اخبار عمومی

در یک مسابقه‌ی طناب‌کشی بین بنز، بنتلی و پورشه چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

 چند هفته پیش شاهد مسابقه‌ی درگ (یکی درگ عادی با شروع از نقطه‌ی آغاز مسیر، و در دیگری هر دو خودرو بدون توقف کامل و شروع مجدد، هنگام حرکت از سرعتی از پیش تعیین شده مسابقه‌ی خود را آغاز می‌کنند) میان مرسدس AMG G63، بنتلی Bentayga و پورشه کاین توربو بودیم. که البته به لطف ۶۲۶ اسب بخار نیرو‌ی بنتلی Bentayga، این خودرو پیروز هر دو مسابقه شد.

اما در یک مسابقه‌ی طناب‌کشی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در این مسابقه فاکتورهایی مانند وزن، کشش و گشتاور نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، که مرسدس G63 مشخصات قابل توجهی را بر روی کاغذ دارد.

مرسدس ۲٫۵ تنی به یک موتور دوقلو توربوشارژ ۴ لیتری ۸ سیلندر که توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار نیرو و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد مجهز شده است. اولین حریف او پورشه کاین توربو است که دارای یک موتور توربو دوقلو ۴ لیتری V8 (موتوری ۸ سیلندر به شکل V) است که ۵۴۲ اسب بخار نیرو و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌نماید. همچنین پورشه سبک وزن تر از مرسدس است.

همانطور که مشخص است، رقابت میان این دو خودرو چندان طول نمی‌کشد و پورشه آنطور که باید نمی‌تواند برای مرسدس چالش آفرین باشد. اما در عوض مسابقه‌ای که میان مرسدس و بنتلی برگزار می‌شود بسیار جذاب‌تر و در نتیجه‌ی نهایی نیز نزدیک بهم است.

بنتلی Bentayga به موتور قدرتمند توربو دوقلو W12 (موتوری ۱۲ سیلندر به شکل W) با حجم ۶ لیتر به همراه ۶۲۶ اسب بخار نیرو و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. همچنین این در حالی است که مانند مرسدس G63 قابلیت قفل دیفرانسیل را ندارد اما قطعا قدرتمند‌تر است. وزن بنتلی نیز تنها کمی کمتر از این خودرو‌ی لوکس آلمانی است.

این بار ما اشاره‌ای به برنده‌ی مسابقه‌ی دوم نمی‌کنیم، اما لازم به ذکر است که لحظاتی در این مسابقه‌ وجود داشت که می‌توانست نتیجه را به نفع هر کدام از خودروهای شرکت کننده تمام نماید.

منبع: carscoops

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا