اخبار عمومی

فورد اکسپلورر هیبریدی مدل ۲۰۲۰ با برد ۸۰۴ کیلومتری

فورد اکسپلورر 2020

برد مدل تمام چرخ متحرک اکسپلورر، ۷۲۴ کیلومتر است

اخیرا، فورد میزان برد تخمینی مدل ۲۰۲۰ اکسپلورر را اعلام کرده است و باید اعتراف کنیم که آمار و ارقام ارائه شده تحسین برانگیز است! در مدل‌های دیفرانسیل عقب، مصرف سوخت شهری و بزرگراهی فورد به ترتیب ۸٫۷ و ۸٫۱ لیتر می‌باشد. این خودرو با باک ۷۰ لیتری خود مسافتی ۸۰۴ کیلومتری را می‌پیماید، که براساس گفته‌ی فورد معادل رفت و برگشت از لس آنجلس به لاس وگاس آمریکا است.

 

فورد اکسپلورر 2020

در این بین، مصرف سوخت مدل‌های چهار چرخ متحرک در شهر و بزرگراه به ترتیب ۱۰٫۲ و ۹ لیتر تخمین زده شده است، همچنین برد کلی این مدل ۷۲۴ کیلومتر می‌باشد. باک ۷۰ لیتری بر روی مدل‌های AWD نیز قرار دارد. در میان رقبای این خودرو مدل ۲۰۱۹ تویوتا هایلندر هیبریدی را می‌توان نام برد که موتوری ۳٫۵ لیتری V6 دارد و مصرف سوخت آن در شهر و بزرگراه بصورت ۸٫۱ و ۸٫۷ لیتر در تمامی مدل‌ها، به غیر از مدل پایه‌ی LE که مصرفی برابر با ۷٫۸ و ۸٫۴ لیتر و بردی ۸۰۰ کیلومتری دارد، اعلام شده است.

فورد اکسپلورر 2020

آمار و ارقام مصرف سوخت مدل ۲۰۲۰ هایلندر هیبریدی هنوز اعلام نشده است اما تویوتا تخمین می‌زند که مصرف ترکیبی آن ۶٫۹ لیتر باشد. فورد اکسپلورر هیبریدی ۲۰۲۰ در هنگام بکسل کردن سوخت بیشتری مصرف می‌نماید. صرف نظر از نوع سیستم انتقال قدرت خودرو، اکسپلورر هیبریدی می‌تواند تا ۲۲۶۸ کیلوگرم را هنگامی که بدرستی تجهیز شده باشد بکسل نماید که بیش از ۶۸۰ کیلوگرم توان بکسلی تویوتا هایلندر ۲۰۱۹ است. تویوتا توان بکسل مدل ۲۰۲۰ هایلندر را هنوز اعلام نکرده است.

فورد اکسپلورر 2020

در زیر کاپوت فورد اکسپلورر ۲۰۲۰، یک متور ۳٫۳ لیتری V6 به همراه پیشرانه‌ای الکتریکی، باتری لیتیوم یونی که بوسیله مایعات خنک می‌شود و یک گیربکس ۱۰ سرعته‌ اتوماتیک قرار گرفته است. توان خروجی کلی این خودرو ۳۱۸ اسب بخار نیرو و ۴۵۵ نیوتن متر گشتاور است که ۱۲ اسب بخار از هایلندر هیبریدی ۲۰۱۹ بیشتر است. برای ۲۰۲۰، تویوتا مدل هایلندر هیبریدی را با یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر خطی عرضه می‌کند که توان خروجی ۲۴۰ اسب بخاری را دارد. در حال حاضر پیشرانه‌ی هیبریدی بر روی تریم‌های Limited اکسپلورر ۲۰۲۰ قرار دارد. هیچ خبری مبنی بر قرار گرفتن این پیشرانه بر روی نسخه‌های ارزان قیمت و یا مدل‌های قدرتمند Platinum وجود ندارد.

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا