اخبار عمومی

ماشین پرنده کمپانی بریتانیایی رولز رویس

ماشین پرنده کمپانی بریتانیایی رولز رویس

«رولز رویس» از مدل مفهومی یک ماشین پرنده رونمایی کرد.

در سال های اخیر افزایش جمعیت شهرها از یک سو و از سوی دیگر پیشرفت های چشمگیر فناوری باعث شده که کمپانی های بزرگ و کوچک فعال در زمینه حمل و نقل نظیر ایرباس، اوبر و Opener به طراحی ماشین های پرنده روی بیاورند. حال رولز رویس نیز به جمع این شرکت ها اضافه شد.

به نقل از دیجیاتو، نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی «فارن بورو» هر ساله میزبان شرکت های معتبری است که نوآوری های خود را در زمینه راهکاری نوین حمل و نقل هوایی به نمایش می گذارند. امسال رولز رویس از این فرصت برای رونمایی از کانسپت یک خودروی الکتریکی عمود پرواز (EVTOL) بهره برده که به لطف بال های با قابلیت چرخش ۹۰ درجه، توانایی حمل پنج سرنشین را دارد.

این خودرو کاملا الکتریکی نیست و توربین های گازی آن ۵۰۰ کیلووات انرژی لازم برای حرکت پروانه ها را تولید می کنند. حداکثر ارتفاع پرواز با ماشین پرنده رولز رویس ۸۰۰ متر بوده و سرعت آن به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

خودروی هیبریدی شاید بهترین راهکار برای محیط زیست نباشد اما مهندسان این شرکت آن را نمونه ای اولیه خوانده اند که برای ذخیره انرژی به یک باتری نیز مجهز شده است.

قابلیت تا شدن ۹۰ درجه ای بال ها امکان پرواز و فرود عمودی را برای ماشین فراهم کرده تا در فضاهای محدود نیز قابلیت مانور داشته باشد. در این حالت نویزهای ورودی به کابین به حداقل رسیده و نیروی محرکه از طریق دو موتور عقبی تامین خواهد شد.

رولزرویس تاکید کرده که فناوری های پایه این ماشین پرنده در حال حاضر وجود داشته یا در دست توسعه قرار دارد، از اینرو انتظار می رود در سال ۲۰۲۰ به تولید برسد. پیش از این کمپانی های ایرباس و اوبر از ماشین های پرنده دیگری نظیر «بل» رونمایی کرده اند که برای شهرهای بزرگ بسیار کاربردی تر به نظر می رسند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا