تست، مقایسه و بررسی خودرو

پیشرفته‌ترین محصول بنتلی، بنتلی فلایینگ اسپور ۲۰۲۰

بنتلی فلایینگ اسپور

حدس بزنید چند کیلومتر نخ در کابین لوکس بنتلی فلایینگ اسپور بکار رفته است!

بنتلی اعلام کرده که مدل فلایینگ اسپور را بصورت دست ساز مونتاژ می‌کند همچنین بنابر ادعای این کمپانی این خودرو پیشرفته‌ترین محصول آنها تاکنون می‌باشد. هر بنتلی فلایینگ اسپور از ۸۴ مرحله‌ی مونتاژ عبور می‌کند که مجموعا نزدیک به ۲۰۰ کارگر در آنها دخیل هستند. اما از میان آنها مرحله‌ای که در آن کابین خودرو تولید می‌شود جالب‌تر است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

حتما شما هم از عکس‌ها متوجه شده‌اید که داخل کابین بنتلی فلایینگ اسپور تماما از چرم با کیفیت تشکیل شده است. بنتلی بیان کرده است که چرم بکار رفته در خودرو از نوع گاوی بوده و از مناطق شمالی اروپا تهیه شده است. از آنجایی که این گاوها در آب و هوای معتدل زندگی می‌کنند و انگل در بدن آنها وجود ندارد، چرم آنها نیز با کیفیت‌تر است.

برای هر خودرو ۳۵۰ قطعه چرم در نظر گرفته شده است که باید به ۶۰ جزء کابین دوخته شوند. برای انجام این کار، بنتلی به بیش از ۳ کیلومتر نخ برای هر کابین نیاز دارد! در این کار ۱۴۱ نفر مشارکت می‌کنند و ۱۳ رنگ مختلف که خریداران می‌توانند به دلخواه هر کدام از آنها را انتخاب کنند وجود دارد. اگر خریدار طرحی را برای پشت سری صندلی‌ها انتخاب نماید، اضافه کردن آن نیازمند ۵,۱۰۳ کوک بیشتر است!

تکمیل ۴ صندلی خودرو ۱۲ ساعت زمان می‌برد و برای تولید فرمان خودرو، یک نفر باید ۳٫۵ ساعت زمان صرف کند. به همین دلیل است که افرادی که قصد کار در این بخش را دارند تا ۵ ماه آموزش می‌بینند.
آپشن‌های درنظر گرفته شده برای فلایینگ اسپور شامل: ماساژور صندلی‌ها، روکش چوب گردو، تاچ اسکرین ۱۲٫۳ اینچی و چرم بکار رفته در درها می‌باشد.

بنتلی فلایینگ اسپور

البته این خودرو تنها یک مدل لوکس نیست و بر خلاف ابعاد بزرگ آن به لطف موتور ۶۲۶ اسب بخاری و توربو دوقلو ۱۲ سیلندر (W-12) آن که توانایی تولید ۴۷۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، بنتلی می‌تواند تجربه‌ی رانندگی اسپورت را ارائه دهد. نهایت سرعت این خودرو ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت می‎باشد. همچنین اگر سلیقه‌ی شما بیشتر به سمت SUV‌ها متمایل است می‌توانید مدل بنتایگا را انتخاب کنید که آن هم دارای طراحی داخلی بی‌نظیر و لوکس است.

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا