مشخصات خودروها

میتسوبیشی اوتلندر

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر
خودرو
نام خودرو میتسوبیشی اوتلندر
کشور سازندهژاپن
سال طراحی2016
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2360 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 166 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 220 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دنده گیربکس اتوماتیک جدید CVT با قابلیت تعویض دستی
شتاب 0 تا 100 10.2 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن 1585 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4694 طول - 1811 عرض - 1679 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2670 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 11.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 62 لیتر
استاندارد آلایندگی-
میزان تولید CO2 166 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت5 ستاره
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز عقب دیسکی و جلودیسکی خنک شونده - مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD - کنترل فعال پایداری ACS و کنترل کشش TCL - ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار HAC - ترمز اضطراری کمکی
کیسه هوا مجهز به 7 ایربگ - 2 عدد جلو و سرنشین – 2 عدد ایربگ جانبی – 2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو
سیستم صوتی سیستم صوتی حرفه ای 710 واتی Rockforod Fosgate با 9 بلندگو (4 باند، 4 تویتر و ساب ووفر) - نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب - دارای پورت USB - کارت MicroSD
دیگر تجهیزات رینگ 18 اینچی طرح جدید، لاستیک 225/55R18 - سیستم چهار چرخ متحرک 4WD با کلید 3 وضعیتی (اکو، نرمال، قفل) - قفل دیفرانسیل با کلید تغییر وضعیت بر روی داشبورد – مجهز به سیستم کروز کنترل - سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ (keyless)- استارت خودرو دکمه ای (starter) - جدید‪‬ چراغ های جلو LED - شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو - Day Light جلو - چراغ‌های عقب LED طیفی - جدید‪‬ فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید - دستگیره های کرومی داخلی و خارجی - سنسور پارک بر روی سپر عقب - سانروف 3 حالته - جدید‪‬ تریم داخلی طرح چوب - صندلی ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای 7 صندلی در 3 ردیف) - صندلی های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در 4 جهت - گرم کن صندلی های جلو - صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک 60:40 مجهز به کنسول عقب، سیستم ایزوفیکس ISO Fix- پدال شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان - سیستم ارکاندینیشن دوگانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشینDual Aircondination - دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریقه هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان - درب برقی صندوق عقب

تصاویر میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر OUTLANDER 1

بررسی میتسوبیشی اوتلندر

نسل قبلی میتسوبیشی اوتلندر در ایران به خاطر طراحی نه چندان جذابش مورد استقبال قرار نگرفت. ولی در مدل ۲۰۱۶ با فیس لیفت انجام شده بر روی اوتلندر، این خودرو به خودرویی بی رقیب در کلاس خود تبدیل شده است. اوتلندر ماشینی از کمپانی میتسوبیشی است. آخرین زبان طراحی کارخانه بر روی این ماشین یعنی اوتلندر پیاده شده است.

میتسوبیشی اوتلندر در نمای جلوی ماشین زیبا و تهاجمی می باشد؛ که در این مساله، چهره ماشین، طراحی چراغ ها، جلو پنجره و زه های کرومی کمک بسزایی کرده اند. این جزئیات، در عین زیبا بودن، ماشین را لوکس تر نشان می دهند. نمای عقب میتسوبیشی اوتلندر هم در عین سادگی، در اوج زیبایی و هماهنگی قرار دارد؛ و با دیگر قسمت های ماشین هم هماهنگ بوده و تناسب دارد.

در کل میتسوبیشی اوتلندر ماشینی ژاپنی با طراحی هماهنگ، مدرن و زیبا است. میتسوبیشی اوتلندر مورد پسند همه ی رنج های سنی واقع می شود. داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر همه چیز زیبا و لوکس به نظر میرسد. سواری با میتسوبیشی اوتلندر، احساس سواری با یک ماشین شاسی بلند لوکس را به شما می دهد که برای کلاس خودش ماشین بسیار خوبی بوده و کاملا یک پله از هیوندای سانتافه بالاتر است.

از نظر کیفیت روکش ها، ادوات و متریال ، میتسوبیشی اوتلندر ماشینی خوب و کاملا راضی کننده میباشد. امکانات و تکنولوژی های به کار رفته در میتسوبیشی اوتلندر کامل و با کیفیت است و انتظارات شما از این ماشین را با توجه به بودجه پرداختی کاملا برآورده میکند. در واقع میتسوبیشی اوتلندر ماشین با کیفیتی محسوب می گردد.

در میتسوبیشی اوتلندر کیفیت ساخت و مونتاژ ماشین در سطح بالایی قرار دارد. به طور کلی کابین میتسوبیشی اوتلندر، طراحی اوتلندر و کیفیت آن در بخش های مختلف در کلاس خودش، جزو ماشین های خوب بوده و در این بخش امتیاز بالایی را کسب میکند. این مساله نشان می دهد میتسوبیشی اوتلندر ماشین خوش ساخت و با کیفیتی است اما بازار خرید و فروش آن چندان جالب نیست.

نکات مثبت میتسوبیشی اوتلندر

بازده و قدرت مناسب پیشرانه – قابلیت افرود بالا – مصرف سوخت مناسب – سیستم صوتی با کیفیت – طراحی جذاب ظاهری.

نکات منفی میتسوبیشی اوتلندر

طراحی ساده کابین – کمبود آپشن نسبت به رقبا.

امنیت میتسوبیشی اوتلندر

۵ ستاره ایمنی برای خودرو میتسوبیشی اوتلندر از اروپا، نشان دهنده امنیت بالای اوتلندر می باشد.

نقد کارشناسی میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند ژاپنی است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل به تولید می‌رسد. نسل سوم اوتلندر در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ یک فیس لیفت را تجربه کرد.

اوتلندر نسل سوم از سال ۲۰۱۴ به نمایندگی آرین موتور وارد بازار ایران شد ولی به دلایل مختلفی نتوانست فروش موفقی را تجربه کند. مهم‌ترین این دلایل ظاهر نه چندان جذاب اوتلندر بود که در مقابل رقبای قدرتمندش حرفی برای گفتن نداشت. اما میتسوبیشی در سال ۲۰۱۵ تصمیم به ارائه یک فیس لیفت از اوتلندر گرفت که در نتیجه، یک شاسی بلند به مراتب زیباتر را روانه بازار نمود.

اوتلندر جدید در بسیاری از بخش‌ها دچار تغییر شده بود از جمله در طراحی چراغ‌های جلو و عقب و اضافه شدن بخش‌های کرومی جدید. این مدل از میتسوبیشی اوتلندر هم توسط آرین موتور در بازار کشورمان عرضه شد و اتفاقا فروش موفقی را تجربه کرد. اوتلندر اکنون به عنوان یک شاسی بلند محبوب و قابل اعتماد در بازار شناخته می‌شود و حتی در مقابله با خودروهایی چون تویوتا راوفور، نیسان ایکس تریل، رنو کولئوس، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو عملکرد خوبی دارد.

اوتلندر در داخل کابین به خوبی طراحی بیرون عمل نمی‌کند و باید گفت در این زمینه در برابر رقبای یادشده حرفی برای گفتن ندارد. طراحی کابین ساده و به‌دور از هیجان است و شاید استفاده زیاد از پلاستیک به ویژه در داشبورد، حس ناخوشایندی به شما بدهد. یک نمایشگر در مرکز داشبورد دیده می‌شود اما نکته عجیب، محل قرارگیری ورودی‌های سیستم تهویه است. این امکان وجود دارد که خریداران تریم دو رنگ را برای کابین میتسوبیشی اوتلندر خود سفارش دهند.

میتسوبیشی اوتلندر از یک موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کند که توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که این قدرت برای به حرکت درآوردن بدنه ۱۵۸۰ کیلوگرمی آن زیاد نیست اما باتوجه به وزن کمتر در مقابل رقبا، عملکرد ناامیدکننده‌ای هم ندارد. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. البته میتسوبیشی یک مدل هیبریدی هم از اوتلندر معرفی کرده که در تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شد.

از مهم‌ترین آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی در نظر گرفته شده برای اوتلندر می‌توانیم به ۷ عدد کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS, EBD, ASC, TCL, HSA و BA، کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف، صندلی برقی راننده به همراه گرمکن صندلی‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، نمایشگر ۶٫۴ اینچی و دوربین دید عقب، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، دوربین ۳۶۰ درجه و دو خروجی ۱۲ ولتی برق اشاره کنیم.

از رقبای میتسوبیشی اوتلندر می‌توانیم به هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا راوفور، نیسان ایکس تریل و رنو کوائوس اشاره کنیم.

میتسوبیشی اوتلندر یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین خودروهای حاضر در این کلاس است و از هر نظر خودرو ایده‌آلی است. اما شاید برخی از کاربران، خودروهای دیگری جون سانتافه را به اوتلندر ترجیح بدهند آنهم به دلیل ظاهر جذاب‌تر که این انتخاب به سلیقه خریدار بازمی‌گردد. در این بازه قیمتی خودروهایی چون رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بازار را در دست گرفته‌اند اما با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید به سراغ فولکس واگن تیگوان هم بروید که یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای بازار کشورمان محسوب می‌شود. تویوتا راوفور هم یکی دیگر از رقبای اوتلندر است که به مراتب بازار خرید و فروش بهتری دارد.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ یکی از شاسی بلندهای باکیفیت در کلاس خود به شمار می‌رود اما در مقایسه با رقبایی چون رنو کولئوس بازار خرید و فروش ضعیف‌تری دارد و در بحث خدمات پس از فروش هم شرایط چندان مناسبی ندارد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
اینستاگرام کاریرا