تست، مقایسه و بررسی خودرو

بررسی و اولین تجربه‌ی رانندگی با BMW X6 M 2020

BMW X6 M 2020

میزان ارتقای نسل سوم BMW X6 از نظر طراحی ظاهری و عملکرد نسبت به گذشته، دو برابر است!

زمانی که در سال ۲۰۰۸ نسل اول BMW X6 معرفی شد، ظاهر نامتقارن آن بسیار تعجب برانگیز بود. در سال ۲۰۱۰ نیز مدل‌های X6 و X5 اولین شاسی‌بلند BMW بودند که به نشان M این کمپانی مجهز شدند.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

اما با گذشت ۱۲ سال، تاکنون ۶۷,۰۰۰ نسخه از مدل X6 در آمریکا به فروش رسیده است و در حال حاضر که در آستانه‌ی معرفی نسل سوم این خودرو هستیم اکثر برندهای آلمانی، استایل کوپه‌ مانند این مدل را در شاسی‌بلندهای خود بکار گرفته‌اند.

در زیر کاپوت این اتومبیل یک موتور ۴٫۴ لیتری توربو دوقلو ۸ سیلندر ۶۰۰ اسب بخاری با قابلیت تولید ۷۲۲ نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است. البته اگر برای شما این میزان قدرت قابل قبول نیست، کمپانی BMW نسخه‌ی X6 M Competition را ارائه می‌کند که دارای موتوری مشابه نسخه‌ی معمولی X6 M است اما ۱۷ اسب بخار بیشتر از آن قدرت دارد. هر دو این مدل‌ها با یک گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک که پاسخگویی و عملکردی عالی دارد همراه شده‌اند.

این خودرو کمترین توربو لگ ممکن را دارد و پیشرانه‌ی آن در ۳٫۸ ثانیه کابین ۲۴۵۰ کیلوگرمی آن را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند (در نسخه‌ی Competition صفر تا صد ۳٫۷ ثانیه است). در مواقع لزوم، سیستم تمام چرخ متحرک این خودرو می‌تواند تمامی نیروی تولیدی توسط موتور آن را به محور جلو و یا عقب منتقل نماید که در نتیجه‌ی آن عملکرد و شتاب تحسین برانگیز خودرو را شاهد هستیم.

در میان این قابلیت‌ها، BMW این امکان را برای راننده فراهم کرده است که تمامی جوانب تجربه‌ی رانندگی با خودرو را تنظیم کرده و در آن دخالت داشته باشد. در این باره می‌توان گفت که این امر از نظر تئوری عالی به نظر می‌رسد اما در عمل کاملا غیر ضروری است.

طراحی خودرو

از نظر طراحی ظاهری دو حالت در میان خریداران و طرفداران وجود دارد، یا عاشق استایل و ظاهر آن هستند و یا اینکه از آن متنفرند! در این مدل از شکل و شمایل اتاقک آن گرفته تا گلگیر و چراغ‎های عقب خودرو، می‌توان گفت که طراحی زیرکانه‌ی قبلی BMW جای خود را به اشکال تصادفی هندسی داده است!

این خودرو با ارتفاع ۱٫۶۹ متری خود ۵ سانتی‌متر از مدل X5 کوتاه‌تر است. شیب‌دار بودن سقف اتومبیل نیز حجم فضای صندوق آن را از ۹۶۰ لیتر مدل X5 به ۷۷۶ لیتر کاهش داده است. همچنین این کاهش ارتفاع، سوار و پیاده شدن سرنشینان عقب خودرو را کمی دشوار می‌کند. به طور خلاصه، مدل X6 M از نظر عملکرد بسیار سریع و چالاک است و در عین حال طراحی منحصر به فرد و عجیبی دارد.

BMW X6 M Competition مدل 2020
مشخصهتوضیحات
موتور4.4 لیتری
توان خروجی600 – 617 اسب بخار
گیربکس8 سرعته اتوماتیک
0 تا 1003.8 ثانیه
مصرف سوخت18 / 13 / 15.5 لیتر
وزن2450 کیلوگرم
قیمت پایه110000 دلار
قیمت خودروی تست شده51,116 دلار

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا