خودروهای الکتریکی و برقی

امکان شارژ خودرو برقی در منازل

شارژ خودرو برقی

در حالی که گذار از خودروهای بنزینی به برقی با سیاست‌گذاری‌ها دنبال می‌شود و به‌تدریج زیرساخت‌های شارژ خودرو برقی افزایش می‌یابند،‌ امکانات شارژ در پارکینگ منزل هم رو به گسترش است.

به گزارش Road show، در ایالات‌متحده، شرکتی به نام الکتریفای آمریکا درحال ایجاد زیرساخت شارژ باتری خودرو در مسیرها و جاده‌ها است. حالا بخشی به نام «الکتریفای هوم» در این شرکت به وجود آمده که قصد آن تجهیز پارکینگ منازل به تجهیزات شارژ خودرو است. حالا دیگر مهندسان منازل باید هنگام ساخت پارکینگ پیش‌بینی امکانات لازم را برای شارژ خودرو لحاظ کنند.

البته پیشگام شارژر‌های سطح ۲ در منازل فولکس واگن آلمان است که سال گذشته این فناوری را به دنیا معرفی کرد، اما حالا ایالات‌متحده نیز از این اقدام پیروی کرده و الکتریفای هوم با همکاری یک شرکت به نام Qmerit شارژر سطح ۲ را در منازل نصب می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از شارژ خودروها در پارکینگ منازل اتفاق می‌افتد و کم پیش می‌آید که مردم خود را درگیر اضطراب پیمایش کنند. اضطراب پیمایش زمانی است که شارژ باتری خودرو در حال تمام شدن است و راننده دچار اضطراب می‌شود که آیا به پست بعدی برای شارژ خودرو می‌رسد یا آنکه در راه می‌ماند.

الکتریفای آمریکا با ایجاد زیرساخت در جاده‌ها تا‌ حدود زیادی جلوی این اضطراب را گرفته است و هرچه بیشتر می‌گذرد این اضطراب با بهبود زیرساخت‌ها کمتر می‌شود.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا