خودروهای الکتریکی و برقی

بزرگترین مشکل خودروهای الکتریکی چیست؟ پاسخ خود را در این ویدئو بیابید

از نظر فنی، امروزه حجم منبع تامین انرژی خودروهای الکتریکی بزرگ‌ترین مشکل این مدل‌ها می‌باشد

خودروهای الکتریکی آینده‌ی وسایل نقلیه‌ی شخصی محسوب می‌شوند، اما همچنان باید بر مشکلاتی نظیر استهلاک و شارژ سریع غلبه کنند. یکی از دلایل استهلاک خودروها قیمت باتری آنها است، اما علاوه بر این طبق گفته‌ی Jason Fenske در کانال یوتوب خود با نام Engineering Explained، حجم سوخت نیز از دیگر مشکلات این خودروها است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

افزایش برد خودروهای الکتریکی از نصب مخزن بنزین بزرگتر در مدل‌های بنزینی یا تعبیه پیشرانه‌ای بهینه‌تر که مصرف سوخت در آن کمتر باشد پیچیده‌تر است. از این رو خودروسازان بیشتر بر روی توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید برای موتورهای درون‌سوز سرمایه گذاری می‌نمایند.

این یوتوبر علاوه بر اینکه از بحث کم حجم بودن منبع تامین انرژی (حجم باتری مدل‌های الکتریکی در مقایسه با حجم بنزین لازم برای حرکت خودروهای بنزینی) برای توضیح برتری خودروهای بنزینی در برابر مدل‌های الکتریکی در مورد مصرف سوخت استفاده می‌کند، بلکه از آن برای تشریح چالش‌های موجود بر سر راه کامیون تسلا با نام Semi بهره برده است.

خودروهای الکتریکی

بر اساس موارد مطرح شده در این ویدئو، این کامیون برای طی مسافت ۸۰۰ کیلومتری به ۱۰۰۰ کیلووات انرژی نیاز دارد، که این مقدار برابر ۱۰ پکیج باتری مدل S تسلا می‌باشد. لازم به ذکر است که هر چقدر یک خودروی باری سبک‌تر باشد میزان بار بیشتری را می‌توان حمل کند.

ما علاقه‌مندیم که از راه حل تسلا برای غلبه بر این مشکل اطلاع پیدا کنیم. آیا تسلا به دنبال تکنولوژی جدید برای برطرف کردن این مسئله است یا قصد دارد ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد؟ نظر شما چیست؟ با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

منبع: inside evs

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا