مشخصات خودروها

بی وای دی S6

مشخصات فنی بی وای دی F3
خودرو
نام خودرو بی وای دی F3 دنده ای
کشور سازنده چین
سال طراحی 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1500 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته دستی
شتاب 0 تا 100 14.1 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1210 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4617 طول - 1716 عرض - 1480 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2615 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی خنک شونده، عقب دیسکی - جلو مک فرسون و عقب ثابت با فنر پیچشی - سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)- قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت با صدای هشدار و کلید هوشمند (PIC)
کیسه هوا دارای 2 کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین)
سیستم صوتی کنترل سیستم صوتی، پاسخگوئی به تماس ها و دوربین جانبی روی غربیلک فرمان – سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 تیوتر، سیستم عامل اندروید - صفحه نمایش چند منظوره لمسی 8 اینچ - ورودی های USB، AUX، SD Card و بلوتوث - امکان ارتباط با تلفن همراه و پاسخگوئی تماس ها - امکان نصب نرم افزار GPS
دیگر تجهیزات هیدرولیک ( HPS ) با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات - دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب - سیستم ورود بدون کلید با دکمه روی درب های جلو و صندوق عقب - استارت دکمه ای - تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین در 4 جهت - سیستم تهویه مطبوع برقی - چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight) - روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو و چراغ بدرقه - رینگ اسپرت آلیاژی با لاستیک سایز 195/60R15 با تایر زاپاس سایز اصلی با رینگ آهنی - سانروف دو حالته - صفحه نمایش چند منظوره (نمایش ساعت، هشدار کمربند و سنسور دنده عقب) - سیستم نمایش پیمایش و مصرف سوخت (Trip Computer) - چراغ های هالوژن جلو - چراغ LED عقب و چراغ مه شکن جلو و عقب - تنظیم ارتفاع چراغ های جلو - صندلی ها با روکش چرم - آئینه‌های جانبی برقی، تاشو با راهنما و چراغ خوش آمدگویی - شیشه های برقی - شیشه عقب دارای سیستم یخ زدا - قفل درب صندوق عقب برقی - چراغ مطالعه جلو و عقب LED - تزئینات کروم بدنه و داخل کابین - کنسول وسط با دو جالیوانی - خروجی 12 ولت سمت سرنشین جلو - آنتن کوسه ای - فعال شدن اتوماتیک دوربین جانبی در هنگام شروع حرکت از دنده عقب جهت افزایش دید - 4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب - صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)

تصاویر بی وای دی S6

BYD S6 کارمانیا

بررسی بی وای دی S6

BYD S6 – بی وای دی S6 نخستین شاسی بلند ساخت کمپانی بی وای دی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو گوانژو چین رونمایی شد و از سال ۲۰۱۱ بر روی خط تولید قرار گرفت. بی وای دی اس ۶ در کشور چین به یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای شاسی بلند کشور چین تبدیل شد ولی به دلیل سیاست‌های نادرست شرکت واردکننده هرگز نتوانست موفقیت‌های خود را در ایران تکرار کند.

BYD S6 با ورودش به بازارخودروی ایران می توانست تهدیدی جدی برای رقبای هم وطن خود مثل جک اس۵ وچری تیگو۵ باشد ، ولی به دلایلی نامعلوم خیلی زمان برد تا ماشین byd s6 وارد بازار شود . بی وای دی اس۶ با این مشخصات فنی و ظاهری می توانست به فروش خوبی دست یابد. تا به اینجای کارbyd s6 بازار را دو دستی به رقبای چینی قدرتمندش یعنی جک s5 و چری تیگو۵ واگذار کرده است.

بی وای دی S6 از یک موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند حداکثر قدرتی برابر با ۱۶۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۹ نیوتن متر تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

بی وای دی اس ۶ در بازار ایران رقبایی چون جک S5، چری تیگو ۵، تیگو ۷، هایما S7 توربو و هاوال H2 را در مقابل دارد که باتوجه به خدمات پس از فروش نامناسب و بازار دست دوم ضعیف، بی وای دی S6 شرایط خوبی را در بازار تجربه نکرد.

نکات مثبت بی وای دی S6

گیربکس ۶ سرعته ۲ کلاچه تیپ ترونیک -دید مناسب راننده-کیفیت ساخت قابل قبول

نکات منفی بی وای دی S6

بازدهی پایین پیشرانه-خدمات پس از فروش ضعیف-برند نا آشنا-ظاهر قدیمی-شتاب اولیه ضعیف-بازار دست دوم ضعیف

امنیت بی وای دی S6

شاسی بلند چینی بی وای دی BYD موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه چاینا انکپ شده است.

نقد کارشناسی بی وای دی S6

بی وای دی S6 شاسی بلند چینی بازار کشورمان اسن که توسط شرکت کارمانیا وارد ایران شد.

S6 اولین مدل SUV شرکت چینی BYDاست که به صورت مستقل توسط این شرکت طراحی و ساخته شده و بطور مستقیم از پلت فرم لکسوس RX نسل دوم که بین سالهای ۲۰۰۳-۲۰۰۸ تولیده شده بهره گرفته است.

مشخصات فنی بی وای دی S6

مدل عرضه شده بی وای دی S6 در بازار ایران با امکانات کامل بوده و مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری ساخت میتسوبیشی با ۱۶۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و ۲۲۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ هزار دور بر دقیقه گشتاور می‌باشد. گیربکس اتوماتیک مورد استفاده در این خودرو ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه یا همان (DCT) با قابلیت تیپترونیک یا دستی است که قدرت موتور را تنها به چرخ‌های جلو منتقل میکند. حداکثر سرعت اعلامی این خودرو ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده و وزن خالص آن در حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم بوده و دارای ۴٫۸۱ متر طول، ۱٫۸۵۵ متر عرض و ۱٫۷۲۵ متر ارتفاع است.

طراحی داخلی و خارجی بی وای دی S6

شرکت BYD پلت فرم بی وای دی S6 را که مورد استفاده در لکسوس RX بوده را از شرکت تویوتا خریداری و بر مبنای آن به طراحی و ساخت بی وای دی S6 اقدام نموده است. بنابراین در نمای خارجی و داخلی ضمن مشاهده تغییرات ظاهری داخلی و خارجی نسبت به لکسوس RX نسل دوم که نمونه های آن در سطح شهرهای ایران تردد میکنند از همان نمای کلی بهره گرفته است لیکن کیفیت مواد و متریال مورد استفاده در آن بسیار معمولی بوده ولی در عوض می توان گفت که با این روش عملا از دانش و تکنولوژی تویوتا برای طراحی شاسی و پیکربندی ابعاد هندسی خودرو استفاده شده و از این رو بی وای دی اس۶ می تواند تافته ای جدا بافته نسبت به محصولات سایر خودروسازان کم تجربه چینی باشد. BYD در بی وای دی S6 طرح فرمان، کنسول میانی و آمپر را باز طراحی کرده ولی در سایر موارد از همان قالب و کلیات داخل لکسوس استفاده شده است. در نمای ظاهری هم تغییرات، به طرح جدید چراغهای چلو و عقب و جلو پنجره و سپرها محدود میگردد. به دلیل ابعاد مناسب اتاق این خودرو بسیار جا دار بوده و راحتی زیادی را برای سرنشینان به همراه دارد. همانطور که اشاره شد ضمن کامل بودن امکانات رفاهی و آپشنهای مورد استفاده کیفیت داخلی خودرو اصلا در حد کیفیت درجه یک لکسوس نیست ولی همانند دیگر خودروهای چینی هم رده قابل قبول است.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی بی وای دی S6

بی وای دی S6 لیست کاملی از امکانات رفاهی از قبیل صندلی برقی راننده؛ پوشش چرم صندلی ها، سیستم کیلس و استارت انجین، دوربین دید عقب و آینه سمت راست، کروز کنترل، دیلایت و تهویه اتوماتیک، ۶ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS ، EBD ، BOS، سیستم مولتی مدیا با نویگیشن فعال ایران و … را در خود دارد. یکی از نقاط ضعف این خودرو عدم وجود سیستم ESP یا کنترل پایداری است که با توجه به ارتفاع ۱۹ سانتی متری کف خودرو از زمین در سر پیچها ممکن است باعث عدم پایداری در قسمت عقب خودرو گردد. همچنین این خودرو از سیستم HAC یا کمک در شروع حرکت در سر بالایی بهره نمی‌برد.

BYD S6 همچنین موفق شده بعنوان اولین خودرو SUV ساخت چین ۵ ستاره ایمنی کامل را از C-NCAP دریافت نماید لیکن بعد از گذشت یکسال و نیم از تولید آن در ایران هنوز مورد بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار نگرفته تا محکی به آن زده شود هر چند میتوان حدس زد بیش از ۳ ستاره ایمنی در انتظار آن نخواهد بود.

ارزش خرید بی وای دی S6

از نکات مثبت بی وای دی S6 طراحی و ابعاد هندسی کابین آن بوده که راحتی و آسایش خوبی را برای سرنشینان جلو و عقب فراهم می کند. همچنین به دلیل استفاده از سیستم فنر بندی مشابه لکسوس و مشخصات ذاتی پلت فرم لکسوس از نرمی خوبی در جاده و عبور از ناهمواری و دست اندازها برخوردار است. همچنین بدلیل تولید گشتاور نسبتا خوب ۲۲۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ هزار دور بر دقیقه از کشش مناسبی برخوردار است و در مجموع برای استفاده روزمره و سفرهای خانوادگی گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

بی وای دی S6 با توجه به قیمت فروش در رده خودروهایی همانند جک S5، چری تیگو ۵، تیگو ۷، هایما S7 توربو و هاوال H2 توربو قرار میگیرد ، که از لحاظ فنی قابل قبول است ولی کیفیت ساخت چندان بالایی ندارد. همچنین به دلیل استفاده از یک پلت فرم قدیمی متعلق به سال ۲۰۰۳ چهره خسته کننده‌ای دارد و نمی‌توان آن را خودرو زیبایی قلمداد کرد. بی وای دی S6 از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم هم عرصه رقابت را به رقبا واگذار می‌کند.

از لحاظ کلی بی وای دی S6 خودروی قابل قبولی است که می توانست موفقیت های زیادی را در بازار ایران کسب کند ولی به دلیل عملکرد شرکت تولید کننده این خودرو یعنی شرکت کارمانیا و نحوه ضعبف معرفی این خودرو به بازار ، بی وای دی S6 نتوانست به هدف های بزرگش در بازار خودروی ایران دست باید . باید منظتر باشم و ببینیم که بی وای دی S7 هم به سرنوشت بی وای دی S6 دچار خواهد شد و یا اینکه شرکت کارمانیا قوی تر از گذشته عمل خواهد کرد.

در حال حاضر در این بازه قیمتی، جک S5 و هاوال H2 منطقی ترین گزینه های خرید خودرو به شمار می‌روند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا