اخبار خودرو

تغییر ماهیت مرسدس بنز از خودروسازی به سبک زندگی

مرسدس بنز

دایملر این روزها مشغول بازنگری در کسب و کار خود بوده و قصد دارد استراتژی جدیدی را در پیش بگیرد. این استراتژی شامل مواردی مثل روابط عمیق‎تر با دیگر شرکت‌ها، بازنگری نسبت به فعالیت‌های برند اسمارت و تبدیل مرسدس بنز به چیزی فراتر از یک کمپانی خودروساز می‌شود.

گوردون واگنر مدیر دپارتمان طراحی دایملر بر این باور است مرسدس بنز در حال حاضر هم یک برند فعال در زمینه سبک زندگی است و تولید خودرو تنها بخشی از فعالیت‌های آن را در بر می‌گیرد.

مرسدس بنز ویژن آواتار

در مصاحبه اخیری که آقای واگنر از طریق اسکایپ با یکی از خبرنگاران فوربس داشته، وی از تبدیل شدن مرسدس بنز به یک برند لوکس در حوزه سبک زندگی خبر داده است. به گفته آقای واگنر، مرسدس بنز اینک طیف گسترده ای از محصولات لوکس را ارایه می‌کند که در بین آنها از خودروهای الکتریکی کوچک شهری گرفته تا لیموزین‌های مایباخ حضور دارند.

آقای واگنر که سکان هدایت دپارتمان طراحی مرسدس بنز را نیز در اختیار دارد، در مصاحبه خود افزوده:

من خودمان را تنها یک شرکت خودروسازی نمی‌بینم، بلکه ما بیشتر یک برند فعال در حوزه سبک زندگی لوکس هستیم، چرا که محصولاتمان ورای خودروها هستند. ما در لیست برندهای تاثیرگذار سبک زندگی حضور داریم و رویای ما برای ده سال آینده، تبدیل مرسدس به محبوب‌ترین برند لوکس است. می‌دانیم که ما این پتانسیل را داریم و برای دستیابی به آن هدف باید از طراحی و ایجاد ارتباط عاطفی کمک بگیریم. این امر هم تنها به واسطه محصولات میسر نمی‌شود و نیازمند یک اکوسیستم است.

مرسدس بنز

آقای واگنر در ادامه مصاحبه خود تصریح کرده کانسپت‌های برقی مرسدس بنز هنگام ورود به فاز تولید تحت برند EQ کمترین تغییرات را خواهند داشت. آنطور که این طراح ۵۲ ساله آلمانی اعلام کرده، مدل‌های متعلق به خانواده ویژن (Vision) تقریبا ۸۰ درصد از ویژگی‌های ظاهری خود را حفظ خواهند نمود.

گفتنی است در سال‌های اخیر انتقادات از زبان طراحی محصولات مرسدس بنز افزایش یافته و برخی از طرفداران متعصب این برند چندان با رویه اتخاذ شده از سوی اشتوتگارتی‌ها موافق نیستند. با نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسل جدید S کلاس و انتشار تصاویر جاسوسی از نمونه‌های در حال تست این خودرو، آقای واگنر بیش از هر زمان دیگری با سیل انتقاد طرفداران مرسدس بنز روبرو شده است.

با توجه به اینکه مدیران دایملر و آقای واگنر دوست دارند ماهیت برند مرسدس بنز را تغییر دهند، به احتمال زیاد در آینده اختلاف عقیده مدیران و طرفداران مرسدس بنز به اوج خواهد رسید.

منبع

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا