نمایشگاه ها

تک چرخ زدن شیطان در نیویورک!

تک چرخ زدن شیطان در نیویورک! carera.ir 965 dodge demon 19

کمپانی دوج درحالی از شیطان خود یعنی Demon رونمایی کرد که ادعا می کند این ماشین سریع ترین ماسل کاری است که تا به کنون وجود داشته است.

آخرین فناوری … جدیدترن مدل … بالاخره انتظارها به سرآمد و در نمایشگاه بین المللی ماشین نیویورک که در آوریل ۲۰۱۷ برگزار گردید، دوج مدل ۲۰۱۸ از سری چلنجر، ملقب به شیطان، با نام کامل Challenger SRT Demon رونمایی شد.

و اما مشخصات این خودروی عضلانی. قدرت ۸۰۸ اسب بخار و گشتاور ۹۷۲ نیوتن متر که البته شرکت سازنده این اطلاعات را برای حرکت در خیابان و استفاده از بنزین با عدد اکتان ۹۱ منتشر کرده است. ولی در پیست مسابقه با بنزین با عدد اکتان مازاد بر ۱۰۰، ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۴۴ نیوتن متر. دوج Demon یا همان شیطان، به هنگام شتاب گیری اولیه، دارای قدرت آنقدر بالایی است که تک چرخ زده و حدود ۱ متر (۳ فوت) را در حالتی که چرخ های جلو از زمین بلند شده اند حرکت می کند. این اولین بار است که چنین چیزی در میان خودروهایی که تولید انبوه می شوند، دیده می شود. بله درست شنیده اید! دوج Demon قرار نیست که یک خودرو با تولید بسیار محدود باشد. شرکت دوج تولید ۳۰۰۰ دستگاه را برای ایالات متحده آمریکا و ۳۰۰ دستگاه را برای کانادا تایید کرده است. پس با یک خودروی به اصطلاح عمومی (public) طرف هستیم که البته نه تنها برای مسابقات درگ (Drag) مناسب است، بلکه جواز حرکت در خیابان و معابر شهری هم دارد یا به اصطلاح یک خودروی street-legal است.

خب صحبت از مسابقه drag شد. واقعا نمی توان از دوج یا ماشین های عضلانی صحبت کرد، ولی به توانمندی این ماشین ها در کَل‌کَل های درگ خیابانی یا رقابت های درگ در پیست اشاره ای نکرد. شاید شما هم جزو آن دسته از طرفداران Need for Speed هستید که سال ها با این بازی و مسابقات درگ آن خاطره دارید. حتما در رقابت های درگ need for speed یادتان است که بعضی از ماشین ها در لحظه شروع مسابقه با گاز دادن شدید چرخ های جلوی آن ها از زمین بلند می شد و حرکت می کردند. دوج دیمن هم از این قاعده مستثنی نیست. فقط یک نکته وجود دارد و آن هم اینکه همانطور که گفتیم این تک چرخ زدن برای بار اول است که در ماشین های با تولید (نسبتا) انبوه و دارای مجوز تردد در خیابان مشاهده می شود. دوج دیمن سریع ترین ماشین در مسافت تقریبی ۴۰۰ متر (همان شاخص معروف یک چهارم مایل) است و این مسافت را در زمان ۶۵/۹ ثانیه با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت طی می کند. همچنین ۰ تا ۱۰۰ این ماشین در زمان تقریبی ۲/۲ ثانیه است. دوج دیمن دارای حداکثر قدرت ۸۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ است. آغاز فروش این ماشین برای پاییز ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا