معرفی خودرو

ملاقات با مرسدس بنز CLS 2019 :‌ رویایی از اشتوتگارت

مرسدس بنز کلاس CLS مدل 2019

احیای سگمنت کوپه ۴در با CLS 2019: مرسدس هنوز پیشگام است.

اگر شما در اینترنت واژه ی خودروی کوپه ی چهار در را سرچ کنید احتمالا تصویر مرسدس بنز CLS را به عنوان نتیجه خواهید یافت، که بر اساس ادعای شرکت مرسدس بنز اولین خودروی این سگمنت است و در حال حاضر رقبایی همچون Audi A7، پورشه پانامرا و همچنین خودروی بازنشسته ی بی ام و سری ۶ مدل Gran coupe دارد.

و حالا در سومین نسل از این خودرو، مرسدس بنز دوباره تصمیم به طراحی مجدد چرخ ها گرفته است. این خودرو که تکنولوژی هیبریدی را نیز دارد، همراه با مجموعه ای از تکنولوژی های ایمنی که برگرفته از کلاس S است عرضه می شود.

همچنین زبان طراحی جدید مرسدس بنز در این مدل استفاده شده است و این توانایی را به آن میدهد که در یک سبک خاص قرار گیرد. در طراحی خاص سقف و گوشه های زاویه دار پایینی عقب خودرو، از زبان طراحی مرسدس که Sensual Purity نام دارد، استفاده شده است. همچنین طراحی جلوی خودرو که الهام گرفته از سر کوسه است بسیار جذاب است.

چراغ های باریک، اسپویلر یکپارچه و رینگ های ۱۹ اینچی از مدل AMG گرفته شده و ظاهری لوکس و عالی به این خودرو بخشیده است.

حضور یک اسپلیتر برجسته به همراه دو ورودی هوا و همچنین چراغ های جلو این خودرو با طراحی تیز خود، ظاهری زیبا به این ماشین بخشیده است. بقیه قسمت های خودرو به این اندازه زاویه دار نیستند. همانطور که معاون بخش بازاریابی شرکت مرسدس Bernie Glaser، در بیانیه خود تاکید کرده است “زمان طراحی خودرو های لبه دار و یا استفاده از خطوط روی آنها گذشته است”. دقیقا همان چیزی که ما در این مرسدس بنز CLS نیز شاهد هستیم.

جنس کاپوت و بدنه از آلومنیوم تشکیل شده است و کمی هم خطوط بر روی بدنه ی خودرو طراحی شده است که کاملا مسطح نباشد همچنین شیشه های بدون قاب و پیلار های (ستون های بین دو پنجره خودرو) شیشه ای خودرو، طرحی یکنواخت به آن داده اند. همچنین چراغ های باریک LED، اسپویلر یکپارچه و رینگ های ۱۹ اینچی این خودرو از مدل AMG گرفته شده است، و ظاهری لوکس و عالی به این خودرو بخشیده است.

در حالی که سدان های مرسدس بنز کلاس E برای سلیقه هایی که لوکس بودن را ترجیح می دهند طراحی شده است، مدل CLS برای مشتریانی که به کارایی و اجرای خودرو توجه زیادی دارند عرضه می شود. این خودرو دو ویژگی برتر برای فروش دارد: سیستم تعلیق اسپورت تر نسبت به کلاس E و موتور های خطی ۶ سیلندری. موتور ۶ سیلندر خطی اولین بار بعد از ۲۰ سال در این خودرو به کار برده شده است (آخرین مدلی که از این موتور استفاده کرده بود مرسدس S320 بود). اگرچه که ساختار این موتور قدیمی بنظر میرسد اما موتور قرار گرفته بر روی مرسدس CLS با آن مدل قدیمی تفاوت زیادی دارد.

موتور ۶ سیلندر خطی توربو شارژ نصب شده بر روی این مدل توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار نیرو و همچنین ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین این خودرو از یک موتور الکتریکی که در بین موتور و سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته قرار گرفته است کمک میگیرد. از لحاظ تخصصی این خودرو یک ماشین هیبریدی است ولی مرسدس ترجیح میدهد که از اصطلاح EQ Boost برای آن استفاده کند. همچنین این موتور الکتریکی باعث از بین رفتن تاخیر در بکار افتادن توربو می شود.

با قرار دادن خودرو در حالات رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس، CLS450 بسیار قدرتمند و سریع عمل میکند. واکنش سریع و سیستم تعلیق قدرتمند این خودرو به کمک سیستم دیفرانسیل عقب آن می آید و این توانایی را به خودرو میدهد که در مدت ۵٫۲۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد (نسخه ی فورماتیک میتواند این عمل را در ۴٫۸ ثانیه انجام دهد).

واکنش سریع و سیستم تعلیق قدرتمند به کمک سیستم دیفرانسیل عقب می آید و این توانایی را به خودرو میدهد تا در مدت ۵٫۲۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد

همچنین تغییر حالت ماشین به pro، Eco و یا Comfort، به طور چشمگیری عملکرد خودرو را تغییر خواهد داد. سیستم تعلیق خودرو از خشک و سخت به حالت نرم تغییر حالت می دهد. سیستم گاز خودرو هم به نرمی به دستور ها واکنش نشان می دهد و حالت واکنش سریع خود را متوقف می کند تا شروع نرم تری داشته باشید و حتی یک آپشن به نام Gliding (سر خوردن) در ماشین وجود دارد که موتور بنزینی را در جاده هایی که خودرو در سراشیبی قرار میگیرد خاموش میکند. رانندگی با این خودرو عالی است و حتی شاید بتوان رانندگی با آن را بهتر از کلاس E در نظر گرفت.

هندلینگ مدل CLS در بعضی موارد با کمی مشکل مواجه می شود. درست مانند سری کلاس E که در بعضی موارد در واکنش نشان دادن مبهم عمل می کند. شاید هم ضخیم بودن فرمان در آن تاثیر داشته باشد. اتاق خودرو بسیار لوکس است و خوشبختانه بیشتر قسمت های اضافی ای که در کلاس E بکار میروند اینجا حضور ندارند. دسته دنده همچنان در سمت راست دست راننده و دکمه های کنترلی شیشه جلو هم در سمت چپ قرار دارند. اما دکمه ی کرزو کنترل بر روی فرمان انتقال یافته است. و همچنین سیستم تنظیم کننده فرمان الکترونیکی نیز به کمی پایین تر منتقل شده است. نحوه قرار گیری دکمه ها و لایه های کنترلی نسبت به دیگر مدل های مرسدس بسیار ساده تر و بهتر است.

مرسدس بنز CLS همچنین عناصری مانند رنگ مشکی بکار برده شده را با تریمی از چوب گرانبها و چرم مشکی با کیفیت بالا عوض کرده است. تودوزی صندلی ها هم از دیگر ویژگی های مهم به حساب می آیند و فوق العاده کار شده اند. و با اینکه کمی سفت و سخت به نظر می آیند، در عین حال بسیار راحت هستند.

بدنه از پلتفرم MRA مرسدس الهام گرفته است که در مدل های کلاس E و S هم شاهد حضور آن هستیم. CLS نسبت به مدل قبلی خود تقریبا ۶٫۵ سانتی متر افزایش طول داشته است. فاصله محوری بین چرخ ها نیز ۶٫۵ سانتی متر افزایش یافته است که همین امر باعث می شود درعقب خودرو فضای پا به اندازه ۱ سانتی متر بیشتر باشد.

با این حال فضای صندلی های عقب خیلی جادار نیست و ممکن است افراد بلند قد کمی با ارتفاع سقف مشکل داشته باشند اما گودی صندلی ها به اندازه ی کافی است و برای یک سفر چند ساعته راحت است. به اضافه ی یک جایگاه صندلی جمع و جور در وسط قرار گرفته است و می تواند برای اولین بار مرسدس را از یک خودروی ۴ سرنشین به ۵ سرنشین تبدیل کند.

یکی دیگر از قابلیت های مهم این خودرو، صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی آپشنال آن است که بسیار کارآمد است و حضور آن در چنین خودرو ای با این امکانات و تکنولوژی الزامی است. همراه با یک تاچ پد کوچک نصب شده بر روی فرمان و یک دکمه برای تماس.

دکمه های کنترلی موجود به راحتی قابل استفاده هستند و حتی نیاز به نگاه کردن به آنها نیست. اما سیستم اطلاعات و سرگرمی هنوز هم کاربرد چندانی ندارد و دسترسی به تنظیمات خودرو و سیستم جهت یابی با کمی مشکل رو برو است. همچنین یک دکمه خانه هم بر روی کنسول مرکزی یا فرمان قرار دارد که با آن میتوان به صفحه اولیه بازگشت. البته سیستم Apple Car Play و اتصال اندروید کمی از این ضعف ها می کاهند. درست مانند کلاس E، Car Play بر روی صفحه ۱۲٫۳ اینچی استثنایی به نظر میرسد و استفاده کردن از آن هم با توجه به کنترل هایی که CLS ارائه میدهد آسان است. متاسفانه مدل جدید CLS سیستم جدید اطلاعات MBUX (که خریداران مدل جدیدتر کلاس A، آن را رزرو کرده اند) را ندارد.

تکنولوژی به روز و آینده نگر این خودرو، ایمنی را هم با خود یدک می کشد. مرسدس بنز CLS از سیستم رانندگی هوشمند کلاس S نیز استفاده میکند. امکانات اولیه شامل : سیستم کمکی ترمز، هشدار برای راننده، هشدار ترمز که در هنگام خطر برخورد، به راننده هشدار میدهد. همچنین امکانات کنترل فاصله خودرو، بهتر شدن فرمان دهی، نمایش نقطه کور، و ماندن در خطوط به عنوان آپشن اختیاری در نظر گرفته شده اند. که بسیار هم با ارزش هستند.

زمانی که CLS تمام ۳۶۲ اسب بخار خود را بکار نگرفته است، به راحتی میتواند بصورت مستقل رانندگی کند، بدون اینکه انسان در کنترل آن دخالت داشته باشد

زمانی که CLS تمام ۳۶۲ اسب بخار خود را بکار نگرفته است، به راحتی میتواند بصورت مستقل رانندگی کند، بدون اینکه انسان در کنترل آن دخالت داشته باشد و قابلیت ترمز کردن و رساندن سرعت به صفر را دارد. به صورت کنترل شده ای در بین خطوط می ماند و همچنین میتواند خطوط رانندگی را تعویض کند. بعلاوه ی اینکه یک فاصله ی ۳۰ ثانیه ای را تا محل توقف ناگهانی رعایت میکند.

مرسدس بنز CLS امکاناتی شبیه به کلاس E دارد اما پیشرفته تر به نظر میرسد صادقانه بگوییم تمام این امکانات اضافه، ارزان تمام نمی شود. مدل CLS هنوز قیمت گذاری نشده است اما گران تر از کلاس E که قیمت پایه آن ۵۲٫۹۵۰ دلار است، خواهد بود. تعدادی آپشن گران قیمت هم وجود دارند مانند : سیستم صوتی با کیفیت Burmester به ارزش ۵٫۴۰۰ دلار، بسته آپشنال کمکی راننده به ارزش ۲٫۲۰۰ دلار و سیستم تعلیق بادی ۱٫۹۰۰ دلاری، که به تنهایی ۱۰۰۰۰ دلار به قیمت محصول اضافه میکند. اما خریداران این محصول لازم نیست نگران باشند زیرا مدل CLS کاملا ارزش این قیمت گذاری را دارد.

و در آخر این خودرو شبیه به یک مدل کلاس E قدرتمند تر است که تمامی امکانات لوکس را نیز دارد. قرار گرفتن در ترافیک با این خودرو بیشتر حس در خانه بودن را منتقل میکند تا یک خودرو، و همچنین این ماشین مظهر یک خودروی کوپه ی چهار درب عالی است.

فولکس واگن Passat 2020
مشخصاتمقدار
موتور2 لیتر 4 سیلندر خطی
قدرت174 اسب بخار، 280 نیوتن متر گشتاور
سیستم انتقال قدرت6 سرعته اتوماتیک
نوع رانندگیدیفرانسیل جلو
فاصله محوری2.8 متر
تعداد سرنشین5 نفر
قیمت پایه25,000 دلار (تخمینی)
زمان فروشتابستان 2019

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا