اخبار عمومی

عوارض آزادراه تهران شمال چقدر است و عبور از آن چقدر برایتان آب می‌خورد؟

آزادراه تهران شمال

۴۵ درصد مسیر آزادراه تهران شمال از پل و تونل تشکیل شده که به نظر جالب می‌رسد. همچنین افتتاح این آزادراه منجر به کاهش ۱٫۵ ساعته مسیر و صرفه جویی ۱۰ لیتری سوخت می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان کرج به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که آزادراه تهران شمال که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور را با خود به همراه خواهد داشت. این آزادراه به دلیل همجواری در قسمت هایی از مسیر با سد کرج و منطقه واریان می تواند مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند و از جاذبه‌های گردشگری بالایی برخوردار است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

مناطق منتهی به جاده چالوس، سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان همگی از جاذبه هایی هستند که طول مسیر این آزادراه قرار گرفته و قطعا سبب رونق صنعت توریسم و افزایش اشتغالزایی در این منطقه خواهند شد.

گفته می شود که این آزادراه به طور کل به چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه آخر آن در سال ۹۴ افتتاح شده و حدفاصل بین مرزن‌آباد تا کمربندی چالوس را شامل می شود. این قطعه در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است.

آزادراه تهران شمال

سیروس شفقی توضیح داده است که یکی از اصلی ترین بخش ها در قطعه اول مربوط به قسمتی است که دهکده المپیک را به شهرستانک در شمال استان البرز متصل می‌کند که با توجه به اینکه کارگران زیادی در این حوزه مشغول به کاراند می توان ادعا کرد که ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی در این منطقه صورت پذیرفته است.

گفته می شود که مسیر این آزادراه به‌موازات جاده قدیم کرج – چالوس امتداد یافته و در دره سرهنگ، وارد تونلی به نام البرز به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر خواهد شد. پل زنگوله جایی است که این آزادراه از این تونل خارج می‌شود. ارتفاعات البرز این آزادراه به شهر چالوس رسانده و در نهایت یک تقاطع غیرهمسطح آزادراه مذکور را به کمربندی چالوس – تنکابن متصل می کند.

آزادراه تهران شمال

فرماندار کرج ضمن تاکید بر روی کاهش زمان سفر عبوری از مسیر آزادراه تهران شمال عنوان کرده است که این آزادراه که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور را با خود به همراه خواهد داشت که همین موضوع افزایش ظرفیت تردد و صرفه جویی در هزینه‌های سوخت و بهبود ترافیک را سبب می شود.

دولت دوازدهم همواره تکمیل آزادراه تهران شمال را به عنوان یکی از اهداف خود مطرح کرده و با وجود اینکه ۴۵ درصد مسیر این آزادراه را پل و تونل تشکیل داده است اما همواره به دنبال تکمیل کردن هرچه سریعتر آن بوده است.

آزادراه تهران شمال

نرخ عوارض آزادراه تهران شمال چقدر است؟

معاون وزیر راه اخیرا در مصاحبه ای با تاکید بر کاهش ۱٫۵ ساعته در مسیر حرکت تهران شمال و صرفه جویی ۱۰ لیتری سوخت با افتتاح این آزاد راه، از تلاش دولت برای کاهش رقم عوارضی آزادراه تهران شمال سخن گفته است.

براساس برآوردهای اولیه، رقم پیشنهادی شرکت سرمایه گذاری پروژه در حدود ۵۰ هزار تومان تعیین شده است اما مسئولان ذی ربط قصد دارند تا با افزایش مدت زمان بهره برداری، نرخ عوارضی قطعه یک مسیر تهران-شمال را تا حدود ۴۰ هزار تومان کاهش دهند و به نظر می رسد که در صورت توافق طرفین رقمی بین ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان به عنوان نرخ نهایی عوارض این مسیر اعلام خواهد شد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا