مشخصات خودروها

نیسان ایکس تریل

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل
خودرو
نام خودرو نیسان ایکس تریل
کشور سازندهژاپن
سال طراحی 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2488 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT – Xtronic
شتاب 0 تا 100 10.5 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن 1588 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4640 طول - 1820 عرض - 1715 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2705 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 11.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 197 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت5 ستاره
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD – ESP
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای
سیستم صوتی هندزفری بلوتوث - پخش موسیقی با بلوتوث، USB و AUX
دیگر تجهیزات سیستم هشدار فشار باد تایرها (TPMS) - سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - سیستم کنترل شاسی فعال - سیستم توزیع متغیر گشتاور - رادار هشداردهنده خروج از خط و نقاط کور - سیستم نگهدارنده خودرو در شیب - رادار شناسایی اشیاء متحرک - سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه (AVM) - سیستم 4×4 تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی) - سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک - کروز کنترل و محدودکننده سرعت - سیستم ورود بدون کلید هوشمند و دکمه استارت - مانیتور چند منظوره پشت آمپر (VID) - صندلی‌های تمام چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو - چراغ‌های LED دوگانه و سیستم نوربالای اتوماتیک - سانروف پانوراما - چراغ‌های روشن در روز LED - آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی و دارای چراغ راهنما - سنسور نور و باران - چراغ‌های LED جلو مجهز به چراغ‌شوی - درب عقب برقی (Motion Detection) - رینگ آلومینیومی 18 اینچ اسپورت

تصاویر نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل 2018

بررسی نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل یک شاسی بلند سایز متوسط ژاپنی است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. ایکس تریل در بازارهای جهانی با نام نیسان روگ هم شناخته می‌شود و نسل سوم آن هم در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.

نخستین حضور ایکس تریل در ایران در سال ۲۰۱۶ بود که جهان نوین آریا به عنوان نماینده رسمی نیسان در ایران، اقدام به وارد کردن آن نمود. ایکس تریل در مدل ۲۰۱۸ مدتی پیش از وضع قانون منع واردات خودرو در ایران به فروش رسید و در حال حاضر در تعداد محدودی در بازار موجود است.

نکات مثبت نیسان ایکس تریل

طراحی زیبا – تجهیزات رفاهی کامل – بازدهی بالای پیشرانه

نکات منفی نیسان ایکس تریل

قیمت بالا – خدمات پس از فروش محدود

امنیت نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ موفق به کسب ۵ ستاره کامل ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است.

نقد کارشناسی نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل یک شاسی بلند سایز متوسط است که در خاک ژاپن متولد شده و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. ایکس تریل، نخستین بار در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و از آن زمان تاکنون تبدیل به یک خودرو بسیار محبوب شده است.

ما در مورد نسل سوم xtrail صحبت می‌کنیم که در سال ۲۰۱۳ و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد. ایکس تریل با استفاده از پلتفرم CMF رنو نیسان ساخته شده و اکنون در مدل فیس لیفت به تولید می‌رسد. نیسان ایکس تریل در چندین کشور شامل ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، روسیه، تایوان، تایلند، آمریکا و کره جنوبی به تولید می‌رسد و عنوان پرفروش‌ترین محصول نیسان را یدک می‌کشد.

نیسان ایکس تریل نخستین بار در سال ۲۰۱۶ توسط جهان نوین آریا به عنوان نماینده این کمپانی ژاپنی وارد بازار خودرو کشور شد و عرضه آن تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو ادامه داشت. اما مدل ۲۰۱۸ ایکس تریل به عنوان یکی از آخرین خودروهای نیسان، در روزهای منتهی به وضع قوانین جدید عرضه شد و جهان نوین موفق شد آن را تنها در تعداد محدودی به دست مشتریان برساند. در حال حاضر هم ایکس تریل ۲۰۱۸ در تعداد بسیار کمی در بازار موجود است.

نیسان ایکس تریل در سال ۲۰۱۷ فیس لیفت شد و تغییراتی را در ظاهر تجربه کرد از جمله در سپرها و چراغ‌ها. این تغییرات موجب شده تا ایکس تریل مدرن‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد و در مقایسه با رقبا همچنان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. ایکس تریل چندین رقیب نام‌دار در دنیا و نیز در ایران دارد که ایکس تریل کار سختی در مقابل آنها دارد اما در بازارهای جهانی موفق شده خود را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروها در این کلاس معرفی کند.

اما طراحی کابین ایکس تریل ۲۰۱۸ تغییرات زیادی را در مقایسه با مدل اولیه تجربه کرده و به وضوح بهتر شده است. مهم‌ترین تغییر در فرمان رخ داده و طراحی آن کاملا تغییر کرده است. می‌توان گفت آن حجم اضافی از فرمان حذف شده و کلیدهای کنترلی در محل بهتری جای گرفته‌اند. کیفیت متریال به کار رفته کابین قابل قبول است و از نظر کیفیت سواری، ایکس تریل عملکردی عالی دارد.

نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ به ویژگی‌هایی چون سانروف پانوراما، اتو هلد، پیشگیری از تصادف، هشدار نقاط کور، هشدار حرکت بین خطوط، سیستم نگهدارنده خودرو در شیب، نمایشگر ۷ اینچی و سیستم صوتی مجهز به ۸ بلندگو، کروز کنترل، آینه‌های جانبی برقی، صندوق عقب برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب و موارد دیگر مجهز شده است.

موتور به کار رفته در نیسان ایکس تریل حجمی معادل ۲٫۵ لیتر و ۴ سیلندر دارد و می‌تواند ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده اتوماتیک CVT-Xtronic در نظر گرفته شده که عملکرد قابل قبولی دارد و انتظارات شما را از این خودرو برآورده می‌کند. در مجموع باید بگوییم ایکس تریل یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای شاسی بلند موجود در ایران است و فروش بسیار بالای آن در بازارهای جهانی نشان دهنده این حرف است.

نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ در بازار ایران رقبایی چون ایکس تریل ۲۰۱۷، میتسوبیشی اوتلندر، تویوتا راوفور، رنو کولئوس، کیا سورنتو، هیوندای سانتافه و فولکس واگن تیگوان را در مقابل دارد و بدون شک یکی از باکیفیت‌ترین خودروها در میان تمامی موارد ذکر شده است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا