اخبار عمومی

ژرمن ها وارد می‌شوند؛ رقابتی دشوار در انتظار ایلان ماسک و خودروهای برقی تسلا

خودروی برقی تسلا

خودروهای برقی آلمانی در سال ۲۰۲۱ از تسلا سبقت خواهند گرفت.

در حال حاضر تسلا را می توان حکمران بلامنازع بازار اتومبیل های الکتریکی دانست. این خودروساز کالیفرنیایی علی رغم عمر بسیار کم، توانسته انقلابی در عرصه حمل و نقل بر پا نموده و دیگر رقبای عمدتا سنتی را به چالش بکشد. محصولات تسلا در میان دیگر خودروهای برقی نیز شاخص و برتر هستند، چرا که از لحاظ فاکتورهایی مثل مسافت قابل پیمایش، طراحی ظاهری و داخلی و کیفیت در وضعیت مطلوب تری قرار دارند.

با وجود برتری های زیاد، به نظر می رسد تسلا در سال های پیش رو درگیر رقابتی سخت و دشوار خواهد شد. دلیل این امر به تولید خودروهای برقی لوکس توسط شرکت های مطرح و شناخته شده عمدتا آلمانی بر می گردد.

خودروی برقی بنز

چنانچه پیگیر اخبار صنعت خودرو در ماه های اخیر بوده باشید، حتما می دانید که خودروسازانی مثل مرسدس بنز، ب ام و، پورشه، فولکس واگن و آئودی برنامه های جامعی را برای توسعه مدل های الکتریکی تدوین کرده اند و به زودی وارد این عرصه خواهند شد.

آنطور که لئونارد کنشرپر (Leonard Kehnscherper) یکی از مفسرین بلومبرگ پیش بینی کرده، شرکت های یاد شده احتمالا در سال ۲۰۲۱ خواهند توانست تسلا را پشت سر بگذارند.

در حال حاضر باواریایی ها مشغول کار بر روی نسل بعدی مدل های برقی هستند که از لحاظ مسافت قابل پیمایش بسیار برتر از محصولات تسلا خواهند بود. پورشه نیز با مدل تایکان که در واقع نسخه تولیدی مفهومی Mission E به شمار می رود، سال آینده به جرگه شرکت های تولید کننده اتومبیل های برقی خواهد پیوست. تایکان از طراحی ظاهری جذابی برخوردار بوده و گفته می شود عملکرد فنی آن با ساخته های تسلا هم تراز خواهد بود.

خودروی برقی BMW

بر اساس نتایج تحقیق موسسه PA Consulting تسلا کماکان تا سال ۲۰۱۹ به عنوان برترین تولید کننده مدل های برقی باقی خواهند ماند. بعد از این کمپانی، گروه رنونیسان، ب ام و، هیوندای کیا، دایملر، ولوو و فولکس واگن به ترتیب در رده های بعدی جای خواهند گرفت.

این تحقیق پیش بینی می کند تا سال ۲۰۲۱ دایملر، ب ام و، رنو-نیسان، فولکس واگن، ولوو و تویوتا موفق به عبور از تسلا شده و این شرکت کالیفرنیایی به رده هفتم سقوط خواهد کرد.

شایان ذکر است در این تحقیق عواملی مثل استراتژی، تکنولوژی باتری، فرهنگ، شبکه تامین قطعات، شرکای تجاری و وضعیت مالی مد نظر قرار گرفته اند و فاکتور میزان فروش فعلی لحاظ نشده است.

منبع: دیجیاتو

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا