مشخصات خودروها

مزدا ۲

مشخصات فنی مزدا 2
خودرو
نام خودرو مزدا 2
کشور سازندهژاپن
سال طراحی 2011
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100 11 ثانیه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن 1055 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 3885 طول - 1695 عرض - 1475 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2489 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 43 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - مجموعا 2 کیسه هوا
سیستم صوتی قابلیت پخش MP3 و دارای دکمه های کنترل سیستم صورتی روی فرمان - ورودی AUX
دیگر تجهیزات سیستم تهویه مطبوع خودکار - آینه های برقی جانبی - قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو - روکش چرمی فرمان - کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری

تصاویر مزدا ۲

مزدا 2 MAZDA 2 4

EU, LHD, Spirited Green,1.5L,  Mid Grade, Cloth B, 5MT, 15″ Alloy Wheels

بررسی مزدا ۲

مزدا ۲ یک هاچبک کوچک و یا به اصطلاح، سوپرمینی است که در بسیاری از بازارهای جهانی با نام دِمیو شناخته می‌شود. این خودرو از سال ۱۹۹۶ بر روی خط تولید قرار دارد و در حال حاضر هم در دنیا در نسل چهارم به تولید می‌رسد.

در سال ۱۳۹۰، بهمن موتور تصمیم به تولید این خودرو کوچک در ایران گرفت و تولید آن را تا سال ۱۳۹۲ ادامه داد تا اینکه به دلیل عدم استقبال بالا، مزدا ۲ از خط تولید خارج شد. مزدا ۲ در ایران به عنوان رقیبی برای هوندای I10، کیا پیکانتو، رنو ساندرو و میتسوبیشی میراژ شناخته می‌شود.

نکات مثبت مزدا ۲

مصرف سوخت پایین – خودرویی کم استهلاک – کیفیت مناسب قطعات

نکات منفی مزدا ۲

ایراد جعبه فرمان – نبود قطعات

امنیت مزدا ۲

با ۴ ستاره ایمنی از اروپا از لحاظ ایمنی مزدا ۲ شرایط مناسبی دارد

نقد کارشناسی مزدا ۲

مزدا ۲ یا در همان مزدا دِمیو، یک خودرو کوچک شهری یا سوپرمینی است که در سال ۱۹۹۶ برای نخستین بار بر روی خط تولید رفت. البته مزدا ۲ در حال حاضر هم در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد. اما آن مدلی که در ایران عرضه شد، مربوط به نسل سوم است که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد.

مزدا در سال ۱۳۹۰ در بازار کشورمان عرضه شد که تولید و عرضه آن توسط بهمن خودرو صورت می‌گرفت. البته مدل اولیه مربوط به این نسل، متفاوت از آن چیزی است که در خیابان‌های ایران مشاهده کردیم چراکه مزدا یک نسخه فیس لیفت را هم از مزدا ۲ معرفی کرد و همین مدل در ایران حضور پیدا کرد. البته تولید این خودرو کوچک، پس از مدت کوتاهی به دلیل استقبال ضعیف، در کشورمان خاتمه یافت.

مزدا ۲ در سه مدل هاچبک ۵ در، هاچبک ۳ در و سدان به تولید می‌رسد که تنها مدل هاچبک ۵ در توسط مشتریان ایرانی قابل خریداری است. مزدا ۲ رقیب خودروهایی چون هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو است. مزدا ۲ یک خودرو کوچک شهری است و طراحی ظاهری قابل قبولی دارد و انتظار شما از خودرویی در این کلاس را برآورده می‌کند.

اما نقطه ضعف بزرگ مزدا ۲، در داخل کابین است چراکه با سوار شدن در آن، بدون شک حس سوار شدن به یک خودرو ارزان قیمت را خواهید داشت. طراحی داشبورد به ساده‌ترین شکل صورت گرفته و قطعات پلاستیکی به همراه تعدادی کلید ناموزون، به همراه ورودی‌های تهویه مطبوع قدیمی، بخش‌های مهمی از این کابین هستند. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که خودروهای مونتاژی در ایران، معمولا بسیاری از آپشن‌های خود را از دست می‌دهند و مشتری ایرانی از این جهت، شانس زیادی برای در اختیار داشتن یک خودرو مجهز را ندارد.

مزدا ۲ عرضه شده در ایران، از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که قادر است ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این قدرت نسبتا زیادی برای خودرویی در این کلاس محسوب شود و مزدا ۲ در مقایسه با رقبایی چون کیا پیکانتو و هیوندای i10 و حتی میتسوبیشی میراژ، عملکرد فنی بهتری دارد و خودرو نسبتا چابکی به شمار می‌رود. از نکات منفی مزدا ۲ می‌توانیم به نبود قطعات، ضعف در جلوبندی و جعبه فرمان اشاره کنیم.

مزدا ۲ خودرو باکیفیتی است که برتری‌های زیادی در مقابل رقبای یادشده دارد اما باید این نکات را در نظر بگیرید که بازار دست دوم مناسبی ندارد و برای خرید قطعات مصرفی و جانبی، شما را به دردسر خواهد انداخت. بهتر است برای خرید خودرویی در این کلاس، به سراغ هیوندای i10 بروید.

اما در این بین یک انتخاب دیگر هم وجود دارد و آن هم رنو ساندرو است. ساندرو باوجود اینکه قیمت بالاتری در مدل‌های صفر کیلومتر دارد، از نظر فنی در حد و اندازه رقیب ژاپنی خود عمل می‌کند و از نظر خدمات پس از فروش، بهترین گزینه در میان خودروهای یادشده است. به علاوه اینکه بازار خرید و فروش آن به مراتب بهتر است و گزینه منطقی‌تری به شمار می‌رود.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
اینستاگرام کاریرا