آرمور را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سانگ یانگ تیوولی در بازارهای جهانی تنها با یک موتور عرضه می‌شود. این موتور ۱٫۶ لیتر و ۴ سیلندر دارد و قادر است ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت موتور در تیوولی به وسیله یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت برای به حرکت درآوردن تیوولی کافی است اما این نکته را در نظر بگیرید که پژو ۲۰۰۸ با یک موتور بسیار قدرتمندتر در ایران تولید شده و به فروش می‌رسد و از نظر فنی در جایگاه بالاتری در مقایسه با تیوولی قرار می‌گیرد.

سانگ یانگ تیوولی خودرو با کیفیتی است که شرایط خوبی را در کشورمان تجربه می‌کند و بازار خرید و فروش گرمی دارد. مهم‌ترین رقبای تیوولی، پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر، نیسان جوک اسکای پک، جک S5 و هاوال H2 هستند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. تیوولی یکی از کراس اوورهای موفق و باکیفیت بازار ایران است و گزینه مناسبی برای خرید یک شاسی بلند کوچک به شمار می‌رود.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا