تست، مقایسه و بررسی خودرو

مزایا و معایب مدل ۲۰۱۹ هوندا Type R Civic

هوندا Type R Civic

با هوندا Type R Civic آشنا شوید

در حال حاضر مدل‌های متنوعی در سگمنت هاچ‌بک وجود دارد. از یک طرف فولکس‌واگن گلف R با استایل و ظاهری جذاب خودنمایی می‌کند، از طرفی دیگر هیوندای ولوستر N یکی از قدرتمندترین مدل‌های بازار می‌باشد همچنین در این میان شاهد هوندا Civic Type R نیز هستیم.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

مدل Civic Type R بیشتر از فولکس‌واگن گلف R به دل می‎نشیند، همچنین کابین و طراحی داخلی آن قوی‌تر از ولوستر N است و مواد بکار رفته در آن بسیار با کیفیت است. هوندا Civic Type R کمبودهایی نیز دارد که البته تعداد آنها اندک است. به طور مثال ظاهر خودرو چندان جذاب نیست، مورد دیگر صدای موتور این مدل می‌باشد که مایوس کننده است. در آخر با وجود اینکه از نظر هندلینگ از ولوستر N بهتر است اما همچنان کیفیت سواری آن مناسب نیست.

مزایا هوندا Type R Civic

موتور توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر Civic Type R بسیار قدرتمند است. این موتور توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. پیشرانه‌ی این خودرو با یک گیربکس کلاسیک دستی همراه شده است. پدال کلاچ، نوع طراحی دسته دنده و ۶ سرعته بودن گیربکس آن را عالی کرده است.

هوندا Type R Civic

فرمان خودرو دقیق و هندلینگ آن به گونه‌ای مناسب است که در یک خودروی دیفرانسیل جلو کمی غیر عادی در نظر گرفته می‌شود. هوندا استرات محور جلو، تعلیق مولتی لینک(چند میله‌ای) محور عقبی و کمک فنرهای تطبیق پذیر این خودرو را به خوبی تیون کرده است. با توجه به ابعاد تایرهای این مدل محافظت کمی از رینگ‌های آلیاژی آن صورت می‌گیرد، اما این به این معناست که می‌توانید سرعت و پاسخگویی مناسبی را از این خودرو انتظار داشته باشید. در کل می‌توان گفت که هوندا Civic Type R از نظر هندلینگ در کنار خودروهای اسپورت گران قیمت رده بندی می‌شود، بله عملکرد این خودرو به همین اندازه عالی است!

هوندا Type R Civic

در حالی که ممکن است کمی عجیب به نظر رسد، اما کابین هوندا و طراحی داخلی این مدل به عنوان یکی از مزیت‌های آن نسبت به مدل مقرون به صرفه‌ی ولوستر N محسوب می‌شود. هوندا ۹,۲۰۰ دلار گران‌تر از ولوستر است اما باید اعتراف نمود که این اختلاف قیمت کاملا ارزش دارد. صندلی‌های این خودرو که قرمز رنگ طراحی شده‌ است آسایش و راحتی کاملی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین پلاستیک‌های بکار رفته در داشبورد و درها حس کیفیت را القا می‌کنند. در آخر باید گفت که بدون نشستن در Civic Type R به سراغ خرید ولوستر نباید رفت!

هوندا Type R Civic

معایب هوندا Type R Civic

این خودرو به عنوان مدلی بازطراحی شده در آمریکا عرضه خواهد شد، در صورتی که ظاهر جدید آن آنچنان چنگی به دل نمی‌زند و تغییری اساسی در آن صورت نگرفته است. اگر این کمپانی بال بزرگ محور عقب، اگزوز سه‌قلو و رنگ قرمز بدنه را در این مدل حذف می‌کرد ارزش خرید آن بیشتر می‌شد.

هوندا Type R Civic
علت اینکه خودروهای کمی به تایرهای سری ۳۰ مجهز می‌شوند این است که با وجود اینکه این تایرها هندلینگ تند و تیزی را برای خودرو به همراه دارند اما همزمان کیفیت سواری را برای سرنشینان عقب قربانی می‌کنند. این مشکلی است که فراتر از سیستم تعلیق سفت و سخت این خودرو قرار می‌گیرد.

هوندا Type R Civic
اما مهم‌ترین مشکل هوندا Civic Type R صدای موتور ۲ لیتری چهار سیلندر آن است که ناامید کننده می‌باشد. البته قرار است در مدل ۲۰۲۰ این خودرو سیستم کنترل صدا افزوده شود که امیدواریم مشکل Civic Type R را برطرف نماید. بیایید در ادام نگاهی به رقبا و مشخصات این مدل بی‌اندازیم.

هوندا Type R Civic

 

رقبای مدل ۲۰۱۹ هوندا Type R Civic

جدول مشخصات هوندا Type R Civic

هوندا Civic Type R 2019
مشخصهتوضیحات
موتورتوربوشارژ 2 لیتری 4 سیلندر
توان خروجی306 اسب بخار / 400 نیوتن‌متر
گیربکس6 سرعته‌ی دستی
0 تا 1004.8 ثانیه
مصرف سوخت10.7 لیتر در شهر / 8.4 لیتر در بزرگراه
نوع دیفرانسیلدیفرانسیل جلو
وزن1414 کیلوگرم
تعداد سرنشین5 نفر
فضای صندوق عقب728 لیتر
قیمت پایه36,300 دلار
قیمت خودروی تست شده37,255 دلار

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا