مشخصات خودروها

تویوتا راوفور

مشخصات فنی تویوتا راوفور جدید
خودرو
نام خودرو تویوتا راو4 جدید
کشور سازندهژاپن
سال طراحی2016
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2494 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 233 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100 9.3 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن 1558 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4570 طول - 1845 عرض - 1661 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2659 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2-
استاندارد امنیت5 ستاره
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ESP - VSC - TRAC - ABS - EBD - BA - SST
کیسه هوا 2 کیسه هوا - 6 کیسه هوا به صورت سفارشی
سیستم صوتی صفحه نمایش 6.1 اینچی با قابلیت پخش CD، MP3 و WMA به همراه 6 بلندگو - ورودی iPod و USB - بلوتوث - نمایش اطلاعات دفتر تلفن و آهنگ‌های تلفن همراه با اتصال بلوتوث - سیستم قابل سفارش: نویگیشن - رادیوی SiriusXM - سیستم تشخیص صدا - 11 بلندگو JBL به همراه ساب‌ووفر و آمپلیفایر
دیگر تجهیزات چراغ مه‌شکن جلو - دیفرانسیل جلو FWD - رینگ‌های 17 اینچی - چراغ مخصوص روز - بال عقب - جمع شدن خودکار آینه‌های جانبی - فیلتر هوا - طریقه رانندگی ECO و Sport - آینه الکتروکرومیک - کروز کنترل - سیستم ورود بدون کلید - دکمه استارت - سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها - تجهیزات سفارشی: دو دیفرانسیل AWD - رینگ‌های 18 اینچی - نشان دهنده نقطه کور روی آینه جانبی - تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو - سانروف - روکش چرمی صندلی‌ها - روکش چرمی دسته دنده - گرمکن صندلی‌های جلو - سیستم Smart Key - سنسور عقب

تصاویر تویوتا راوفور

تویوتا راوفور RAV4 1

بررسی تویوتا راوفور

نسخه ۲۰۱۶ تویوتا راو۴ در طراحی ظاهری خود تغییرات زیادی را تجربه کرده و اصولا در قالب خودرویی فیس لیفت شده که تنها طراحی آن مورد بازبینی قرار گرفته باشد، از سوی تویوتا معرفی شده است. همانطور که می‌بینید، در جلوی خودرو تویوتا راو ۴ شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که طوری طراحی شده که انتقادات وارده به طراحی مدل قبل را جبران کند.

اصلی‌ترین راوفور ۲۰۱۶ در طراحی ظاهری رخ داده و البته کیفیت بالای متریال به کار رفته در کابین همچنان حفظ شده است. در داخل کابین تویوتا راوفور با یک طراحی زیبا روبه‌رو هستیم که در کنار تجهیزات رفاهی فراوان و کیفیت بالا، بدون شک حس رضایت و راحتی را به شما القا می‌کند.

تویوتا راوفور ۲۰۱۶ همچنان از یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به کمک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. راوفور رقبایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان X-Trail و دی اس ۷ کراس بک را در بازار ایران در مقابل خود دارد که هرکدام یک خودرو معتبر حتی در سطح جهان محسوب می‌شود.

نکات مثبت تویوتا راوفور

طراحی به روز – کیفیت ساخت بالا

نکات منفی تویوتا راوفور

نفوذ صدا به داخل کابین – قیمت بالا

امنیت تویوتا راوفور

تویوتا راوفور موفق به کسب پنج ستاره ایمنی موسسه یورو انکپ Euro NCAP شده است

نقد کارشناسی تویوتا راوفور

تویوتا راوفور یک شاسی بلند ژاپنی است که معرفی نسل اول آن به سال ۱۹۹۴ بازمی‌گردد و تاکنون هم چهار نسل از آن معرفی شده است. راوفور تا پیش از معرفی نسل چهارم یک خودرو معمولی با ظاهر بسیار معمولی بود اما ناگهان یک تحول اساسی را تجربه کرد و به یک شاسی بلند زیبا و کاربردی تبدیل شد. هدف اصلی از تولید راوفور، ساخت خودرویی بود که تمامی نیازهای یک مشتری از یک شاسی بلند را برطرف کند از جمله فضای بار زیاد، دید وسیع به جاده و نیز امکان سفارش سیستم چهار چرخ متحرک که مشخصا تویوتا به این اهداف دست پیدا کرده است.

تویوتا راوفور در نسل چهارم تغییرات زیادی را در ظاهر تجربه کرد و به نوعی در سال ۲۰۱۲ با معرفی نسل چهارم آن با یک خودرو کاملا جدید روبه‌رو بودیم. البته تویوتا به این هم اکتفا نکرد و در سال ۲۰۱۵ تصمیم به اعمال یک فیس لیفت بر روی راوفور گرفت و در نهایت این مدل جدید در سال ۲۰۱۶ روانه بازارهای جهانی و حتی ایران شد. در تویوتا راوفور جدید، چراغ‌های جلو و عقب تغییر شکل داده‌اند و بسیاری از قطعات پلاستیکی مشکی رنگ بدنه حذف شده‌اند.

کابین راوفور ۲۰۱۶ در مقایسه با مدل قبلی تغییر چندانی نکرد و از آنجا که طراحی کابین حتی در مدل قبلی هم بسیار خوب و راضی کننده بود، باید عملکرد تویوتا را در این زمینه هم عالی بدانیم و ایرادی به طراحی کابین راوفور وارد نیست. متریال به کار رفته در کابین بیشتر ازچرم و پلاستیک تشکیل شده‌اند و کیفیت بالایی دارند.

از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای راوفور می‌توانیم به ۶ ایربگ، سیستم‌های ترمز ABS, EBD, BAS, VSC و TRC، سيستم كنترل اتوماتيك سرعت در سر پایینی یا DAC، سيستم كنترل اتوماتيك سرعت در سر بالایی یا HAC، دیلایت، روشن شدن و تنظیم اتوماتیک چراغ‌های جلو، آينه وسط الكتروكروميک، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی با قابلیت پخشAM/FM/CD/USB/AUX/DVD اشاره کنیم.

تویوتا راوفور از یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که قادر است ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این نیرو به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و باید بگوییم که راوفور خودرو مناسبی برای آفرود نیست و بهتر است از آن تنها برای مسیرهای عادی استفاده کنید.

تویوتا راوفور جدید در حال حاضر با قیمت‌هایی بالا در بازار به فروش می‌رسد و خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان X-Trail و دی اس ۷ کراس بک در بازار کشورمان رقیب آن محسوب می‌شوند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
اینستاگرام کاریرا