مشخصات خودروها

کیا کادنزا

مشخصات فنی کیا کادنزا
خودرو
نام خودرو کیا کادنزا
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2011
مشخصات فنی
موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور 3500 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 286 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 338 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100 7.2 ثانیه
حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت
وزن 1575 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4965 طول - 1850 عرض - 1475 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2845 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2 223 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - ESC - EBD - TCS
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده‌ای - مجموعا 8 کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CP و MP3 به همراه 6 اسپیکر شرکت JBL - چنجر 6تایی - ورودی‌های iPod و Bluetooth
دیگر تجهیزات قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان - سیستم ورود و استارت بدون کلید - سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو - سقف پانوراما - پرده برقی عقب - آینه میانی الکتروکرومیک - سنسور باران - کروز کنترل - نویگیشن - سیستم تهویه مطبوع برای صندلی‌های جلو - دوربین عقب

تصاویر کیا کادنزا

کیا کادنزا CADENZA 6

بررسی کیا کادنزا

کیا کادنزا که به عنوان جانشین رسمی کیا اپیروس شناخته می شود نخستین بار در سال ۲۰۱۰ وارد بازار گردید و نسل اول این ماشین که در کشور ما عرضه شد با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و هنوز هم بعد از گذشت چند سال بازار فروش این ماشین تب و تاب های خود را دارد . لازم به ذکر است که کیا کادنزا در کره جنوبی با نام کیا K7 شناخته می شود و این ماشین لوکس ترین سدان دیفرانسیل جلو کیا است.

موتور قدرتمند کیا کادنزا ، طراحی زیبا و اروپایی ماشین و آپشن های فراوان کیا کادنزا همه سعی در این دارند که این ماشین را در کلاس خود جزء بهترین گزینه ها نشان دهند . طراحی زیبای کیا کادنزا حاصل قلم پیتر شرایر است که تا قبل از شروع فعالیت در کیا و طراحی ماشین های این کمپانی مدیر طراحی سابق آئودی بود .

اگر از صاحبان کیا کادنزا سوال کنیم که در یک جمله کوتاه نظر خود را راجع به این ماشین بگویند قریب به حداکثر آنها میگویند که کیا کادنزا یک ماشین عالی است و در مورد این ماشین نکته منفی وجود ندارد .

پیشرانه ۳٫۵ لیتری ۲۸۶ اسب بخاری کیا کادنزا و هماهنگی عالی با گیربکس خوب ۶ سرعته این ماشین ، کیفیت ساخت و مونتاژ عالی ماشین و وجود مشخصه های یک ماشین لوکس که اغلب در ماشین های بنز و بی ام و مشاهده شده بود در کیا کادنزا این ماشین را از دیگر محصولات کره جنوبی متمایز می کند و همین موضوع باعث این شده است که تا از هر دیدگاهی به کیا کادنزا نگاه کنیم این ماشین را یک گزینه عالی و کامل ببینیم .

به چالش کشیدن کیا کادنزا برای هر کسی که یک ماشین لذت بخش را بخواهد یکی از لذت بخش ترین و بهترین کار ها به شمار میرود و هیجان خاصی به همراه دارد.

نکات مثبت کیا کادنزا

طراحی ظاهری زیبا و جذاب و کامل ماشین ، آپشن های جذاب و متنوع با دسترسی آسان ، کیفیت فنی و ساخت عالی با موتور پرقدرت با صدای جذاب و هماهنگ با دیگر بخش های فنی ماشین ، فضای جادار و بسیار راحت کابین ماشین ، مصرف سوخت مناسب با توجه به وزن ماشین و حجم موتور کیا کادنزا ، عملکرد خوب ، دقیق و سریع گیربکس ماشین ، کیفیت خوب سیستم صوتی کیا کادنزا که لذت شنیدن موسیقی را دو چندان میکند.

نکات منفی کیا کادنزا

تعداد زیاد دکمه های استفاده شده بر روی فرمان و کنسول جلو عادت کردن به آن کمی زمان می برد ، قعات جانبی کمیاب و گران قیمت ، کیفیت متوسط رو به بالای متریال داشبورد و طراحی ساده آن

امنیت کیا کادنزا

با متوقف شدن تولید اپیروس در سال ۲۰۰۹ ، ” کادنزا ” برای نخستین بار بر روی خط تولید کیا قرار گرفت . کادنزا از موسسه ایمنی ANCAP 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است

نقد کارشناسی کیا کادنزا

کیا کادنزا یک سدان لوکس کره‌ای است که نسل اول آن در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و نسل دوم هم در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. البته نسل دوم هرگز وارد بازار ایران نشد و همان نسل اول هم در تعداد محدودی در بازار ایران حضور پیدا کرد. کادنزا در مدل ۲۰۱۲ وارد بازار ایرن شد و عرضه آن تنها تا سال ۲۰۱۳ ادامه یافت.

کیا کادنزا به عنوان یکی از لوکس‌ترین سدان‌های ساخت کیا شناخته می‌شود و اتفاقا یکی از زیباترین‌ها هم به شمار می‌رود. طراحی کادنزا بر عهده طراح مشهور، پیتر شرایر بوده و همین، برای تایید خود بودن آن کافی است. باید بگوییم طراحی کادنزا با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۰ صورت گرفته بسیار کامل و پخته به نظر می‌رسد و گویی چند سال جلوتر از زمان خود حرکت کرده است. به طوری که حتی هنوز هم نمونه‌های محدود موجود در بازار، جذابیت بالایی دارند و گویی با یک خودرو با شخصیت روبه‌رو هستیم.

البته باید بگوییم این عملکرد خوب طراحان، برای طراحی کابین ادامه پیدا نکرده و کابین جذابیت بدنه را ندارد. طراحی داخلی کادنزا ساده به نظر می‌رسد و قطعا در این بخش رقابت را به رقیب خود هیوندای آزرا گرنجور واگذار خواهد کرد ولی در مقابل تویوتا آریون، رقابت پایاپایی دارد. البته وجود لیست کاملی از آپشن‌ها و تجهیزات این مورد را پوشش می‌دهد.

از مهم‎ترین تجهیزات رفاهی در نظر گرفته شده برای کیا کادنزا می‌توانیم به ۸ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS, ESC, EBD و TCS، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف پانوراما، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور باران و کروز کنترل اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در کادنزا حجمی معادل ۳٫۵ لیتر دارد و قادر است ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته سکوئنشال به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب، کادنزا قادر است در مدت ۷٫۲ ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کادنزا خودرو تقریبا سنگینی است و ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن دارد.

کیا کادنزا در حال حاضر با قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در بازار قابل خریداری است. از مهم‌ترین رقبای آن می‌توانیم به هیوندای آزرا گرنجور و تویوتا آریون اشاره کنیم. از میان این سه گزینه، انتخاب ما به ترتیب تویوتا آریون، کیا کادنزا و هیوندای آزار گرنجور است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
اینستاگرام کاریرا