مشخصات خودروها

ام جی ۶

مشخصات فنی ام جی 6
خودرو
نام خودرو ام جی 6
کشور سازنده چین
سال طراحی2011
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1796 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 215 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت 193 کیلومتر در ساعت
وزن 1485 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4651 طول - 1827 عرض - 1478 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2705 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 62 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 174 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت5 ستاره
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری سیستم MBA (سیستم کمکی برای ترمز) - سیستم‌های DSC-TCS-EBA (سیستم کنترل دینامیکی - سیستم ضد لغزش - سیستم الکترونیک تقویت ترمز) - مجهز به سیستم های ABS و EBD - سیستم الکترونیک تقویت ترمز (SCS II NINE IN ONE)
کیسه هوا کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین (6 کیسه هوای ایمنی بصورت سفارشی)
سیستم صوتی سیستم صوتی و تصویری مجهز به MP3-USB-TUNER بهمراه 8 بلندگو - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان - ورودی USBو AUX
دیگر تجهیزات دنده خودکار تیپ‌ترونیک - رینگ اسپرت 17 اینچ آلومینیومی - روکش صندلی چرمی - سیستم تهویه مطبوع دیجیتال 2 ناحیه‌ای - صندلی برقی 6 جهته برای راننده (در صورت انتخاب) - مجهز به سیستم بسیار پیشرفته کنترل پایداری و دینامیکی - تنظیم خودکار نور در آیینه داخل خودرو - صندلی برقی 6 جهته برای سرنشین جلو (بصورت انتخابی) - شیشه‌های برقی اتوماتیک 4 درب - تکیه گاه آرنج برای سرنشینان عقب - بلوتوث برای ارتباط تلفنی (بصورت انتخابی) - دوربین دید عقب (بصورت انتخابی) - سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیک‌ها ITPMS - سنسور باران و گرد و خاک بهمراه سیستم روشنایی خودکار داخل خودرو - سانروف مجهز به سیستم ANTI TRAP - سیستم کمکی برای پارک کردن خودرو - محفظه زیر صندلی - محفظه نگهداری عینک - سیستم تهویه مجزا برای سرنشینان عقب بهمراه یخچال - محفظه نقشه - کروز کنترل پیشرفته - سوئیچ تغییر سیستم گیربکس به حالت تیپ ترونیک - آفتاب گیر راننده و سرنشین جلو مجهز به آیینه و چراغ - چراغ سقفی جلو و عقب - هشدار نبستن کمربندهای ایمنی - تیغه‌های برف پاک‌کن پیشرفته - سوکت مجزای برق برای سرنشینان عقب - نشان‌دهنده میزان آب رادیاتور - استارت خودرو با فشار کلید - کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع - قفل کودک - قفل خودکار درب‌ها پس از حرکت - مجهز به ایموبلایزر - شیشه‌شور عقب - صندلی‌های عقب کاملا تاشو - سیستم مکان‌یاب GPS - پدال F1(امکان تعویض دنده با اهرم های تعبیه شده بر روی فرمان) - ایمنی NCAP 5 ستاره - استاندارد آلایندگی EURO IV(یورو 4)

تصاویر ام جی ۶

ام جی 6 MG6 7

بررسی ام جی ۶

ام جی ۶ – MG 6 یک سدان چینی است که با الگوبرداری از ام جی ۵۵۰ طراحی شده است. بنابراین ام جی ۶ را باید نسخه به‌روزشده و جایگزین ۵۵۰ بدانیم که در بازار ایران توسط مدیاموتورز عرضه شد. ام جی ۶ در دو نسخه مگنت و GT عرضه می‌شد که مگنت یک خودرو سدان و GT یک خودرو فست‌بک به شمار می‌روند. تفاوت این دو نسخه در نمای عقب و صندوق عقب آنهاست.

ام جی ۶ طراحی خارجی مطلوبی دارد و تغییرات زیادی را در مقایسه با ام جی ۵۵۰ تجربه کرده است. اما در داخل کابین تغییر زیادی ایجاد نشده و شکل کلی کابین حفظ شده است. ام جی ۶ در بازار ایران رقبایی چون کیا سراتو، هیوندای النترا و تویوتا کرولا را در پیش رو داشت اما در حال حاضر به دلیل عدم عرضه مدل صفر کیلومتر و حضور در بازار دست دوم، باید رقبای آن را خودروهای دیگری همانند نیسان ماکسیما، رنو مگان، مزدا ۳ و سایپا سراتو بدانیم.

نکات مثبت ام جی ۶

شتاب قابل قبول ، امکانات بالای خودرو ، قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان ، طراحی قابل قبول

نکات منفی ام جی ۶

ترمزهای نه چندان قابل اعتماد، کیفیت پایین مواد به کار رفته در خودرو ، سر و صدای داخل کابین . افت قیمت در هنگام فروش ماشین ، خدمات پس از فروش ضعیف

امنیت ام جی ۶

ام جی ۶ موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ (Euro NCAP) شده است.

نقد کارشناسی ام جی ۶

ام جی ۶ یک سدان چینی ساخت کمپانی سایک موتورز است که توسط مدیا موتورز به بازار ایران عرضه شد. اما ام جی ۶ به دلایل مختلفی از جمله خدمات پس از فروش ضعیف، بازار دست دوم ضعیف، کیفیت پایین قطعات به کار رفته در کابین و مواردی از این دست نتوانست موفقیت خاصی را در بازار ایران تجربه کند و پس از مدت کوتاهی عرضه آن در بازار متوقف شد.

ام جی ۶ به همراه ام جی ۳ از جمله محصولاتی بودند که در بریتانیا به تولید می‌رسیدند هرچند تولید آنها به دلیل عدم استقبال کافی در سال ۲۰۱۶ پایان یافت. ام جی ۶ طراحی جذابی دارد و تغییرات زیادی را در ظاهر در مقایسه با ام جی ۵۵۰ تجربه کرده است. ام جی ۶ در دو مدل GT و مگنت عرضه می‌شد که تفاوت این دو در طراحی عقب و صندوق عقب آنها بود. در مدل GT خودرو حالتی فست‌بک دارد و در مدل مگنت، یک خودرو سدان به شمار می‌رود. مدل در فست‌بک شیشه عقب و در صندوق عقب به هم متصل هستند ولی در مدل سدان اینگونه نیست.

اما ام جی ۶ در داخل کابین تغییر عمده‌ای را در مقایسه با ام جی ۵۵۰ تجربه نکرده و شکل و کیفیت مواد به کار رفته در کابین این دو تقریبا مشابه است. یکی از مشکلات اصلی ام جی ۶ همین کیفیت پایین موجود در کابین است که در دراز مدت دچار مشکلات زیادی می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

اما تفاوت مهم ام جی ۶ و ام جی ۵۵۰ در لیست آپشن‌ها و تجهیزات است به طوری که ام جی ۶ امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توانیم به ۶ ایربگ، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال ۲ منطقه‌ای، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ دیلایت، چراغ LED عقب، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب، کروز کنترل، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، سیستم صوتی DVD،MP3 به همراه صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، ورودی‌های AUX،USB و ۸ بلندگوی Hifi و موارد دیگر اشاره کنیم.

ام جی ۶ از نظر قوای محرکه با ام جی ۵۵۰ مشترک است. موتور به کار رفته در این خودرو ۱٫۸ لیتر حجم دارد و با استفاده از توربو، می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به کمک جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک با امکان تعویض با شیفترهای پشت فرمان به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

بهتر است پیش از خرید ام جی ۶ به رقبای آن از جمله رنو مگان، نیسان ماکسیما، مزدا ۳ و سایپا سراتو بیندازید. ام جی ۶ بازار دست دوم ضعیفی دارد و به سختی می‌توانید قطعات مورد نیاز مصرفی آن را پیدا کنید و برای تعمیرات و قطعات آن باید هزینه گزافی بپردازید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا