مشخصات خودروها

سانگ یانگ کوراندو

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو پرمیوم
خودرو
نام خودرو سانگ‌یانگ کوراندو پرمیوم
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1998 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 150 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 197 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده خودکار 6 سرعته تیپ‌ترونیک
شتاب 0 تا 100 14.6 ثانیه
حداکثر سرعت 166 کیلومتر در ساعت
وزن 1680 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4410 طول - 1558 عرض - 1675 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 57 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2 198 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمزهای دیسکی در جلو و عقب – ABS – EBD – ESP – ARP - HSA
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو – سرنشینان عقب – پرده‌ای (8 عدد کیسه هوا)
سیستم صوتی قابلیت پخش CD و MP3 – بلوتوث – 6 بلندگو و آمپلی‌فایر – نویگیشن به صورت سفارشی – قابلیت پخش DVD به صورت سفارشی
دیگر تجهیزات سیستم ورود بدون کلید – دکمه استارت موتور – انتقال نیرو به چهارچرخ (دو دیفرانسیل) – آینه میانی الکتروکرومیک – مه‌شکن جلو و عقب – سنسور باران – کروز کنترل – تهویه مطبوع خودکار – آینه‌های جانبی با گرمکن و تاشو برقی – سانروف – تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت – گرمکن صندلی‌های جلو – روکش چرمی صندلی‌ها – سنسور نور – قابلیت تعویض دستی دنده از روی فرمان و سردنده – رینگ 17 اینچی آلومینیومی – بال عقب – توری و کاور صندوق بار – سنسور عقب – پشت سری‌های فعال شونده

تصاویر سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو KORANDO 4

بررسی سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو یک کراس اوور ساب کامپکت کره‌ای است که نسل اول آن در سال ۱۹۶۹ معرفی شد در حالی که سانگ یانگ به زمانی معادل ۲۷ سال برای معرفی نسل دوم آن نیاز داشت. کوراندو در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد که تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرده است.

نسل جدید سانگ یانگ کوراندو در سال ۲۰۱۵ و توسط رامک خودرو در بازار کشورمان عرضه شد ولی فروش چندان خوبی را تجربه نکرد. نسل قبلی کوراندو بیشتر برای استفاده در مسیرهای آفرود مناسب بود در حالی که مدل جدید یک خودرو کاملا شهری است.

نکات مثبت سانگ یانگ کوراندو

امکانات رفاهی کامل-مصرف سوخت مناسب- خدمات پس از فروش خوب-چهره ای به روز وزیبا

نکات منفی سانگ یانگ کوراندو

بازار دست دوم تعریفی ندارد-فضای بار نسبتا کم

امنیت سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۷ دارای ۴ ستاره ایمنی میباشد و از لحاظ ایمنی شرایط مناسبی دارد

نقد کارشناسی سانگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو یک کراس اوور کوچک شهری کره‌ای است که از سال ۱۹۶۹ تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد. نسل اول کوراندود در سال ۱۹۶۹ معرفی شد که البته خودرویی بر پایه جیپ CJ-7 بود. اما سانگ یانگ زمان زیادی را صرف کرد تا نسل دوم کوراندو را معرفی کند و این اتفاق نهایتا در سال ۱۹۹۶ رخ داد.

البته ما اینجا در مورد نسل سوم کوراندو صحبت می‌کنیم که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و البته کاملا تغییر ماهیت داد. بد نیست بدانید نام کوراندو از واژه‌ی «Korea Can Do» به معنای «کره می‌تواند» گرفته شده و کوراندو در کتاب گینس به عنوان پایدارترین نام در صنعت خودرو کره به ثبت رسیده است.

نسل سوم سانگ یانگ کوراندو در سال ۲۰۱۰ و به عنوان یکی از محصولات در سری جدید خودروهای سانگ یانگ معرفی شد. کوراندو در کشور روسیه با نام نیو اکتیون به فروش می‌رسد و اصولا نام گذاری خودروهای سانگ یانگ کمی عجیب است و در مناطق مختلف جهان، با اسامی متفاوتی روبه‌رو هستیم.

در حالی که نسل قبلی کوراندو یک خودرو دو در و مناسب برای استفاده‌های آفرود بود، کوراندو جدید کاملا متحول شد به طوری که در نسل جدید با یک کراس اوور کوچک شهری روبه‌رو هستیم. درست است که طراحی کوراندو مدرن و به‌روز شده ولی همچنان حرف زیادی برای گفتن در مقابل رقبا ندارد. در نمای کلی خودرو تناسب دیده می‌شود و چراغ‌ها کمی حالت پهن بودن را القا می‌کنند.

طراحی داخلی کوراندو هم مدرن شده و تریم دو رنگ به همراه قطعاتی از چوب، تزئین کننده کابین هستند. کوراندو در مقابل رقیبی چون سوزوکی ویتارا از نظر طراحی عملکرد بهتری دارد اما اگر بخواهیم آن را با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج مقایسه کنیم، کوراندو کار سختی در پیش خواهد داشت. سانگ یانگ کوراندو سواری نرم و باکیفیتی ارائه می‌دهد که می‌توان آن را یک نقطه قوت دانست.

سانگ یانگ کوراندو در ایران در دو تیپ پرمیوم و اپتیموم قابل خریداری است که از نظر فنی با یکدیگر تفاوتی ندارند ولی در آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی، تیپ پرمیوم نسخه کامل‌تری است. به عنوان مثال در نسخه پرمیوم ویژگی‌هایی چون ۸ عدد کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ARP, HSA، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و آمپلی فایر، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سنسور باران، گرمکن صندلی‌های جلو و سنسور پارک عقب دیده می‌شود.

همانگونه که اشاره کردیم، کوراندو در دو تیپ مختلف از نظر فنی یکسان است. موتور به کار رفته در سانگ یانگ کوراندو، حجمی معادل ۲٫۰ لیتر و ۴ سیلندر دارد و قادر است ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این قدرت به کمک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال داده می‌شود. بنابراین کوراندو خودرو سریعی نیست و در مقابل رقبای هموطن خود هم گزینه سریعی به حساب نمی‌آید.

باتوجه به بازار دست دوم ضعیف و خدمات پس از فروش نه چندان قوی سانگ یانگ کوراندو، بهتر است برای خرید خودرویی در این بازه قیمتی به سراغ گزینه‌های دیگر از جمله سوزوکی ویتارا، میتسوبیشی ASX، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج بروید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا