رونمایی و جاسوسی

رنو کوئید جدید در حال تست ، محصول سایپا

رنو کوئید

خبری از رنو کوئید هست؟ نیست؟

حدود دو سالی است که حرف از محصول جدید سایپا یعنی رنو کوئید به میان آمده ولی هنوز خبری از آن نیست. حتی بصورت غیر رسمی شنیده شده که این خودرو جایگزین پراید است. اما در این مطلب قصد نداریم به کوئید سایپا بپردازیم. به تازگی رنو کوئید جدید نسخه خارجی در مراحل تست به سر می برد و عکس های جاسوسی آن نیز منتشر شده است.

رنو کوئید

رنو کوئید یا Kwid یکی از ارزان ترین رنوهای موجود در دنیا است. این خودرو حدود سه سال پیش برای فروش در کشور هند معرفی شد. خودرویی مقرون به صرفه با قیمت حدودی ۲۶۶ هزار و ۷۰۰ روپیع که با نرخ فعلی روپیه به دلار یعنی کمتر از ۴۰۰۰ دلار. وقتی صحبت از ورود به ایران و ساخت (مونتاژ) در داخل کشور شد ، قیمت ۳۰ میلیون تومان هم در کنار آن اعلام شد. عکس های جاسوسی منتشر شده خبر از ورژن جدید رنو کوئید می دهد که در واقع یک فیس لیفت جزئی است. تغییرات جزئی به خطوط بدنه ، سپر جلو بازطراحی شده ، چراغ های مه شکن جلوی جدید و همچنین سپر عقب جدید مربوط می شود.

رنو کوئید

در سال ۲۰۱۸ میلادی هستیم ، اما این خودروی کوچک هنوز از چرخ هایی با سه مهره اتصال استفاده می کند. یعنی چهره ای قدیمی ، ساده و البته ارزان . موتور کم مصرف رنو Kwid با حجم ۸۰۰ سی سی یا ۰٫۸ لیتر ، قدرت ۵۷ اسب بخار را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند. در کشور هندوستان کوئید پر فروش ترین مدل رنو بوده و در دو سال بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رفته است. اما به غیر از هندوستان ،در کشورهای آمریکای جنوبی نیز این خودرو حضور دارد. البته عکس های جاسوسی که در این مطلب مشاهده می کنید در جنوب اروپا گرفته شده است. این یعنی شاید رنو تصمیم دارد کوئید را به اروپا نیز بیاورد. پیش بینی می شود که رنو کوئید جدید در نیمه اول سال ۲۰۱۹ برای فروش عرضه شود.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا