مشخصات خودروها

بی وای دی S7

مشخصات فنی بی وای دی S7
خودرو
نام خودروبی وای دی S7
سال طراحی2018
کلاسکراس اوور سایز متوسط
گیربکساتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه DCT با قابلیت تیپترونیک
محور متحرکدیفرانسیل جلو
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ4خطی/16
حجم موتور سی سی1999
قدرت (اسب بخار/دور در دقیقه)203/5500
گشتاور (نیوتن متر/دور در دقیقه)320/1750-4500
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)-
شتاب 0 تا 100 کیلومتر (ثانیه)9.5
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر)1720/1855/4835
وزن خالص (کیلوگرم)1750
مشخصات تایر255/55R18
مصرف ترکیبی (لیتر)7.5
استاندارد الایندگییورو 5
حجم مخزن سوخت (لیتر)72
کیسه هواراننده-سرنشین جلو-جانبی-پرده ای
سیستم های ترمز و پایداریجلو و عقب دیسکی - CCS -ABS-EBD-EPB-ESP-HDC-BOS
سیستم های امنیتیایموبلایزر/سیستم هشدار دهنده/ورود بدون کلید / استارت دکمه ای/قابلیت استارت از راه دور/دوربین 360 درجه/ دوربین ثبت وقایع، پشت آینه داخلی دید عقب با ورودی کارت حافظه (Crash Camera)
سیستم های فرمان و هدایتفرمان هیدرولیک/ کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان/ حافظه وضعیت فرمان
سیستم تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو/ دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب/ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیاصفحه نمایش 10.1 اینچی لمسی با 9 بلندگو/ سیستم پخش مولتی مدیا و سیستم رادیو/ دارای پورت SD+USB+AUX
سیستم صندلیروکش چرم مصنوعی صندلیها/ گرمکن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو/ قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت/ قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت/ قابلیت تنظیم پشتی صندلی راننده در 4 جهت/ قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت 60:40/ قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت کامل
سیستم اینه و شیشه هاآینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرمکن/ چراغ LED زیر آینه/ بازوبسته شدن اتوماتیک آینه های جانبی/ پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره ها/ شیشه های برقی با قابلیت محافظت از گیرکردن موانع/ آینه داخلی دید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک
سیستم روشناییچراغهای جلو هالوژن/ مجهز به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغهای جلو)/ تنظیم دستی ارتفاع نور چراغهای جلو/ مه شکن جلو و عقب/ چراغ روشنایی روز LED و مجموعه چراغ LED عقب/ چراغ مطالعه جلو، مطالعه عقب، خطرسوم LED/ روشنایی لوکس کل اتاق/ چراغ صندوق عقب و چراغ داخل جعبه داشبورد/ چراغ درهای جلو/ چراغ زیر پایی راننده و سرنشین جلو/
سایر امکاناتکامپیوتر سفری /حافظه یکپارچه صندلی ، آینه جانبی و غربیلک فرمان / روکش چرمی / صندوق عقب برقی / سانروف پانارومیک / کروز کنترل / سنسور نور / دوربین 360 درجه / سنسور پارک جلو وعقب / گرمکن و سرد کن صندلی جلو/ خروجی برق 12 ولتی

تصاویر بی وای دی S7

بی وای دی S7 BYD S7 3

بررسی بی وای دی S7

بی وای دی S7 بزرگترین شاسی بلند کمپانی چینی بی وای دی است که توسط شرکت کارمانیا در ایران تولید و عرضه می‌شود. نخستین حضور این خودرو در ایران، به نمایشگاه خودرو تهران سال گذشته بازمی‌گردد. این شاسی بلند ابعاد نسبتا بزرگی دارد و به نوعی برادر بزرگ بی وای دی S6 محسوب می‌شود. این محصول بی وای دی در صورت حضور در بازار باید به رقابت با یک رقیب خوشنام یعنی چری تیگو ۷ بپردازد چراکه از نظر قیمت و کلاس، این دو خودرو در جایگاه مشابهی قرار می‌گیرند.

از نظر طراحی باید بی وای دی S7 را یک نسخه به‌روزشده از S6 بدانیم که با بهبودهایی در چراغ‌ها، سپرها، خطوط بدنه، رینگ‌ها و شکل کلی بدنه همراه شده و می‌توان آن را خودرو زیبایی دانست. به علاوه اینکه در طراحی داخل خودرو بی وای دی عملکرد بسیار خوبی داشته و بی وای دی S7 را باید از این نظر هم موفق دانست. این شاسی بلند چینی لیست کاملی از آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بی وای دی S7 در بازار ایران رقیبی به نام چری تیگو ۷ را در مقابل دارد که باید از نظر فنی، تجهیزات و کیفیت، محصول بی وای دی را گزینه بهتری بدانیم اما همه اینها تضمینی برای موفقیت این خودرو در بازار نیست چراکه بی وای دی S6 هم در مقابل رقبای خود برتری‌های محسوسی داشت اما به دلیل سیاست‌های نادرست شرکت عرضه کننده، به محصول موفقی تبدیل نشد.
مدیر عامل شرکت کارمانیا اعلام کرده است که تا اواخر پاییز سال جاری، BYD S7 وارد بازار ایران خواهد شد.

نکات مثبت بی وای دی S7

لیست کاملی از تجهیزات رفاهی ، کیفیت مناسب ، راندمان بالای پیشرانه ، سواری نرم

نکات منفی بی وای دی S7

بازار خرید و فروش بسیار ضعیف ، عملکرد ضعیف شرکت عرضه کننده

نقد کارشناسی بی وای دی S7

بی وای دی S7 بزرگترین شاسی بلند کمپانی چینی بی وای دی است که توسط شرکت خودروسازی کارمانیا در ایران تولید و عرضه می‌شود. بعد از عرضه نه چندان موفق بی وای دی S6 در بازار توسط کارمانیا، باید ببینیم این شرکت در تولید و عرضه بی وای دی S7 هم به همان شکل عمل می‌کند و یا اینکه این خودرو باکیفیت را به محصولی موفق در بازار ایران تبدیل می‌کند.

بی وای دی S7 از نظر طراحی یک خودرو به‌روزشده از بی وای دی S6 به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد چینی‌ها از محصولات کمپانی‌های ژاپنی یعنی نسل قبلی لکسوس RX و نیسان X-Trail برای طراحی آن کمک گرفته باشند. به همین دلیل باید بگوییم بی وای دی S7 در بخش طراحی بیرونی، ظاهر قابل قبولی دارد. اما اگر بخواهیم آن را با چری تیگو ۷ مقایسه کنیم، باید بگوییم چری در این زمینه گوی سبقت را از بی وای دی ربوده است.

اما با ورود به کابین بی وای دی S7، باز هم شاهد یک طراحی زیبا هستیم که باوجود ساده بودن، حس خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کند. متریال به کار رفته در بی وای دی S7 از چوب، چرم و پلاستیک هستند که در مقایسه با بسیاری از خودروهای چینی، کیفیت بالاتری دارد اما باز هم نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت چراکه در طولانی مدت، کیفیت روز اول خود را حفظ نمی‌کند.

در داخل کابین بی وای دی S7 سه ردیف صندلی برای نشستن وجود دارد که ردیف سوم، در حالت عادی جمع است و بخشی از فضای بار به شمار می‌رود.

بی وای دی لیست بسیار کاملی از تجهیزات رفاهی را برای بی وای دی S7 در نظر گرفته که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به امکان روشن کردن موتور از راه دور (Remote Engine Starter)، ایربگهای SRS دو وضعیتی برای سرنشینان جلو، دارای ایربگهای جانبی و پرده ای، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، پشت آینه داخلی دید عقب با ورودی کارت حافظه (Crash Camera)، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک TPMS، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو، مجهز به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغهای جلو)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم حافظه یکپارچه (برای صندلی راننده، وضعیت غربیلک فرمان و آینه های جانبی)، آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرمکن و چراغ LED زیر آینه، آینه دید عقب الکتروکرومیک، گرمکن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۲ جهت، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، صفحه کیلومتر تمام LCD با صفحه ۱/۱۲ اینچی TFT، خروجی برق ۱۲ ولتی، روکش چرم مصنوعی غربیلک فرمان به همراه دکمه های کنترل سیستم صوتی، بلوتوث، کروز کنترل و دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، اسپویلر عقب، قطب نمای LCD روی کنسول وسط، سیستم پخش استریو سوراند مجهز به ۹ بلندگو اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در بی وای دی S7 حجمی معادل ۲٫۰ لیتری دارد که با پرخوران توربوشارژر تغذیه می‌شود. به این ترتیب قدرت آن به ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۲۰ نیوتن متر می‌رسد. این قدرت به کمک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه DCT تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت زیادی نیست اما در مقایسه با خودرویی چون چری تیگو ۷ قدرت بیشتری دارد و شما را ناامید نخواهد کرد.

بی وای دی S7 را باید یک شاسی بلند باکیفیت و زیبا بدانیم که تجهیزات رفاهی و امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر بخواهیم آن را با چری تیگو ۷ مقایسه کنیم، به دلیل قدرت بیشتر، آپشن‌های کامل‌تر و کیفیت بالاتر بی وای دی S7 گزینه بهتری به شمار می‌رود اما به دلیل سابقه نه چندان درخشان کارمانیا در عرضه بی وای دی S6، باید ببینیم S7 چه وضعیتی در بازار خواهد داشت.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا