مشخصات خودروها

دانگ فنگ H30

مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس
خودرو
نام خودرو H30 کراس
کشور سازنده ایران
سال طراحی2011
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1600 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 12.5 ثانیه
حداکثر سرعت 183 کیلومتر در ساعت
وزن 1254 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4351 طول - 1760 عرض - 1528 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2610 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 51 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری سيستم ترمز ضد قفل با سيستم توزيع الكترونيكي نيرو ABS و EBD
کیسه هوا راننده , سرنشين جلو و جانبي
سیستم صوتی كليد هاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث هندزفري - صفحه نمايشي لمسي (6.5 اينچي) با قابليت پخش فايل هاي تصويري و سيستم رهياب
دیگر تجهیزات فرمان هيدروليك - سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك - چراغ هاي عقب LED دار و چراغ هاي جلو ال اي دي كريستالي - آيينه هاي جانبي راهنمادار و داراي سيستم گرمايشي - شيشه بالابر هاي جلو و عقب برقي - روكش چرمي غربيلك فرمان،دكوراتيو طرح متال ،استفاده از قطعات كرومي در بدنه،آيينه هاي جانبي و سپرهاي هم رنگ بدنه - سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) ، قفل ميكرو سوييچي درب ها ،سنسور پارك،چراغ مه شكن جلو و عقب و دوربين ديد عقب،ايزوفيكس - رينگ اسپرت آلومينيومي 16 اينچ و لاستيك 205 - راننده با قابليت تنظيم دستي در 6 جهت، صند لي هاي عقب تاشو - جا عينك، اسپويلر ، قطعات تزييني دور بدنه ،كامپيوتر سفري، 4 عدد بلندگو + 2 عدد تيوتر،چراغ مطالعه جلو و عقب ، سان روف برقي

تصاویر دانگ فنگ H30

دانگ فنگ H30 كراس

بررسی دانگ فنگ H30

دانگ فنگ H30 کراس، یک خودرو کراس اوور کوچک شهری چینی است که توسط ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. دانگ فنگ H30 کراس نخستین بار در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی و از همان سال در بازار کشور چین عرضه می‌شود.

دانگ فنگ H30 کراس از نظر طراحی حرف زیادی برای گفتن ندارد و چراغ‌های عقب کشیده یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی آن هستند. به نظر می‌رسد این چراغ‌ها از محصولات کمپانی ولوو الگوبرداری شده باشند. دانگ فنگ H30 کراس در داخل کابین عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و در نگاه اول، حس سوار شدن به یک خودرو گران‌قیمت به شما دست می‌دهد. به علاوه اینکه این خودرو آپشن‌های نسبتا زیادی را ارائه می‌دهد.

دانگ فنگ H30 کراس در بازار ایران موفقیت چندانی کسب نکرد که از علت‌های این اتفاق می‌توان به کیفیت نه چندان بالا ساخت، خدمات پس از فروش ضعیف و بازار دست دوم ضعیف اشاره کرد که در خودروهای چینی امری طبیعی است.

دانگ فنگ H30 کراس در بازار ایران رقیب قدرتمندی به نام رنو ساندرو دارد که کیفیت بسیار بالاتری ارائه می‌دهد و بازار دست دوم بهتری دارد. البته از نظر آپشن، ساندرو از رقیب چینی خود کمی عقب می‌ماند اما بدون شک باید رنو ساندرو استپ وی را در میان این دو خودرو، گزینه برتر بدانیم. این نکته را در نظر بگیرید که ساندرو در نسخه دستی قیمتی نزدیک به دانگ فنگ H30 کراس دارد و نسخه اتوماتیک گران‌تر است.

نکات مثبت دانگ فنگ H30

امکانات رفاهی مناسب و ایده ال-مصرف سوخت اقتصادی

نکات منفی دانگ فنگ H30

کیفیت ساخت نه چندان بالا – بازار خرید و فروش ضعیف

امنیت دانگ فنگ H30

متاسفانه خبری از تست تصادف مدل هاچ بک این خودرو در هیچ یک از موسسات مربوطه نیست و فقط نسخه سدان آن در موسسه CNCAP چین مورد تست قرار گرفته که با اخذ ۳ ستاره ایمنی رتبه قابل قبولی برای این خودرو رقم نزده است.

نقد کارشناسی دانگ فنگ H30

دانگ فنگ H30 کراس مدتی است توسط ایران خودرو در ایران تولید و عرضه می‌شود و ایران خودرو هم آینده خوبی را برای این محصول در بازار فعلی پیش بینی کرده است. دانگ فنگ H30 کراس در حقیقت محصول اولین همکاری شرکت دانگ فنگ چین و پژو سیتروئن فرانسه است که بر روی پلتفرم پژو ۳۰۷ قرار گرفته و در ایران توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ میگردد. از نظر برخی افراد این خودرو شباهت زیادی با محصولات ولوو و اٌپل های قدیمی دارد.

وقتی از نمای جانبی به دانگ فنگ H30 Cross نگاه می‌کنیم، شاهد دماغه ی کشیده‌ای هستیم که شاید در نگاه اول احساس کنیم که با اتاق ماشین تناسب ندارد. فلاپ مشکی رنگی که از سپر جلو تا سپر عقب کشیده شده، بر روی گلگیرها و قسمت زیرین درها به وضوح خودنمایی میکند و باعث شده است رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی آن کوچکتر دیده شود. در جلوی دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس، همخوانی خوبی میان چراغ ها با خطوط برآمده روی کاپوت دیده میشود ولی شاید مه شکن های دایره ای شکل آن، این همخوانی را بر هم بزند. اولین چیزی که درقسمت پشتی این خورو توجه را جلب میکند، چراغ های LED کشیده آن است که تا بالای درب صندوق و زیر اسپویلر ادامه پیدا کرده و باز هم حس طراحی چراغ های ولوو را منتقل میکند. ایران خودرو در جدیدترین تصمیم خود، رینگ آلومینیومی را از دانگ فنگ h30 کراس حذف کرده و مشتریان برای سفارش آن باید ۱٫۵ میلیون تومان هزینه اضافی بپردازند. البته اختلاف قیمت بین این دو مدل در بازار بیشتر است و به چند میلیون تومان می‌رسد.

دانگ فنگ H30 کراس نیز مثل دیگر چینی های بازار، دارای امکانات رفاهی خوبی است که فکر هر کسی را برای بررسی بیشتر این خودرو قلقلک میدهد. امکاناتی همچون صفحه نمایش ۵/۶ اینچی به همراه سیستم مسیریاب، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک، شیشه بالابر برقی برای تمامی درب ها، تریم طرح چوب کنسول، روکش چرمی و کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث روی فرمان، تنظیم ۴ جهته ی فرمان به صورت تلسکوپی و همچنین به صورت بالا و پایین و دوربین دید عقب به چشم میخورد که میتوان گفت در مقایسه با رقیبان خود یک سر و گردن بالاتر است. با وجود تمام این امکانات جای خالی کروز کنترل و روکش چرمی صندلی حس می‌شود.

دانگ فنگ H30 Cross به همان موتور ۴ سیلندر TU5 پژو با حجم موتور ۱٫۶ لیتر و توان خروجی ۱۰۵ اسب بخار و حد اکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر مجهز شده که با جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته ی ساخت شرکت AISIN ژاپن پیوند خورده است.

دانگ فنگ h30 کراس در بازار خودروی ایران رقبایی مانند رنو ساندرو دنده‌ای، لیفان X50، برلیانس H320 و پژو ۲۰۷i دنده‌ای و تعدادی دیگری خودروی چینی دارد. اگر دانگ فنگ h30 کراس را با رقابی هم وطنش مقایسه کنیم از لحاظ کیفیت ساخت وضعیت بهتری دارد ولی دانگ فنگ مثل هم وطنانش دارای بازار دست دوم خوبی نیست و در هنگام فروش مالکش را دچار مشکل خواهد کرد.

دانگ فنگ h30 کراس دارای ظاهری متوسط و امکاناتی قابل قبول است و فروش متوسطی را تجربه کرده و کیفیت ساخت چندان بالایی ندارد. در این بازه قیمتی اگر به دنبال خودرویی با ظاهری جذاب و امکانات قابل قبول هستید خرید دانگ فنگ h30 کراس را به شما پیشنهاد میکنیم ولی اگر به دنبال کیفیت بالاتر و بازار خرید و فروش بهتر هستید به سمت خرید خودروهای دیگر مانند رنو ساندرو دنده‌ای و یا پژو ۲۰۷i دنده‌ای بروید چراکه نسخه‌های اتوماتیک از این دو خودرو قیمت بالاتری دارند. حتی رنو تندر ۹۰ با قیمتی کمتر از دانگ فنگ H30 کراس، ارزش خرید بالاتری دارد و بدون شک در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا