اخبار عمومی

استون مارتین ونتیج رودستر ۲۰۲۱

استون مارتین ونتیج رودستر

استون مارتین ونتیج رودستر سریع‌ترین سقف جمع شونده‌ را دارد

استون مارتین ونتیج تمامی ویژگی‌هایی را که از یک خودرو اسپورت خوب انتظار دارید را در خود گنجانده است. این ویژگی‌ها شامل: ظاهر عالی، موتور قدرتمند توربو دوقلو V8، کابین لوکس و حتی گیربکس ۷ سرعته‌ی دستی آپشنال می‌شود. تنها چیزی که کمبود آن در این خودرو حس می‌شد سقف جمع شونده بود که با معرفی شدن مدل رودستر آن این نیاز برطرف شده است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

این خودرو که به همان موتور توربو دوقلو ۴ سیلندر V8 نسخه‌ی کوپه‌ی خود مجهز شده است، توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار نیرو و ۶۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. تمامی این نیروی تولیدی توسط سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته‌ی ZF به محور عقبی این خودرو منتقل می‌گردد. صفر تا صد این اتومبیل ۳٫۷ ثانیه اندازه گیری شده که تنها کمی از مدل کوپه‌ی آن با ۳٫۵ ثانیه کند‌تر است.

استون مارتین ونتیج رودستر

به لطف مکانیسم Z-Fold بکار رفته در سقف این خودرو، مدل رودستر تنها ۶۰ کیلوگرم از نسخه‌ی کوپه‌ی ونتیج سنگین‌تر است. همچنین این خودرو سریع‌ترین سقف جمع شونده‌‌ی بازار را دارد. تنها ۶٫۷ ثانیه زمان می‌برد تا سقف ونتیج جمع شود و ۶٫۸ ثانیه نیاز است تا به حالت اولیه خود بازگردد، البته تمامی اینها در سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت امکان پذیر است. همچنین نهایت سرعت این خودرو ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است.

استون مارتین ونتیج رودستر

بنابر گفته‌ی مت بکر (مدیر بخش مهندسی استون مارتین): “اغلب مدل‌های رودستر در مقایسه با نسخه‌ی کوپه‌ی خود ضعیف‌تر ارزیابی می‌شوند. اما ونتیج هندلینگ عالی و دقیقی را ارئه می‌کند و عملکرد آن قدرتمند است.”

برای سال ۲۰۲۱، به مناسبت ساگرد ۷۰ سالگی این مدل تمامی نسخه‌های ونتیج بازه‌ای از بروزرسانی‌های متنوع را دریافت خواهند کرد. این بروزرسانی‌ شامل: جلو پنجره‌ی مدل Vane، رنگ‌های جدید و گیربکس ۷ سرعته‌ی دستی می‌شوند. سال گذشته این گیربکس منحصرا برای مدل AMR عرضه شد.

استون مارتین ونتیج کوپه ۱۴۶,۰۰۰ دلار قیمت دارد و برای خرید مدل رودستر آن باید ۱۶۱,۰۰۰ دلار بپردازید. 

استون مارتین ونتیج رودستر

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا